[Win7] Vervelend klikgeluidje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Heb sinds tijdje laptop (Sony Vaio) met Windows 7. Ik irriteer me mateloos aan het 'klikgeluidje' die bijv IExplore of Verkenner gebruiken, en heb deze dus geprobeerd uit te schakelen. Via geluiden heb ik bij Navigeren beginnen voor "Geen" gekozen, en ik heb zelfs het .wav bestand gerenamed. Maar helaas hoor ik het geluidje nog steeds ergens op de achtergrond (Verkenner en Firefox open)... voor mijn gevoel willekeurig... enorm frustrerend :)
Iemand enig idee hoe ik dit voorgoed kan uitschakelen?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Alle windows geluiden uitschakelen? Of gewoon de mute optie gebruiken van je volume control? Genoeg oplossingen ;). Wees wat specifieker.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb hier ook last van.
Als ik met Arcsoft TotalMedia Theatre een bluray kijk hoor ik regelmatig een klik geluidje.
Er is dan geen enkel ander programma actief of de computer. Dus ook geen explorer venster.
De klik geluidjes staan niet uitgeschakeld want tijdens het navigeren van mappen vind ik dit niet vervelend. Echter nu heb ik deze geluidjes random tijdens het kijken van video en dat stoort wel.
Ik vraag me af waar dit van dan komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 13-09-2010 19:19 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Nu online

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Hero Of Time schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:14:
Alle windows geluiden uitschakelen? Of gewoon de mute optie gebruiken van je volume control? Genoeg oplossingen ;). Wees wat specifieker.
niet echt structureel, zo'n 'oplossing' ;) ik heb vaak trouwens een muziekje oid aan staan, en skype etc draait ook, dus muten schiet niet op.
Kain_niaK schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:18:
Ik heb hier ook last van.
Als ik met Arcsoft TotalMedia Theatre een bluray kijk hoor ik regelmatig een klik geluidje.
Er is dan geen enkel ander programma actief of de computer. Dus ook geen explorer venster.
De klik geluidjes staan niet uitgeschakeld want tijdens het navigeren van mappen vind ik dit niet vervelend. Echter nu heb ik deze geluidjes random tijdens het kijken van video en dat stoort wel.
Ik vraag me af waar dit van dan komt.
idd, ook als ik Explorer afsluit hoor ik het nog random. Mijn vermoeden is dus dat een ander programma een eigen geluidje heeft dat hetzelfde is als de "Windows - Navigeren beginnen.wav" in de /Media...
Het irriteert vooral als je erop gaat letten :-)

dit is de welbekende klik trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door Altaphista op 13-09-2010 19:55 . Reden: link naar .wav ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Draai jij steam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Denk inderdaad toch dat het klikgeluid is van een Internet Explorer window (niet per se de volle browser). Zowel STEAM (als hierboven aangegeven) als ook PowerDVD willen nog wel eens live content ophalen met hun ingebouwde browsers (een instantie van IE waarschijnlijk).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
De nieuwe steam gebruikt geen Internet Explorer Component meer dus als het goed is zou die niet meer mogen "klikken"

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Maar steam gebruikt geen IE meer sinds een aantal maanden. Ze waren overgeschakeld op een eigen browser based op Webkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Nu online

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
nee heb geen Steam draaien, en heb gister ff lopen checken, het gebeurt ook nog als ik de browser(s) heb afgesloten en ook Verkenner heb afgesloten.
Heb verder ATI dingen, AVG, touchpad dingen draaien. Net alsof er een progje iets random refresht (dacht eerst avg met die banner, maar dat is m ook niet). Ik ga zo ff testen met het internet uit :)
Worden er nog ergens anders geluiden opgeslagen dan in de /Media folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46
Xfire? Gebruikt ook IE control. Probeer eens zowat alles af te sluiten en in de gaten houden of je het dan nog hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal is het software van derden die het geluid produceert, schakel een voor een opstartitems uit met msconfig en controleer of het tik-geluid nog actief is.

Op http://bit.ly/dwkNUu staat beschreven hoe msconfig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik ben een paar weken geleden op zoek geweest naar een Sony Vaio, maar kwam toen tegen dat er in de F11 serie (uit mijn hoofd) zo'n klik zit. In de F12 zou dit moeten zijn opgelost...

Volgens mij stond het topic erover gewoon op GoT, maar ik weet de titel niet meer. Misschien het topic over gebruikerservaringen Vaio, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Nu online

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Ben er inmiddels achter dat het een hardware klikje is ... |:( Na eerder testen met geluid uit deed het geluidje ook niets... maar heb het geluid gemute en het komt van binnenuit, vermoed hdd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:59
Tijd om back-ups te maken :Y) .
Pagina: 1