niet passende uitbreidings kaarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubbuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 22:56
hallo,

Ik ben in het bezit van een NZXT Tempest kast en een Asus Rampage 2 Extreme mobo (E-ATX)
Nu zit ik met het volgende probleem; ik heb het mobo op de afstandhouders gemonteerd; allemaal geen probleem, het is duidelijk aangegeven etc. Maar toen ik mn uitbreidingskaarten wilde plaatsen kwam ik het volgende probleem tegen: Ze passen niet.... als ik mijn geluidskaart probeer er in te steken komt deze met de laatste (2) mm van de 'printplaat' OP de PCI connector van mn moederbord in plaats van dat ie erin past. Dit zelfde probleem heb ik ook met een andere geluidskaart (in het pci-x4) slot. Ook mijn videokaart (gtx 480) heeft hier last van.
Voor de gpu heb ik het volgende gedaan: *gewoon erin douwen* en voor de geluids kaart was het een kwestie van de backplate eraf schroeven en tie-wraps gebruiken...

Aangezien deze oplossing mij niet erg bevalt, vroeg ik mij af of hier iemand misschien wist waar dit probleempje aan kan liggen; of het gewoon een 'foute' kast is; of dat mn mobo het probleem is?

Ik probeer later op de dag nog foto's toe te voegen, zodat het probleem duidelijker is; ik kan me voorstellen dat bovenstaande tekst niet helder genoeg is ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Komt de backpanel van je moederbord wel goed uit? Het lijkt me dat je moederbord dan gewoon een centimeter te laag in je kast ligt, maar dat betekent dat je onboardpoorten ook niet goed uitkomen aan de achterkant. In dat geval heb je waarschijnlijk de verkeerde afstandsbusjes gebruikt en moet je langere hebben. Anders lijkt me het een fabricagefout van de kast (hoewel dat wel erg vreemd zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubbuh
hmmm het lijkt er mijns inziens er meer op dat het moederbord een paar mm teveel naar de achterkant ligt; en dat de plaats van de afstandboutjes dus niet helemaal optimaal is; zie ook foto:
http://img96.imageshack.us/img96/3086/14042010039.jpg

zoals je kunt zien op de foto scheelt het echt maar 1-2 mm; vandaar ook dat ik mn videokaart er wel in kon duwen. (schuin houden en maar duwen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die foto laat niet zo heel veel zien met betrekking tot de achterkant, het lijkt inderdaad alsof het ding er scheef inzit. Ik zou het ding er eens helemaal uitbouwen en controleren of alles wel goed vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubbuh
Terw_Dan schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:48:
Die foto laat niet zo heel veel zien met betrekking tot de achterkant, het lijkt inderdaad alsof het ding er scheef inzit. Ik zou het ding er eens helemaal uitbouwen en controleren of alles wel goed vastzit.
Ik heb het hele geval al een keer er weer uitgehad en weer ingebouwd. gecheckt of de afstandhouders goed zaten, (goede plaats/ goed er ingedraaid). alles lijkt ok te zitten. Ook de achterkant is qua afstanden wel goed geplaatst op het eerste oog, poorten zitten in het midden van de opening van het I/O shield.
het probleem is nog steeds dat als ik een uitbreidingskaart erin wil duwen, deze net niet goed uitkomt met de ruimte (aka niet in het slot past). Als ik de backplate van zo'n kaarrt eraf haal dan past deze wel; afgezien van het feit dat ik tie-wraps nodig heb om de boel op zn plaats te houden (kaart zit dus nu alleen vast in het slot; en met 2 tie-wraps)

Ik denk dat ik gewoon pech gehad heb met mn kast, en dat de mobo-afstandhouder-gaatjes net verkeerd zijn uitgeboord.

Maar misschien dat iemand een beter idee heeft; anders koop ik wel een nieuwe kast ;-)

EDIT: ik zou eventueel nog extra foto's kunnen toevoegen, mocht dat nodig zijn ;-) )

[ Voor 3% gewijzigd door Jubbuh op 13-09-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de achterkant. Het lijkt wel of die teveel naar binnen is verwerkt/geschoven.

Kan je daar misschien wat foto's van maken?

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad. De oplossing bij mij was toen de achterkant naar buiten duwen...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubbuh
@Terw_Dan bij nader inzien lijkt ook of de hele troep enigszins scheef zit: Ik heb er wat foto's van gemaakt:

wat je nu ook kunt zien is dat de X-fi kaart bijna contact maakt met de achterkant van de kast omdat zn achter-bracket-ding (hoe je zoiets ook mag noemen ;p) er vanaf gesloopt is. Als ik dat ding erop liet zitten, dan kon ik de kaart niet in de sleuf duwen, zie bovenstaande post.

http://img62.imageshack.us/img62/4246/13092010388.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/2370/13092010389.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/3935/13092010390.jpg
http://img825.imageshack.us/img825/291/13092010392.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/9825/13092010393.jpg
http://img704.imageshack.us/img704/4096/13092010394.jpg

BTW: de boel lijkt stoffiger dan het in werkelijkheid is ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb het idee dat het hele ding gewoon scheef is. Weet je zeker dat die kast nog wel helemaal recht is en niet ergens een knik gekregen heeft?|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Terw_Dan schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:34:
Ik heb het idee dat het hele ding gewoon scheef is. Weet je zeker dat die kast nog wel helemaal recht is en niet ergens een knik gekregen heeft?|
Na het zien van de foto's ben ik het daar wel mee eens.
Nu kan je 2 dingen doen:
-Teruggaan naar de winkel (mits je nog garantie hebt)
-De boel rechtbuigen

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

je IO shield ziet er niet verdiept uit, dus dat zou goed moeten zitten. Het lijkt er op alsof je X-Fi kaart scheef is, maar als die ook gewoon werkt, zou ik 'm met wat ringetjes en een iets langer schroefje gewoon in de kast vastschroeven. Zolang je niet fanatiek gaat pluggen met de kaart, heeft zo'n ding ook niets te lijden en levert het waarschijnlijk nooit meer een probleem op. Of je stuurt 'm terug, maar dan ben je 'm wel 2 weken kwijt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

M2M schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:19:
je IO shield ziet er niet verdiept uit, dus dat zou goed moeten zitten. Het lijkt er op alsof je X-Fi kaart scheef is, maar als die ook gewoon werkt, zou ik 'm met wat ringetjes en een iets langer schroefje gewoon in de kast vastschroeven. Zolang je niet fanatiek gaat pluggen met de kaart, heeft zo'n ding ook niets te lijden en levert het waarschijnlijk nooit meer een probleem op. Of je stuurt 'm terug, maar dan ben je 'm wel 2 weken kwijt.
Als je kijkt naar de poorten achter het I/Oshield zie je dat die ook allemaal scheef zitten. Dus ergens klopt iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
M2M schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:19:
Zoals al was gepost:
Zijn andere geluidskaart en GPU hebben er ook last van. Dan kan het nooit aan de X-fi kaart liggen... ;)
Terw_Dan schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:35:
[...]

Als je kijkt naar de poorten achter het I/Oshield zie je dat die ook allemaal scheef zitten. Dus ergens klopt iets niet.
yup!

Is ook te zien aan de Nic en Tobo aansluiting. Zijn zo schreef als een hoerentoeter!

[ Voor 20% gewijzigd door ChojinZ op 13-09-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:36
Ik zit al even naar de foto's te kijken, maar het is lastig te zien. Wat wel heel duidelijk te zien is, is dat er IETS scheef zit. Maar op al die foto's is niet te zien of dit het mobo, de backplate of de achterkant van de behuizing is.

Het is of je mobo: het lijkt erop alsof je mobo onderin strak tegen de behuizing zit, onderin misschien kortere afstandsbusjes gebruikt of boven te lange? Zit er misschien een kabel tussen?

De backplate: zo ook heel goed scheef in de behuizing kunnen zitten, dat is waar je mobo aan hangt en die zal dan dus vanzelfsprekend ook scheef zitten.

De achterkant: heb je een waterpas? Het lijkt er ook sterk op dat de achterkant gewoon niet recht in de behuizing zit...

Alle 3 mogelijk maar niet op te maken uit de foto's omdat ze van zo dichtbij genomen zijn. Ik zou iig wel eens wat foto's van de behuizing zien met het mobo eruit. Ik krijg toch sterk het gevoel dat de behuizing ergens krom is, omdat 'verkeerde gaatjes' gebruiken tijden het monteren van het mobo wel heel erg knullig zou zijn en met de meeste behuizingen vrijwel onmogelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 13-09-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

ChojinZ schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:36:

Zoals al was gepost:
Zijn andere geluidskaart en GPU hebben er ook last van. Dan kan het nooit aan de X-fi kaart liggen... ;)
yup!

Is ook te zien aan de Nic en Tobo aansluiting. Zijn zo schreef als een hoerentoeter!
ik moet mijn ogen maar eens nakijken... 8)7 De USB poorten leken er normaal uit te zien, maar bij nader inzien lijken de gaten in het shield wel verder uitgezaagd te zijn.

verder eens met bovenstaand bericht om de boel eens uit elkaar te schroeven, en eens goed te kijken naar de kast. Eventueel afstanden opmeten en vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 13-09-2010 19:15 . Reden: link toegevoegd ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubbuh
M2M schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:11:
[...]

ik moet mijn ogen maar eens nakijken... 8)7 De USB poorten leken er normaal uit te zien, maar bij nader inzien lijken de gaten in het shield wel verder uitgezaagd te zijn.

verder eens met bovenstaand bericht om de boel eens uit elkaar te schroeven, en eens goed te kijken naar de kast. Eventueel afstanden opmeten en vergelijken.
de afstandhouders die ik er bij kreeg, waren allemaal even lang, en ik heb ze allemaal er zover mogelijk ingedraaid, dus daar hoort geen verschil in te zitten.
een kabel kan er ook niet tussen zitten; heb namelijk eerst de cpu erin geprikt, dan mobo in kast dan vastschroeven etc. daarna had ik al meteen last met het plaatsten van uitbreidignskaarten.
Het was bij deze kast ook niet mogelijk om de afstandhouders in de verkeerde gaten te doen, 1) er zat een handleiding bij ;p en 2) er zijn geen andere gaten waardoor ik mn mobo vast zou kunnen zetten
(redelijk idiot proof kast dus :P )

Maar ook al zou het de backplate van mn mobo scheef zitten; dan zou ik toch nog steeds niet het probleem hebben wat ik nu heb: namelijk dat de uitbreidings kaarten niet passen doordat het mobo tever naar de achterkant van de kast zit, of zie ik dit verkeerd??

*(wat ik bedoel is: kan het niet zijn dat ik een crappy kast heb waar de gaten van de afstandhouders net 2 mm tever naar de achterkant zijn geplaatst? )*

EDIT: mijn mobo is een E-ATX mobo, maar dit zou ook in de kast moeten passen volgens de specs van mn kast (niet dat E-ATX zoveel anders is dan ATX, het ios alleen iets breder bord)

Edit2: heb even de afmetignen van het mobo gemeten; en die komen gewoon over een met de ATX standaard (afgezien van de lengte, maar dat is logisch vanwege e-atx formfactor)

[ Voor 9% gewijzigd door Jubbuh op 13-09-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk dat je idd een crappy kast hebt, want het ziet er allemaal vrij scheef uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:36
Jubbuh schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:22:
[...]Maar ook al zou het de backplate van mn mobo scheef zitten; dan zou ik toch nog steeds niet het probleem hebben wat ik nu heb: namelijk dat de uitbreidings kaarten niet passen doordat het mobo tever naar de achterkant van de kast zit, of zie ik dit verkeerd??
Dat zie je idd verkeerd, de backplate is juist essentieel in het plaatsen van het mobo. Als de backplate krom is of scheef zit, dan zal het mobo ook nooit goed passen.
Pagina: 1