Hallo,
Een jaar geleden heb ik een nieuw systeem (voor mezelf) samengesteld. Dit systeem bestaat uit:
AMD Phenom II X4 955 BE @ 3.2 Ghz (stock waarden)
GIGABYTE GA-MA790X-UD3P (am2 +)
XFX Radeon 4890 XXX edition (@ 930 core, 1035 mem)
Corsair XMS2 TWIN2X4096-8500C5C (set van 2 x 2 GB)
Scythe Ninja Mini
Ocz ModXtream Pro 700W
Kingwin Mutant-X Behuizing met 5 case fans
+ Overige benodigdheden
Nu heb ik het volgende probleem en wil graag weten of andere mensen hier ook last van hebben en wat hier mogelijk aan te doen is.
Mijn Phenom processor draait in idle toestand rond de 47-48 graden celcius (core 0 @ 47 graden, core 1-3 @ 49-50 graden).
Stressed komen de temperaturen uit rond de 55-58 graden.
Alle temps zijn gemeten met speedfan. Ik vind zelf deze temperaturen aan de hoge kant, of is de phenom 955 nou gewoon een "hothead"?
Mocht er eventueel extra informatie nodig zijn, dan geef ik dit graag. Opbouwende feedback is welkom, aangezien ik nieuw ben op tweakers.
Vriendelijke groeten.
Martin
Een jaar geleden heb ik een nieuw systeem (voor mezelf) samengesteld. Dit systeem bestaat uit:
AMD Phenom II X4 955 BE @ 3.2 Ghz (stock waarden)
GIGABYTE GA-MA790X-UD3P (am2 +)
XFX Radeon 4890 XXX edition (@ 930 core, 1035 mem)
Corsair XMS2 TWIN2X4096-8500C5C (set van 2 x 2 GB)
Scythe Ninja Mini
Ocz ModXtream Pro 700W
Kingwin Mutant-X Behuizing met 5 case fans
+ Overige benodigdheden
Nu heb ik het volgende probleem en wil graag weten of andere mensen hier ook last van hebben en wat hier mogelijk aan te doen is.
Mijn Phenom processor draait in idle toestand rond de 47-48 graden celcius (core 0 @ 47 graden, core 1-3 @ 49-50 graden).
Stressed komen de temperaturen uit rond de 55-58 graden.
Alle temps zijn gemeten met speedfan. Ik vind zelf deze temperaturen aan de hoge kant, of is de phenom 955 nou gewoon een "hothead"?
Mocht er eventueel extra informatie nodig zijn, dan geef ik dit graag. Opbouwende feedback is welkom, aangezien ik nieuw ben op tweakers.
Vriendelijke groeten.
Martin