A/V kabels inbouw 15m

Pagina: 1
Acties:

• Wakri
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02-2022
Ik zoek info over het plaatsen van kabels voor audio/video van m'n TV/digicorder tot aan mn PC - afstand +- 15m.
De kabels ga ik leggen door buizen in chape en muur - tis dus een eenmalige actie en daarom zou ik meteen de juiste & goeie kabels willen leggen, ook voor toekomstig gebruik.
Bedoeling is audio&video te transporteren, zowel met 'klassieke' aansluitingen (cinch) als HDMI.
Welke kabels kan ik het best leggen - ermee rekening houdende dat de plaats in de buis beperkt is (tenzij ik meerdere of grotere buizen zou leggen).
Is het doenbaar/aangeraden om de connectors er zelf aan te zetten zodat ik ze eventueel via een klein doorvoergat kan binnenbrengen en ik kleinere (standaard 16mm) buis kan leggen of kan ik best afgewerkte kabels kopen die ik dan maar via een grotere buis (20mm bv) moet inwerken?
Is bv AK2287 van Inec (www.inec.be en daar code invullen) een optie of kan ik toch beter coax nemen?

Alvast hartelijk bedankt!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Los van het feit welke kabels je moet nemen; het is wijsheid om, met het oog op de toekomst, meerdere buizen aan te leggen, ook al gebruik je ze niet meteen allemaal.

Wise enough to play the fool

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sowieso grotere buizen nemen mét een 'trekdraad' er alvast in, ook in een lege buis/lasdoos combi.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:44
als de buizen ook bochten gaan maken is het bekabelen met connectors eraan zo goed als niet te doen. Maar dan nog kiezen voor de 19mm installatie buis. Of beter nog gelijk 1 duims (25mm) als het mogelijk is.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Wakri
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02-2022
ik ga alvast 2 buizen leggen van 25mm, met trekdraad :-)
dan kan ik idd nog zien
ben er nog steeds niet uit welke kabels het beste zijn, maar deze lijkt me wel een goed voorbeeld:
http://www.inko.be/websto...CH-RCA-AANSLUITKABEL.html
thanks voor de input so far!!!