Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sindskort een Ci+ module voor mijn Samsung 40C6000 LED tv gekocht om de digitale en HD zenders van Ziggo te kunnen ontvangen.
Nu zit ik met het probleem dat ik telkens wanneer ik de tv aandoe dat ik de Ci+ module er uit en opnieuw er in moet steken om de smartcard uit te kunnen lezen. |:(
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat dit eigenlijk niet zou hoeven en dat wanneer ik de tv aanzet gelijk deze zenders tot mijn beschikking zou moeten hebben.
De Tv heeft de laatste software update al gehad maar dit heeft geen effect tot het functioneren van de Ci+ module.
De Module is gecertificeerd voor Ziggo.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen ?

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 08:47
Ik herken het probleem, maar heb dit alleen als ik de tv (samsung le40c650) uit zet en binnen een kwartier weer aan doe. Als de tv langer dan een kwartier uit is geweest, bijvoorbeeld 's nachts, dan werken de ci+ en smartcard wel in 1 keer.

Heb je dit ook, of gebeurt het echt altijd, ook als die een nacht uit is geweest?

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurd wanneer ik de tv na 5 minuten uitzet en daarna gelijk weer aan maar ook wanneer deze de hele nacht uitgeweest is

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
Heb je al is wat langer gewacht voordat je de CI+ module eruithaald en er weer in doet.

Bij mijn Sony is het namelijk zo dat wanneer ik de TV aanzet hij zegt controleer smartcard en na een paar seconden doorgaat naar de zenders.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:48

The Executer

Lekker belangrijk!

Krijg je ook een foutmelding te zien op je tv, of alleen de melding dat je zender scrambled is? En heb je al contact gehad met Ziggo hierover?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Ja al wacht ik 10 seconden of een kwartier de melding van controleer Smartcard en of Module komt pas wanneer ik deze opnieuw in de tv steek.
Als ik de tv aanzet zonder dat ik aan de module zit zal ik moeten wachten tot ik een ons weeg om de digitale zenders te kunnen ontvangen

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik lijk dit probleem sporadisch ook te hebben, maar op random momenten. Hij meldt dan dat de previewperiode is verlopen. Het is mij niet storend genoeg om er wat aan te gaan doen. Het gebeurt nl. zelden

(i.c.m. B6000 serie tv.)

Verwijderd

Topicstarter
The Executer schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:52:
Krijg je ook een foutmelding te zien op je tv, of alleen de melding dat je zender scrambled is? En heb je al contact gehad met Ziggo hierover?
Foutmelding die ik zie is [ gecodeerd signaal ]
Nee heb Ziggo nog niet gebeld hierover.
Wil eerst weten of dit een bekend probleem is waar users hier op Tweakers vaker van gehoord hebben en hier een oplossing voor hebben/weten.
Gemiddelde tweaker die op dit forum zit heeft in mijn ogen een hogere kennis van techniek dan de gemiddelde Ziggo helpdesk medewerker

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 11:02 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer het eens op het Ziggo Gebruikersforum. Daar zitten ook Ziggo Webcare lui die je mogelijk beter kunnen helpen dan de standaard helpdeskers van Ziggo.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Vooralsnog geen antwoord op het forum van Ziggo.
Hier iemand nog tips ?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:15
Kun je je firmware bijwerken van de TV? Misschien biedt dit nog soelaas.
Hmm overheen gelezen, had je al geprobeerd. Het lijkt me ook wel dat ie er goed inzit dan, omdat je aangeeft dat ie na opnieuw insteken wel de module pakt.

[ Voor 53% gewijzigd door NoepZor op 14-09-2010 09:21 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens proberen een stukje papier samen met de smartcard in de module te steken en hopen dat ie dan de smartcard beter pakt

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm Samsung schijnt een Firmware update te hebben uitgebracht die er voor zorgt dat bepaalde Cam Modules het weer gaan doen wanneer je de TV aan zet
Eens kijken of dat wat helpt

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Dit had ik ook met een lg le8500 de module bleek kapot te zijn, nadat ik die had omgeruild nooit meer eruit hoeven halen :) .
Pagina: 1