Excel Valreep "doortrekken" na refresh query

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
na speuren op het internet kan ik spijtig genoeg (nog) geen antwoord vinden op mijn probleem waar ik tegenaan loop.

Ik heb namelijk op een (Excel07) tabblad een query met data staan. De kolom vóór die query bevat een samengevoegd veld. (bijvoorbeeld; =J3&Q3&N3)

Nu werkt dit allemaal prima, maar na een refresh (met dus extra+ data) moet ik telkens tot het einde van deze query dit samengevoegd veld van begin af opnieuw de valreep "doortrekken" tot aan het laatste record van de query.

Nu vroeg ik mijn af bestaat er de mogelijkheid/oplossing om dit automatisch te laten doen?

Alvast bedankt,
gr. Jesper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ik je vraag goed begrijp, zou je iets als http://articles.techrepub...100-10878_11-6064314.html kunnen proberen: een named range aanmaken die automagisch nou ja, met =OFFSET(Sheet1!$A$2,0,0,COUNTA(Sheet1!$A:$A)-1 bijhoudt wat de laatste cel is.

Aangenomen dat er een logica zit in de kolom-aanduidingen (bijv. elke N'de) kan je daar een lijst van maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:05:
Als ik je vraag goed begrijp, zou je iets als http://articles.techrepub...100-10878_11-6064314.html kunnen proberen: een named range aanmaken die automagisch nou ja, met =OFFSET(Sheet1!$A$2,0,0,COUNTA(Sheet1!$A:$A)-1 bijhoudt wat de laatste cel is.

Aangenomen dat er een logica zit in de kolom-aanduidingen (bijv. elke N'de) kan je daar een lijst van maken.
Bedankt, ik zal eens gaan kijken!!

Hier een screendump;
Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/6914/naamloosqs.png

Kolom H moet ik dus telkens van begin af aan de valreep doortrekken tot het einde van die query na een refresh waarbij er records bij komen...

bvd,
jesper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom pas je de query niet aan zodat deze kolom al in het queryresultaat zit?
daarnaast weerhoudt niets je ervan de formule van kolom h al op voorhand door te trekken tot een redelijk groot rijnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:05:
waarom pas je de query niet aan zodat deze kolom al in het queryresultaat zit?
daarnaast weerhoudt niets je ervan de formule van kolom h al op voorhand door te trekken tot een redelijk groot rijnummer.
Ga ik proberen ik kan dus gewoon in mijn database in cellen formules neerzetten? (moet alleen een volgnummertje maken, maar daar kom ik wel uit!)
Excel gaat hier dan mee aan de slag?

Doortrekken tot inderdaad tot nagenoeg het einde van het tabblad heb ik al eens geprobeert maar dit werkt op de een of andere manier niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Waarom de kolom niet na de query plaatsen en dan mee nemen via de "filldown formula..."-optie ik weet niet wat de tekst in de Nederlandstalige versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sampoo schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:47:
Waarom de kolom niet na de query plaatsen en dan mee nemen via de "filldown formula..."-optie ik weet niet wat de tekst in de Nederlandstalige versie is.
Dat is het punt juist, het samengestelde veld moet de eerste kolom zijn in de query omdat ik op andere tabbladen de functie VTZOEKEN gebruik die naar die query toewijzen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me aan de screendump opvalt is dat je de kolom met formules erin buiten de tabel hebt geplaatst. Verbreed het bereik van de tabel eens zodat de kolom binnen de tabel valt?
Pagina: 1