HFS naar NTFS, partitie kleiner dan capaciteit

Pagina: 1
Acties:

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
Hoi iedereen,

Onlangs kreeg ik een oude externe usb schijf SPD5100CC (160gb) van iemand.
Deze was geformatteerd voor de Mac. Ik heb hem aan mijn pc gehangen (windows 7), en via het programma HFSexplorer heb ik hier nog backup bestanden afgehaald. Vervolgens wilde ik hem NTFS formatteren voor mijn pc, dus naar Diskmanager toegegaan, en deze partitie geformatteerd voor NTFS. Dit werkt allemaal gewoon, en de schijf is nu zichtbaar en werkbaar in windows.

Nu mijn probleem: Ik kon mijn partitie maximaal maar 74,4 GB maken. Op de schijf zelf staat niet hoeveel capaciteit hij heeft, maar volgens het typenummer dus 160GB. Ik vermoed dus dat hij het HFS geformatteerde gedeelte heeft laten staan ofzo. Via HFSexplorer kan ik overigens geen HFS schijven meer vinden.

Heeft iemand enig idee wat ik nu kan doen om de volledige capaciteit van de schijf om te zetten naar 1 NTFS partitie?? Ik heb al geprobeerd via de windows installatie disk te booten, om hier misschien iets aan de partitie te kunnen doen, maar deze kan geen acties uitvoeren op de schijf (greyed out).

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-02 19:10
Mijn eerste idee lijkt om even van een linux live cdtje te booten en hem daarmee te proberen te formatteren.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Mijn eerste idee lijkt om in Windows Schijfbeheer even te kijken hoe groot de disk echt is. Daar heb je geen Linux live CD voor nodig. Dan kun je ook zien of er meerdere partities zijn aangemaakt op de disk en die eventueel wissen. De grootte die je noemt duidt op een 80 GB schijfje.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:30

Jrz

––––––––––––

Beetje omslachtig:
Verplaats eerst 60gb naar je schijf
Herpartitioneer die andere disk 1xhfs + 1xntfs
Verplaats de rest naar de nieuwe partitie
Herpartitioneer de disk naar 1xntfs
Verplaats de zaken van je schijf naar die externe disk

Of je leent ergens even een diskie =)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
De grootte die je noemt duidt op een 80 GB schijfje.
De aap is uit te mouw... of eerder, de originele schijf is uit de case :)
Ik kreeg gister al zo'n vermoeden dat er iets niet klopte, wel nog Killdisk gedraaid, heel de schijf, waaronder nog 2 verborgen partities leeggehaald. Vandaag de case even opengedraaid, en ja hoor, 80 GB.

Mysterie opgelost :P