• dave994
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03-2022
Hallo,

ik zoek een moederbod die geen bios update nodig heeft voor de Phenom II x6 1055
ik dacht ik vraag het hier omdat het me niet helemaal duidelijk is welke nou wel kunnen en welke niet
zou de update zelf ook wel uit willen voeren maar heb geen oudere AMD processor

bedankt

Verwijderd

Vraag het dan aan de leverancier van je mobo, die zijn vaak bereid om dat voor je te doen. Mochten ze het niet willen doen, dan bestel je hem gewoon ergens anders.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dat is moeilijk, daarvoor moet je een hele nieuwe versie van een moederbord hebben. Of er gewoon een kopen en je processor erop zetten en dan een bios update doen. In het begin zal de hele processor wel niet werken, maar maar 4 cores. Met een update is hij dan helemaal weer goed.

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:50:
dat is moeilijk, daarvoor moet je een hele nieuwe versie van een moederbord hebben. Of er gewoon een kopen en je processor erop zetten en dan een bios update doen. In het begin zal de hele processor wel niet werken, maar maar 4 cores. Met een update is hij dan helemaal weer goed.
Er zijn hier al meerdere topics geweest, dat dat niet gaat werken. Het makkelijkste is gewoon aan de leverancier (webshop of winkel) te vragen of ze hem willen flashen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sowieso kan je kijken naar de CPU-support-list van een moederbord, te vinden op de site van de fabrikant. Hier staat vaak niet alleen bij welke CPU's ondersteund worden maar ook vanaf welke BIOS-versie, als je 100% zeker wilt zijn moet je op zoek naar een mobo die de x6 ondersteunt vanaf versie 1. Dit zullen vooral de nieuwere borden met 800-chipsets zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
bwerg schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:38:
Sowieso kan je kijken naar de CPU-support-list van een moederbord, te vinden op de site van de fabrikant. Hier staat vaak niet alleen bij welke CPU's ondersteund worden maar ook vanaf welke BIOS-versie, als je 100% zeker wilt zijn moet je op zoek naar een mobo die de x6 ondersteunt vanaf versie 1. Dit zullen vooral de nieuwere borden met 800-chipsets zijn.
Allemaal wel aardig, maar als je een bord gaat kopen, staat er niet bij welke bios versie is ingeladen.

Je zal dus altijd de webshop of winkel moeten vragen welke bios, en deze eventueel door hun laten flashen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56
dave994 schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:43:
Hallo,

ik zoek een moederbod die geen bios update nodig heeft voor de Phenom II x6 1055
ik dacht ik vraag het hier omdat het me niet helemaal duidelijk is welke nou wel kunnen en welke niet
zou de update zelf ook wel uit willen voeren maar heb geen oudere AMD processor

bedankt
Waarom zou je het zelf niet kunnen? Tegenwoordig is het in windows maar een paar muisklikken om te flashen.

Ik denk zelf dat de 8xx-chipset serie al standaard x6 ondersteuning biedt.

Verwijderd

wellicht is het een idee als je je woonplaats verteld, dat iemand je zou kunnen helpen met een wel ondersteunde processor om zo je bios te flashen. het veiligste en makkelijkste voor jouw, en wellicht zijn er een aantal mensen voor een kleine vergoeding (of misschien zelfs geen) best bereid om je te helpen ;) .

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De processor werkt gewoon op een moederbord met een oudere bios, alleen werken niet alle functies (bijv: turbo modus), of worden er maar 4 cores herkent. Je moet alleen even zorgen dat je op een een andere computer een nieuwe bios versie op een usb-stick zet. Zodra je je nieuwe pc voor de eerste keer aanzet stop je meteen de usb erin en flash je de bios.
Pagina: 1