Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PHP] Email decoden en in stukken hakken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat met mails en PHP aan het spelen en probeer wat zaken uit een email te filteren, waaronder headers en dergelijke.

Ik ben er achter gekomen dat er meerdere manieren zijn, zoals een classe, PHP::PEAR en nog wat zelf bedachte manieren.

Een classe welke ik tegen kwam is bijvoorbeeld: http://www.phpclasses.org...MIME-e-mail-messages.html

Wat ik probeer te doen is een email volledig te ontleden en in stukjes in een database te inserten. De basis moet hier ten eerste goed voor zijn dus vraag ik me af welke mogelijkheden je het beste kunt bekijken om dit te bewerkstelligen.

je hebt natuurlijk wel de standaard mime_decoder in PHP maar dit blijkt niet afdoende. Ik ben bezig hier wat testscriptjes mee te doen en de classes welke ik tegenkom, alleen zijn deze niet echt bevredigend...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 21:19 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Wat lukt er dan niet? Met bijvoorbeeld Mailparse moet je toch een eind komen?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Misschien Zend_Mail?

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:19:
Wat lukt er dan niet? Met bijvoorbeeld Mailparse moet je toch een eind komen?
Het lijkt erop dat iedereen hierop zijn classes weer baseert.... niet echt overzichtelijk dus en brengt wat verwarring over de juiste manier.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Niet echt overzichtelijk of verwarring brengen ligt over het algemeen aan de persoon die de boel implementeert ;)
Dus wat is nu concreet je probleem / vraag? Je doet veel te vaag. Zaken zijn "niet afdoende" en "niet echt bevredigend" maar je legt totaal niet uit wat je daar mee nu bedoelt. Wordt aub concreter anders kunnen we echt niks met dit topic en zal het dicht gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Creepy op 12-09-2010 21:49 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:48:
Niet echt overzichtelijk of verwarring brengen ligt over het algemeen aan de persoon die de boel implementeert ;)
Dat ben ik geheel met je eens, en daarom dit topic. Ik wil niemand zijn effort negatief benaderen dus vandaag wat vaag in dit topic ;)

De vraag is waarom men met hele eigen classes aan de gang gaat wanneer mailparse dit zelf eigenlijk al in zich heeft, het strippen van de email.

Normaal zit je classes welke een functie extenden, bijvoorbeeld opslaan in een database, file, etc, maar dit zie ik niet terug komen en geen concrete examples van wat men doet met mailparse om zaken als opslaan te bewerkstelliggen.

Zelfde de voorbeelden op php.net onder de functies zelf zijn zo summier dat ik twijfel aan de functie :P
Dus wat is nu concreet je probleem / vraag? Je doet veel te vaag. Zaken zijn "niet afdoende" en "niet echt bevredigend" maar je legt totaal niet uit wat je daar mee nu bedoelt. Wordt aub concreter anders kunnen we echt niks met dit topic en zal het dicht gaan.
De vraag is dus wat de beste manier (volgens jullie) is om mails te verwerken en de variabelen zoals, headers, subject, body, afzenders(headers), etc te verwerken.

We hebben zover:

- de classe van phpclasses.org
- mailparse

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Doe eens gek en probeer ze beiden, kijk wat je bevalt ?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:12:
Doe eens gek en probeer ze beiden, kijk wat je bevalt ?
Zover geen van beide... dat is de issue... ik zoek alternatieven :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:54:
Normaal zit je classes welke een functie extenden
Whut? Classes welke een functie extenden :?
bijvoorbeeld opslaan in een database, file, etc,
Wat heeft dat met parsen van een mail te maken? Zoek je dan een class die mail voor je parsed én het voor je in een DB propt? Waarom laat je class X dan niet gewoon lekker parsen en gebruik je class Y of schrijf class Z voor de DB functionaliteit :?
mailparse om zaken als opslaan te bewerkstelliggen.
Zonder naar mailparse gekeken te hebben; de naam lijkt me duidelijk zat. Het parsed mails. Wat verwacht je nog meer dan? Dat 't ook nog even voor je in een DB gepropt wordt? En wat nou als er gebruikers van die class zijn die 't liever in een XML file zouden zien? Of die eigenlijk alleen de subject door een functie willen halen die er een score aan geeft om te bepalen of iets "priority mail" is of niet? Of ... Hoe had je dat voor je gezien? Moeten de makers van zo'n class dan maar iedere mogelijk denkbare methode erin stoppen? Kijk eens naar separation of concerns.
De vraag is dus wat de beste manier (volgens jullie) is om mails te verwerken en de variabelen zoals, headers, subject, body, afzenders(headers), etc te verwerken.
Dat is dus afhankelijk van wat je wil en wat je bedoelt met "verwerken"; daarom zeggen we ook dat je veel te vaag bent.

Edit: En nu toch eens even op de mailparse site gekeken:
Mailparse is an extension for parsing and working with email messages.
Laat dat ding dus lekker parsen; daar is 't voor gemaakt. En in de DB stoppen regel je lekker zelf of je smijt er een andere DB class die voor jou bevalt tegenaan. De lijm tussen die 2 delen zul je zelf moeten schrijven.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 12-09-2010 22:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:14:
[...]

Zover geen van beide... dat is de issue... ik zoek alternatieven :)
Lees: je bent gewoon opzoek naar een stukje kant en klare software om mails te parsen en ergens voor je op te slaan? Right. Je weet dat het zo niet werkt hier. Je geeft niet eens concreet aan wat er dan precies niet bevalt aan de 2 zaken die je wel hebt geprobeerd.. Sorry, maar op die manier gaat het toch echt dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 12-09-2010 22:31 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.