Wifi over 50 meter door muur

Pagina: 1
Acties:

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik woon vlak bij een vriend in een woonblok, met wie ik mijn internet zou willen delen, dmv wifi.
Het ene huis zit op 50 meter, echter net op een hoek, zonder opening naar de binnentuin, zodat er een stevige muur tussen zit.
Nu zijn er sterke accespoints op de markt, zoals de Engenius Senao ECB-3500 .
Ik vind allerlei mooi krachtige specs, maar nergens terug of dit soort apparaten ook mijn situatie zouden kunnen overbruggen.
Iemand enig idee ?

( woningen zijn allebei op 1 hoog, maar het accespoint zou op de zolder geplaats kunnen worden in huis A)

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
belangrijkste is dat de andere kant ook een grote antenne heeft. Het is heel leuk dat hij wel JOU kan zien maar als jouw accesspoint HEM niet ziet gaat het niet werken.

50m zou inprincipe gewoon moeten werken, en anders monteer je hem toch bij jouw kant aan de buitenkant van het huis? zelfde kan je doen aan de andere kant ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Is er een mogelijkheid tot een LoS-verbinding (Line of Sight)? Als die optie er is, kan je je verbinding redelijk eenvoudig maken. Zelfs veel huis-, tuin- en keukenapparatuur haalt die 50 meter wel :) Ik heb al verbindingen van enkele honderden meter gelegd met enkel een Intel WiFi Link 5100 in een laptop en een Linksys-router. Afstanden van enkele tientallen/honderden kilometers zijn ook mogelijk, maar dan moet je eens naar een goed antenne gaan kijken ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2025
@Petervanakelyen: Ik neem aan dat je tientallen/honderden METERS bedoelt.
Tot 1 km zie ik het nog wel als mogelijk, verder is niet praktisch en meer dan 5km zie ik als niet langer reëel.

[ Voor 3% gewijzigd door Bloodshot op 12-09-2010 22:49 ]

• Oysterhoys
Bedankt voor de reacties.
Een Los is dus juist niet mogelijk, door de hoekligging van de ene woning.
De ene woning ligt als het ware met de rug naar de ander toe.
De verbinding zou een boog moeten maken, wat geloof ik niet mogelijk is.
Of door de muur heen.
De 50 meter had ik ook wel vertrouwen in, maar die verrekte muur |:(
Zelfs met een goede verzend en ontvangst antenne.
Buiten apparatuur lijkt me weer veel duurder.
Het doel is juist de besparing uiteraard.

[ Voor 17% gewijzigd door Oysterhoys op 12-09-2010 22:50 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Accespoints op zolder zetten geen optie?

• Oysterhoys
ThinkPadd schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:51:
Accespoints op zolder zetten geen optie?
Op het verzend huis heb ik een zolderkamer waar ik hem zou kunnen zetten, maar het onvangsthuis niet.
Wel een balkon, maar die zit dus net aan de andere kant.
Ik weet niet of dit zal schelen.
Beide woningen zijn op de eerste verdieping.

[ Voor 12% gewijzigd door Oysterhoys op 12-09-2010 22:56 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-02 06:21

Nobby

Nuts!

UTP kabel in/onder de dakgoot geen optie? Is het simpelst, goedkoopst en storingsvrij.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

50 meter in een woonblok, kabel over het dak leggen?
Met een tekeing / googlemaps foto is het overigens veel makkelijker meedenken.

(lol, met nobby dus)

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 12-09-2010 22:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Oysterhoys
franssie schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:59:
50 meter in een woonblok, kabel over het dak leggen?
Met een tekeing / googlemaps foto is het overigens veel makkelijker meedenken.
Staat een link in de originele post (woonblok) !

Verwijderd

Wat is je doel? Enkele 10tjes per maand besparen met een flinke investering, of wil je ook nog een beetje een fatsoenlijke throughput tussen jullie beide netwerken hebben?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Oysterhoys schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:59:
[...]

sorry, de link had ik echt compleet gemist - excuses.
maar draadloos moet gezien de open binnentuin makkelijk te doen zijn. Eventueel een reflector van staal/folie achter de antenne plaatsen (uitgaande van twee access points). Kabel zal alsnog beter werken en is gezien de kleine afstand wellicht het beste. Zoals door nobby geopperd zou ik het onder de dakgoot hangen.

Edit: ik kan het netwerk van mijn buren met een richtantenne (blik met wifi adapter erdoorheen gestoken) over 300 meter 5/9 ontvangen en er ook goed op werken,

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 12-09-2010 23:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Nobby

Nobby

Nuts!

Oysterhoys schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:59:
[...]

Ik denk dat een utp kabel in de dakgoot het makkelijkst gaat werken. Je kunt zo het dak op en als je hem aan de buitenkant van het gebouw in de dakgoot legt er niemand makkelijk bij kan.

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Oysterhoys
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:01:
Wat is je doel? Enkele 10tjes per maand besparen met een flinke investering, of wil je ook nog een beetje een fatsoenlijke throughput tussen jullie beide netwerken hebben?
Bespaart toch 25,- per maand = 300,- per jaar
En ik wilde toch een accespoint kopen voor mijn niet-wireles router voor in huis.

Dus ik dacht, als ik een goeie koop, sla ik misschien twee vliegen in een klap.
De ontvangende partij moet ook wel redelijk ontvangst hebben, hoeft echter ook niet top,
die surfen en chatten wat.

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:14

BlueTooth76

Let the sun shine!

1 op zolder, de andere dicht bij de muur moet redelijk zeker werken.
Als je 2 TP-Link Wireless-N routers kan vinden met WDS (Wireless Distribution Service) dan kan je vrij goedkoop een draadloze bridge instellen.
Bereik is echt perfect, compatible en stabiel, al meerdere netwerken mee ingesteld zonder problemen.

Zoiets kan ook met 2 Engenius access-points maar dan ben je wel wat meer kwijt...

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Oysterhoys
Nobby schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:07:
[...]

Ik denk dat een utp kabel in de dakgoot het makkelijkst gaat werken. Je kunt zo het dak op en als je hem aan de buitenkant van het gebouw in de dakgoot legt er niemand makkelijk bij kan.
Tof dat jullie meedenken. _/-\o_
Probleem is dus dat die hoekwoning, alleen ramen aan de straatkant heeft.
Heeft geen toegang tot binnentuin.
Dus dan zou die patch het dak over moeten en over de voorgevel naar beneden. :-(

• Oysterhoys
Heb je trouwens "weersbestendige" kabels ?
En tot hoeveel meter gaat een kabel, zonder verlies.

Verwijderd

`100m

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik heb hierbij even mijn situatie getekend in google maps:

http://maps.google.nl/map...378.000490166162d8dce782e
Korte uitleg:

In eerste instantie had ik een Linksys WRT54gl(met dd-wrt) staan op mijn kamer (punt bovenaan de kaart, dat boven het water zit). Dit ging dan door dik beton heen en dan had ik bereik tot de 3 punten die ongeveer 20 meter afstand liggen (ging dan om mijn laptop en telefoon).

Nieuwe situatie is dat er nu op mijn kamer een WRT320N staat en deze gerepeat wordt (door de WRT54GL) rond het punt vlakbij de voordeur en hierdoor loopt het bereik tot toch zeker 50 meter nu.

Ik zou als ik jou was als je echt draadloos wilt, gaan voor een router waar DD-wrt (makkelijk) op kan zodat je wat meer kan tweaken aan de sterkte van het signaal (en misschien zelfs wel eentje die externe antennes heeft). Deze kun je namelijk vervangen mocht het nodig zijn. Al durf ik niet te zeggen hoe goed het bereik uiteindelijk zal zijn.

de wrt54gl's zijn hier op tweakers wel voor een eurotje of 30 te vinden volgens mij.

• Nobby

Nobby

Nuts!

Oysterhoys schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:13:
[...]

Tof dat jullie meedenken. _/-\o_
Probleem is dus dat die hoekwoning, alleen ramen aan de straatkant heeft.
Heeft geen toegang tot binnentuin.
Dus dan zou die patch het dak over moeten en over de voorgevel naar beneden. :-(
Die kun je gewoon naar beneden laten zakken, je hoeft hem niet naar boven te tillen. Netjes is het niet, maar of het iemand op valt...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Oysterhoys schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:17:
Gewoon een standaard kabel moet lukken denk ik.
En een cat5E UTP kabel gaat tot 100 meter ;)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Oysterhoys
Misschien dat ik probeer in het hoekhuis buiten een outdoor bridge probeer te installeren.
(Moet ik proberen een kabel naar buiten zien te krijgen door een gat te boren of zo)
Als ik in het andere huis een accesspoint in de keuken aan de binnentuinzijde van het huis plaats.
Zou het moeten kunnen werken lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Oysterhoys op 12-09-2010 23:28 ]

• Nobby

Nobby

Nuts!

Oysterhoys schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:17:
ik heb een cat6 UTP kabel waarvan de mantel van pvc is, dat gaat prima. Volgens mij heeft elke UTP kabel een PVC mantel behalve de hele dure, die moeten dan weer halogeen vrij zijn etc.
Quad schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:24:
[...]

Gewoon een standaard kabel moet lukken denk ik.
En een cat5E UTP kabel gaat tot 100 meter ;)
Ook wel verder hoor, ik draai Gbit over 143m UTP cat6 kabel die zelfs voor een gedeelte onder water ligt.
Oysterhoys schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:29:
Moet ik alleen al die verstorende draadloze wifi in al die tussenliggende appartementen zien te omzeilen.
Gewoon kanalen proberen tot je het beste signaal hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door Nobby op 12-09-2010 23:31 ]

• Oysterhoys
Moet ik alleen al die verstorende draadloze wifi in al die tussenliggende appartementen zien te omzeilen.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

waarom? Als je een beetje leest over antenne-techniek kan je zo een richt antenne maken met wat alu-folie achter je AP. Maar een kabel werkt beter, of durf je het dak niet op? Kan natuurlijk een gevaarlijik dak zijn.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Oysterhoys schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:29:
In DD-WRT kan je met site survey (zo heet het geloof ik) zien welk kanaal alle access points om je heen gebruiken, eentje kiezen die er een beetje vandaan ligt.

• Oysterhoys
franssie schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:33:
waarom? Als je een beetje leest over antenne-techniek kan je zo een richt antenne maken met wat alu-folie achter je AP. Maar een kabel werkt beter, of durf je het dak niet op? Kan natuurlijk een gevaarlijik dak zijn.
Die kabel moet over het dak los naar beneden hangen, over de gevel aan de straat kant naar 1-hoog.
Dat zie ik (nog) niet zo zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Oysterhoys op 12-09-2010 23:37 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ga je met een utp-kabel over je nok niet voor bliksemafleider spelen? Geen idee hoe gevoelig het ervoor is hoor, maar ik denk zo dat de verzekering niet uit gaat betalen als het huizenblok affikt en men vindt restanten van zelf buiten aangelegde kabel, zelfs als de brand niet daardoor is veroorzaakt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dan een cantenna Wikipedia: Cantenna maken - simpelst door een blik over uw antenne te duwen (wel eerst gaatje maken anders gaat de antenne kapot) en even uit te rekenen waar dat gaatje moet komen. lelijk maar werkt.

deze link is dan beter : http://urbanwireless.info...ennas/waveguide-can-tenna

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 12-09-2010 23:44 ]

• Oysterhoys
Dakrand steekt ook wel een meter uit.
Dat ziet er niet uit.
Gaan die bovenburen zeiken.

Nogmaals ik waardeer het meedenken.
Maar ik ga proberen voor 100,- euro die outdoor bridge aan te sluiten aan de achterzijde van het hoekhuis,
Wordt gat boren, maar dat gaat me wel lukken denk ik.

Ik moet gaan slapen, morgen werken.

ALLEN BEDANKT !!!!!!

_/-\o_ :) _/-\o_ :) _/-\o_

Pagina: 1