Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Conspiracy Theorie software

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 22:13
Even van te voren: ik zit hier dus achter mijn pc met mijn aluhoedje op. Geloof vanuit de bottom of my heart dat de veiligheidsdiensten mij in de gaten houden, denk dat Elvis ergens tezamen met de Notorious BIG en Tupac Shakur op een eiland in de Atlantische Oceaan zitten en weet eigenlijk niet waaronder dit volgende stuk gaat vallen.

Het volgende viel mij dus op: V&A aangeboden: Defecte HD2900XT + 2x HR-03/R600

Lees ook even de comment van een van de reaguurders.

Nu vraag ik me daadwerkelijk af of het mogelijk is via een software update een kaart naar de eeuwige jachtvelden te sturen.

Want stel je nu eens voor dat je als fabrikant je moet wachten totdat spellenmakers een spel uitbrengen waarvoor een zwaardere videokaart vereist is. Je kunt toch veel beter zelf een zwaardere (lees: duurdere) uitbrengen en via een software cq driver update oude kaarten killen?

Succes gegarandeerd. Je weet niet of de gebruikers na overlijden weer een kaart van jouw merk gaan kopen, maar het is wellicht een keuze die de moeite waard is.

Mijn vraag is nu: is dit ook daadwerkelijk mogelijk en in hoeverre is het bekend of onbekend dat fabrikanten van videokaarten software uitbrengen voor die kaarten waardoor die bewust of onbewust het loodje leggen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Natuurlijk kun je met software je hardware killen. Driversoftware kan jouw graka vertellen dat hij de fan uit moet schakelen. Maar hoeveel klanten denk jij dat een bedrijf houdt als na een software update ineens een substantieel aantal klanten zijn kaart niet meer kan gebruiken? Aluhoedje of niet, hiermee schieten fabrikanten niets op; als ik een slechte ervaring heb met NVIDIA koop ik daarna wel lekker een ATi-kaartje. ;)

Verder zie ik niet echt wat dit met programmeren te maken heeft en aangezien je vraag naast dit redelijk logische antwoord (ja, het kan; nee, het gebeurt vast niet bewust in de praktijk) hooguit in speculatie kan eindigen sluit ik dit topic maar.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.