Prijzen digitale distributie van games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:40

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
Ik koop graag games online en digitale versies. Scheelt naar winkel gaan, scheelt nutteloze stapels met doosjes en dvd's (mijn xbox game kast puilt uit van de doosjes (50+)).

Nou koop ik buiten xbox games niet zoveel voor de PC (buiten WoW) maar afgelopen tijd toch 2 gekocht. En ik verbaas me erover dat de digitale versies ruim duurder zijn de doosjes in de winkel!

Mijn laatste aankopen:
Starcraft 2
Blizzard Store: 59.99 euro
Pricewatch: 45,95 euro

Settlers 7
Steam: 49.99 euro
Pricewatch: 32,95 euro

Hoe kan het nou zijn dat een digitale versie DUURDER is dan het doosje in de winkel? Je krijgt minder (geen doosje, geen dvd, geen boekje).

In het geval van Starcraft vind ik het helemaal verbazend, aangezien je direct bij Blizzard koopt.. De hele tussenhandel is er dus tussenuit. En toch betaal je 14 euro meer! Waarom? Is het het stukje bandbreedte of de garantie dat ik over 10 jaar nog steeds dat spel moet kunnen downloaden?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32
Als je bij blizzard de cdkey invoert kan je het ook altijd downloaden, dus eigenlijk is het identiek aan de digitale versie maar dan krijg je er nog t spel fysiek bij :P
waarom? ik denk dat het enige goeie antwoord is omdat het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Fysiek kopen, serial afscheuren en de rest wegdonderen.
Scheelt soms 20euro.

Het blijft raar, geld gaat zonder tussenhandel direct naar het gameontwikkelaars.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ze moeten wel hun eigen adviesprijzen aanhouden en duurder dan winkels zijn, anders gaat natuurlijk niemand hun producten nog inkopen om te verkopen. Zelfde verhaal met PSP Go, geboycot door een heleboel retailers omdat de games alleen digitaal aan te schaffen zijn en zij er dus een hele markt mislopen waar ze op kunnen verdienen.

[ Voor 18% gewijzigd door Slashdotter op 12-09-2010 21:18 ]