Hardware mod voor Trust KB-1500 > backlight altijd aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:09
Hallo allen,

ik vraag me af of het mogelijk is, en misschien heeft iemand dat dan ook al eens bekeken of geprobeerd, de achtergrondverlichting van het Trust KB-1500 keyboard gewoon hardwarematig altijd aan te schakelen. Nu zit er een 'verlichtingsknop' op die je moet indrukken om de verlichting te activeren. Op zich geen probleem als deze aan een pc hangt, alleen gebruik ik hem via een powered USB hub op een Denon DN-HD2500 (dedicated mediaplayer waar je via USB schijven en een keyboard aan kan hangen). En jammergenoeg gaat de verlichting soms wel, dan weer niet aan (meestal vaker niet dan wel natuurlijk).

Verder werkt alles gewoon goed, ook als de verlichting brandt, waarom ik hem dan toch lastig aan krijg is me een raadsel maar liever los ik het op door gewoon continue spanning op de verlichting te zetten ipv via een electronisch circuit.

Enig idee hoe dit geschakeld zit en of ik ergens een brugje overheen kan solderen om de boel altijd aan te hebben?

Het spul zit allemaal opgesloten in flightcases in een aanhanger in de opslag, dus even snel open maken en een foto schieten gaat nu niet, als het helpt bij het zoeken naar een oplossing dan ga ik dat even uiteraard even doen.

Ik hoor graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:09
hmmm, misschien heeft het * iets* met het merk te maken, maar verlichting is dus gewoon defect, merkte ik na het aansluiten op een pc. Eerst maar eens kijken of een ander exemplaar dan wel goed werkt.