Gamecube memory card slots

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 21:47
Laatst weer mijn oude vertrouwde Gamecube tevoorschijn gehaald. Wat 'nieuwe spellen' gehaald, en erachter gekomen dat mijn memory card niet groot genoeg was. Dus een nieuwe gekocht; in totaal heb ik er nu twee.

Nu is mijn vraag: kan de Gamecube alleen slot A gebruiken voor gamesaves? Want:
-Als ik in slot A de volle memory card stop, en in slot B de lege, krijg ik de melding dat slot A vol zit.
-Als ik slot A niet gebruik en in slot B de lege memory card stop, krijg ik de melding dat er geen memory card in slot A zit

Is slot B dan alleen bedoeld voor het maken van backups van memory cards en het gebruik van accessoires? Dit werkt overigens wel goed, dus geen probleem met card of slot B. Het leek me zo gemakkelijk om beide cards erin te laten, zodat je niet steeds die cards hoeft te wisselen als je een andere game wil spelen...

Hopelijk is er nog iemand die hier een antwoord op kan geven (de Gamecube is een geweldige en onderschatte console) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:38

TdV

Bij de meeste spellen moet je de card in slot A doen dus je zal helaas moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
Ok, dat was mijn vermoeden al... Ik vraag me wel af waarom ze niet beide slots dezelfde functionaliteit hebben gegeven (of softwarematig een betere oplossing hebben gemaakt). Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22
De gamecube heeft ook een handvat achterop zitten (voor lanparties?), dus qua design keuzes valt de memory kaart oplossing toch wel mee? :p

Ik kan me in ieder geval herinneren dat de meeste spellen de kaart in slot A willen hebben, maar vreemd is het wel inderdaad. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om 2 kaarten uit te laten lezen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
Blijkbaar ben ik ook één van de weinigen die er last van hebben, aangezien ik elders op internet niets hierover ben tegengekomen... Het zal wel aan mij liggen ;)