Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-04 16:00

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Dit is mijn eerste "grote" openingspost, dus graag wat tips en/of code voor een mooie op.

Welkom in het Blyk ervaringen en discussie topic!
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2pycd1v.jpg
Blyk is een telecomprovider die je als het ware betaalt om reclame te lezen.

De regels:

Elke maand ontvang je 1000 smsjes om naar elke provider te sturen.
Elke maand ontvang je 1000 belminuten voor blyk-naar-blyk gesprekken.
Elke dag ontvang je gemiddeld 1 á 2 berichten, maar nooit meer dan 6 op een dag met reclame.

De voorwaarden:
Je hebt je mobiel meestal aanstaan.
Je accepteert de mms instellingen van blyk.
Je leest de sms/mms.
Voor het maandelijkse tegoed dien je ook 1 keer in de 3 maand minimaal 10 euro op te waarderen.
Je hebt een simlockvrije telefoon of een Vodafone-locked telefoon.

De kosten buiten de smsjes en blyk naar blyk gesprekken zijn:

Bellen buiten Blyk
€ 0,35 /min.

Sms'en buiten bundel*
€ 0,23 /bericht

Data / internet
€ 0,75 /15 minuten

*Buiten bundel betekent na de 1000smsjes. Dit gaat van je prepaid tegoed af, je zult dus niet een hoge rekening ontvangen.

Omdat blyk een service is van Vodafone, kun je je beltegoed ook voor een aantal Blox gebruiken:

Zorgeloos Internet Blox Een maand zorgeloos internetten.
Aanzetten? Sms 'zorgeloos internet aan' naar 4000 € 9,50

Dagbundel Mobiel Een dag zorgeloos internetten met een max van 20 MB.
Aanzetten? Sms 'dag internet aan' naar 4000 € 1,50 per dag

Voordeel op Reis BloX 15 minuten bellen vanuit 42 Passport landen, 1 maand geldig.
Aanzetten? Sms 'op reis aan' naar 4000 € 5

Voordeel naar Buitenland Blox 60 minuten bellen naar landen in Europa (inclusief Turkije), Marokko, Verenigde Staten, Canada, Suriname, Aruba en Nederlandse Antillen. 1 maand geldig
Aanzetten? Sms 'naar buitenland aan' naar 4000 € 9,50

Voordeel naar Vast Blox Voor € 0,05 bellen naar vaste nummers in Nederland. 1 maand geldig,
Aanzetten? Sms 'voordeelvast aan' naar 4000 € 7,50

FAQ:

Zitten er echt geen addertjes onder het gras?
Het addertje zijn de berichten die je ontvangt, voor de rest zijn er geen extra kosten.

Hoe kom ik aan de simkaart en waar waardeer ik op?
De simkaart koop je voor 1 euro op blyk.nl en opwaarderen gaat online.

En mijn oude nummer dan?
Nadat je simkaart is ontvangen(binnen 2 dagen) activeer je de kaart, en kun je kiezen om een formulier voor nummerbehoud invullen. De omzetting duurt minimaal 5 werkdagen.

Je prepaidtegoed is op te vragen door te bellen naar:
*101#

Het gratis tegoed (Blyk minuten en hoeveel van de 1000sms over):
*104#

Opmerkingen en tips? DM me even om het topic schoon te houden!

Met dank aan: wolfero,......,...... voor de tips in topicstart

[ Voor 4% gewijzigd door Sloeber op 02-01-2011 19:35 ]

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Ik heb de simkaart vrijdag ontvangen, pas bij nummeroverzetting ga ik hem gebruiken. Ik zal jullie laten weten hoe het gebruik bevalt met de reclame.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04 15:58

lasharor

7 december 2004

Het ontvangen van die berichten, dus het downloaden van die mms'jes, kost je geld?

Dat is me onduidelijk, heb die site bekeken maar niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
lasharor schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:36:
Het ontvangen van die berichten, dus het downloaden van die mms'jes, kost je geld?

Dat is me onduidelijk, heb die site bekeken maar niet kunnen vinden.
Nee, dat kost geen geld en het is meestal gewone smsjes, wat ik heb meegemaakt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04 15:58

lasharor

7 december 2004

Hmm, nu al een weekje aan het gebruiken en het valt me eigenlijk best wel mee.

Bellen is relatief duur, maar dat doe ik niet zo vaak, sms'en werkt perfect zit zo rond de 200 sms'jes en er is dus nog niets afgeschreven van mijn tegoed. De Vodafone internet blox is in mijn ogen wel wat langzaam, op het netwerk van KPN haal ik hogere snelheden. Maar dit kan natuurlijk variëren van de plaats waar je bent.

De "reclame" is niet echt irritant eigenlijk, persoonlijk vindt ik het wel leuk. Gisteren kreeg ik bijv dit:

Blyk: Naar Welke films kijk jij het liefst? A) Horrors of B) Thrillers ^A/B
Ik: B
Blyk: mms met daarin een trailer van de film "The new Daughter".

Het is mooi dat ze dan zo gericht adverteren, ze zullen dan waarschijnlijk wel een profiel aanmaken zodat je later nog betere advertenties krijg.

Wat wel een minpunt is is het feit dat ik mijn bundelinfo niet kan zien (dus, ik zie niet hoeveel sms'jes ik nog over heb) ik krijg een melding terug wanneer ik die *104# code op mijn telefoon (ook andere) invoer, dat de tekst te lang is om weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
lasharor schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:57:
Hmm, nu al een weekje aan het gebruiken en het valt me eigenlijk best wel mee.

Bellen is relatief duur, maar dat doe ik niet zo vaak, sms'en werkt perfect zit zo rond de 200 sms'jes en er is dus nog niets afgeschreven van mijn tegoed. De Vodafone internet blox is in mijn ogen wel wat langzaam, op het netwerk van KPN haal ik hogere snelheden. Maar dit kan natuurlijk variëren van de plaats waar je bent.

De "reclame" is niet echt irritant eigenlijk, persoonlijk vindt ik het wel leuk. Gisteren kreeg ik bijv dit:

Blyk: Naar Welke films kijk jij het liefst? A) Horrors of B) Thrillers ^A/B
Ik: B
Blyk: mms met daarin een trailer van de film "The new Daughter".

Het is mooi dat ze dan zo gericht adverteren, ze zullen dan waarschijnlijk wel een profiel aanmaken zodat je later nog betere advertenties krijg.

Wat wel een minpunt is is het feit dat ik mijn bundelinfo niet kan zien (dus, ik zie niet hoeveel sms'jes ik nog over heb) ik krijg een melding terug wanneer ik die *104# code op mijn telefoon (ook andere) invoer, dat de tekst te lang is om weer te geven.
Die bundelinfo komt omdat je ook internet hebt aangesloten, anders had je het wel gezien, maar je kunt wel gratis bellen om je tegoed van alles op te vragen. Ik heb gewoon nog geen enkele reclame gehad(lol) en ik bel ook nooit dus voor mij ook perfect. De truc is, om het aan al je vrienden aan te smeren, zo kun je altijd wel iemand gratis bellen als je een groep kwijt bent op een feest o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380639

Hoe zit het hier met mobiel internet, je zit dan bij Vodafone. wat is het limiet ? 250MB of 1GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-04 18:59
@Loempiavogel De voorwaarden voor zorgeloos internet blox van Vodafone zijn van toepassing.

Overigens wil ik zeggen dat ik een paar dagen terug ook de Blyk sim ontvangen heb, hiervoor heb ik niets hoeven betalen. Toch kan ik hem niet activeren bij blyk.nl en kan ik geen beltegoed opwaarderen ( deze oplossing geeft blyk ). Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Anoniem: 380639 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 01:26:
Hoe zit het hier met mobiel internet, je zit dan bij Vodafone. wat is het limiet ? 250MB of 1GB?
250Mb dus;) Ik vind het waardeloos, doe het nooit meer.. Paar filmpjes kijken en een paar dingen synchroniseren en je zit er alweer overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 10:53
Wie van jullie heeft net een bericht van Blyk gehad? (afzender 22220)

Als ik die bericht zo lees, vind ik dat het spam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Silver7 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:52:

Ik krijg nooit reclame(lol) maar quote eens wat er in staat? Btw, alles kun je wel spam noemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Silver7 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:52:

Ik ook.
Welkom bij Blyk. De komende 7 dagen ontvang je meer info over blyk. De berichten die Blyk je stuurt, herken je aan de mix van 0-en & 2-en. Hou je telefoon aan!
Ik heb een abo bij Vodafone, maar heb me hier echt nooit voor aangemeld. Het is prepaid, als ik iets haat is prepaid. Ik heb niet voor niets een abo. Daarbij zit ik echt niet te wachten op spam van ze.

Ik ga eens zoeken hoe ik contact kan leggen met die gasten, want hier zit ik echt niet op te wachten.
edit:
ik heb inmiddels naar alle emailadressen die er op hun site stonden een mailtje gestuurd, hopelijk kan iemand me er een zinnig antwoord opgeven.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 18-01-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 10:53
Terecht. Ben benieuwd naar antwoord. Ikzelf heb ook abonnement.....
Ik zit ook niet te wachten op spam!

[ Voor 46% gewijzigd door Silver7 op 18-01-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Beste Danny,

Door een fout in ons systeem hebben wij je vanmorgen per ongeluk een berichtje van Blyk gestuurd. Je kan het bericht als niet verstuurd beschouwen en je zal verder geen berichten meer van Blyk ontvangen. Je blijft gewoon klant van Vodafone. Voor de duidelijkheid willen we je ook melden dat er absoluut geen kosten aan het sms’je verbonden waren. Excuses voor het ongemak, Blyk

Bovenstaande mededeling zal je ook nog (gratis) per sms ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Ok, blijkbaaar een foutje dus. Imho slordig, maar goed, ze reageren in elk geval snel en ik ben dus niet ineens klant van ze :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 14:31

elsinga

=8-)

Afgelopen week net Blyk aangesloten voor mijn dochter van 13. Die was met Simyo al meer dan 10 euro peer 2 weken kwijt aan SMS'en. Dat gaat dus terug naar 3,33 per maand. :+

Aansluiten ging even midner vlot, ik kreeg de eerste keer geen bevestigingsmail. Volgende dag nog eens gedaan en toen wel. Dag erop 2x een Blyk pakket in de bus. 8)7 Daarvan eentje gebruikt, geactiveerd en 10 euro erop gezet. Via *104# konden we prima zien dat dochterlief nu 1000 SMSjes had (en 1000 minunten nar andere Blyk gebruikers) en via *101# was de 10 euro beltegoed netjes zichtbaar.

Het wachten is nu op de nummerportering van haar Simyo nummer, maar ondertussen heeft ze al wel een keer een SMSje van Blyk gehad. Niks mis mee, kan ook zo weggegooid worden. Het wachten is nu op een MMS, want op de site stond geen handleiding voor haar GSM (Samsung S3030). Heb de algemene info maar gebruikt, maar dat was een beetje wazig te matchen met de telefoon... dus hoop dat dat goed staat. ;)

Enige vraag die ik nog had na het doorpluizen van de Blyk site: hoe zit het met ontvangst van MMS in het buitenland? Want dat gaat via een dataverbinding tenslotte. Antwoord van Blyk: is gratis, alleenv ersturen kost geld. Dus kan de telefoon ook mee op vakantie. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Opwaarderen lukt al een tijdlang niet, foutmelding op de site van Blyk. Is er een andere manier van opwaarderen die wel werkt?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:06
Je kunt sinds kort ook opwaarderen met een Vodafone opwaardeerbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-03 13:21
zon 5 weken geleden heb ik een simkaart aangevraagd en gekregen. toen ingelogd, en daarnaa nummerbehoud aangevraagd. dat ging niet helemaal goed, aangezien ik toen bij het simkaartnummer mijn 'oude' mobiele nummer neergezet had, ik kreeg een mailtje en toen teruggemaild en was het goed(donderdag-vrijdag). de week daarop kreeg ik een mailtje van rabomobiel (vorige provider) dat het niet mogelijk met met het tijdsbestek moest minimaal 5 dagen van te voren aangevraagd worden. Daarna kreeg ik, 3-8-2011 weer een mailtje (zonder dat ik iets gedaan had) met daarin dat op de aangevraagde datum kreeg. uiteindelijk kreeg heb ik dat dus vandaag, 4! weken later gekregen.
maar nu heb ik het volgende probleem, aangezien ik nummerbehoud heb, kan ik niet inloggen met mijn oude nummer, ben namelijk mijn wachtwoord vergeten, en kant ook geen ww vergeten doen, omdat je dan een smsje met een code krijgt. ook met mijn nieuwe nummer kan ik niet inloggen, want als ik ww vergeten doe, zegt ie dat het 06 nummer niet bij jouw blyk is aangemeld. als ik wil aanmelden, dus bij stap 1, mijn gegevens ingevuld heb krijg ik de volgende melding

Order nummer
Aan het opgegeven adres zijn meerdere profielen gekoppeld. Om je nieuwe Blyk nummer aan het juiste profiel te koppelen hebben we het order nummer nodig. Dit order nummer vind je in de bevestiging van je bestelling.

als ik dat ordenummer intyp, blijkt het al gebruikt te zijn. Weet iemand hoe ik dit oplos? (heb hun al een mail gestuurd)
ook heb ik vanmiddag opgewaardeerd via vodafone opwaardeerbon, ging prima, maar heb geen 1000sms. Weet iemand hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

Echt jammer dit.

Eerst had Blyk een maand lang 250MB internet voor €4,75, toen werd het duurder: €9,50, en nu is de datalimiet ook nog eens verlaagd naar maar 100MB!
Erg jammer dit, heb eigenlijk Blyk genomen destijds omdat het internet redelijk goedkoop was + je veel gratis SMS'jes had. Maar dat internet wordt veel te duur zo :(

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag aangevraagd voor mijn oudste zoon.
Die 10 euro p/3m voor het opwaarderen is wel een trekker, de 1000 smsjes zijn voor hem ideaal.
Even afwachten wat de reclame gaat worden.

Ben je verplicht om te reageren, of alleen te ontvangen ?
Ik wil best zo nu en dan een keer reageren, maar ga dit niet dagelijks nalopen ( niet mijn telefoon, zijn berichten )

[ Voor 33% gewijzigd door FreshMaker op 08-12-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Mijn dochter heeft al een tijdje Blyk, maar krijgt de laatste tijd erg weinig reklame. eerste paar weken wl eens 1 op een dag. Reageren hoeft niet, begreep ik, maar is gratis.

En dat opwaarderen per 3 maanden is "zo ongeveer", ze was het vergeten en dus 2 weken te laat, maar de SMSjes bleven gratis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockz
  • Laatst online: 15-04 11:27
Compizfox schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:02:
Echt jammer dit.

Eerst had Blyk een maand lang 250MB internet voor €4,75, toen werd het duurder: €9,50, en nu is de datalimiet ook nog eens verlaagd naar maar 100MB!
Erg jammer dit, heb eigenlijk Blyk genomen destijds omdat het internet redelijk goedkoop was + je veel gratis SMS'jes had. Maar dat internet wordt veel te duur zo :(
Erg jammer inderdaad. Internet was vrij goedkoop :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jup. Heb je misschien aanraders voor andere providers? Ik wil nu namelijk overstappen, ik ben het redelijk beu. Ik wil toch wel weer graag internet maar voor die €10 per 100MB ga ik dat nu niet meer doen.

Het dichts in de buurt komt Simpel, maar dat is maar 384 Kbps :( Dat lijkt me toch wel een beetje traag. Ook Blyk heeft gewooon 3 Mbps.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Mijn dochter was ook zeer ontstemd over de wijziging bij het SMS'en van Blyk (alleen nog gratis SMS naar andere Blykers en niet meer naar iedereen). Nu was ze voor 3.33 per maand klaar, dat wordt dus minimaal 3x zoveel...

De alternatieven die ik voor haar heb uitgezocht (wellicht zijn er mensen met nog wat suggesties?), bij heel weinig bellen en ongeveer 400 a 500 SMS per maand:

1) Aldi Talk prepaid, vooral interessant omdat je geen bundel hebt (dus niet gebruiken is niet betalen) en op elk gewenst moment voor €5,- een SMS bundel van 200 SMS kunt kopen, die 30 dagen geldig is. Kom je op gemiddeld €12,50 per maand. maar kan (fors) naar boven of beneden afwijken door gebruik.

2) Simyo Zelden met een 1000-SMS bundel. Kost €12.94 per maand, maar dan kan ze ook 1000 SMS versturen en 50 minuten bellen. Nadeel: altijd betalen, ook als ze de minuten of SMS niet gebruikt, maar wel 50m belminuten inclusief.

3) Vodafone Prepaid met SMS-Blox. Kost €10,- per maand, waar het bellen nog blij komt. Dit komt het dichtste bij Blyk, maar is minimaal 3x zo duur. Grootste nadeel: bellen is schreeuwend duur.

Als bij Blyk ook de Vodafone Blox mogelijk worden (is nu nog niet zo) is bij Blyk blijven en een SMS-Blox aanschaffen ook nog mogelijk. Is even duur als Vodafone Prepaid, maar dan met gratis onderling bellen (naar in ons geval maar 1 vriendin).

Simpel valt trouwens af omdat het een 2-jaar abonnement is (Simyo kan per maand opgezegd worden), vele anderen vallen af door hogere kosten of geen SMS bundel mogelijkheid.

[ Voor 6% gewijzigd door elsinga op 08-03-2012 08:56 ]

Pagina: 1