Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• chiefchain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-11 10:14
Hallo allen,

Ik had een beetje moeite om het juiste forum te vinden maar ik denk dat ik hier goed zit, vooraf nog even dit, ik ben niet heel vaardig met pc`s:)

Ik heb al een week lang dat downloaden via Grabit verschrikkelijk langzaam gaat, normaal heb ik een kaarsrechte lijn van 2000 KB/s, maar nu is het continu 234 kb/s 0 kbs 230 kbs 0 kbs etc.

Ik maak gebruik van een ewaka payserver en vind mijn posts via FTD

Ik heb UPC gebeld en volgens hen is het signaal goed en volgens hun speed test het ik 28 MBs download en 2,8 MBS upload.

Volgens speedtest.nl heb ik 1970 Kb/s .

Ook heb ik Grab it opnieuw gedownload en geinstaleerd en heb ik gecontroleerd of ik voldoende ruimte heb etc.

Wie kan mij vertellen waar ik overheen kijk ?? of heeft tips voor me

[ Voor 3% gewijzigd door chiefchain op 12-09-2010 15:15 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:57
Virusscanner die aanstaat? Eweka die een storing heeft?

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:01
Heb hetzelfde probleem gehad met oude bestanden in de nieuwsgroepen. Kijk eens of het met andere bestanden wel snel gaat.

Uiteindelijk ben ik overgestapt naar Hitnews omdat ik daar dit probleem niet had.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
UPC heeft de laatste tijd issues met een aantal usenetproviders. Dit is niet alleen bij Eweka zo, maar ook bij andere..

Het lijkt erop dat UPC bepaalde USPs knijpt... De meeste usenetproviders hebben voldoende capaciteit, dus daar zal het niet aan liggen.

In het grote USP topic ( Newsservers met binaries [deel 9] ) wordt dit ook al meerdere keren benoemd, en ook in het UPC topic ( UPC Internet vragen & problemen topic deel II )

overigens wordt er ook regelmatig genoemd dat Eweka capaciteitsproblemen heeft richting UPC. Dit is wel zo geweest in het verleden (discussies tussen upc en eweka omtrend upgraden) maar dat is alweer ruime tijd geleden opgelost (Volgens Punica, en die kan het weten), zie Punica- in "Newsservers met binaries [deel 9]"

Los daarvan worden dit soort problemen ook vanaf andere providers gemeld..
HyperTrophy schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:19:
Probeer eens een andere newsserver, bv I-telligent.

had ook snelheidsproblemen met Eweka, en dat schijnt een bekend probleem te zijn.
iets met verbindingen (bandbreedte) tussen eweka en UPC. Waarbij beide partijen elkaar beschuldigen ofzo...

zoals gezegd, andere newsserver proberen.
Kijk dan in het usenetprovider topic, om nu een linkje van een (Relatief onbekende) partij te spammen.. ts kan prima zelf een keuze maken.

[ Voor 52% gewijzigd door DJSmiley op 12-09-2010 15:25 ]

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eens een andere newsserver, bv I-telligent.

had ook snelheidsproblemen met Eweka, en dat schijnt een bekend probleem te zijn.
iets met verbindingen (bandbreedte) tussen eweka en UPC. Waarbij beide partijen elkaar beschuldigen ofzo...

zoals gezegd, andere newsserver proberen.

LINK

[ Voor 10% gewijzigd door HyperTrophy op 12-09-2010 15:20 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Loop je eenheden nog even na, want dit is verwarrend. Als je eerst met 2000KB/s (grote B ) kon downloaden en nu bij de speedtest 1970Kb/s (kleine b) haalt is het logisch dat je usenetdownloads ook trager gaan. Een downloadsnelheid van 28MB/s bij UPC lijkt me ook sterk, dat is 224Mbit/s terwijl UPC maximaal 120Mbit levert.

Zijn de dingen die je wilt downloaden niet toevallig heel oud? Als het net tegen of over de retentie van Eweka gaat kun je dit soort dingen ook zien: lagere snelheid en vaak stoppen. Controleer ook of er niet een ander proces op je pc teveel van je cpu en geheugen vraagt.

Ook kun je natuurlijk nog een andere cliënt uitproberen, bijvoorbeeld SABnzbd,

Verder staat op de statuspagina van Eweka dat ze een beetje ruzie hebben met UPC.

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 12-09-2010 15:20 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• chiefchain
Bedankt voor jullie snelle reacties!

1970.8 KByte/sec dit is wat speed test geeft (kopieren plakken)
29.32 Mbps is wat speedtest van UPC geeft,

De bestanden zijn niet oud, jonger dan een week en het geldt voor zowel films als muziek

Wat betreft andere programma`s dat is niet anders dan anders, heb virusscanner en firewall even uit gehad en dat hielp ook niet,

Vrienden die dezelfde payserver gebruiken en ook UPC gebruiken hebben nergens last van.

Wat is tegen de rententie aan?

[ Voor 57% gewijzigd door chiefchain op 12-09-2010 15:28 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Tegen de retentie aanlopen betekent dat je iets probeert te downloaden dat al zo oud is dat het nog maar half op de servers van je provider staat. Vaak wordt het dan bij een andere partij nog geprobeerd aan te vullen, maar dat gaat traag en nooit echt helemaal vlekkeloos.

Een andere server uitproberen lijkt me toch het handigst gezien de relatie Eweka - UPC. Er zijn zat plekken waar je het gratis een tijdje kunt proberen, of waar het je €1 per dag kost.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Heb je al eens SSL geprobeerd?

Even niets...

• chiefchain
het spijt me dat ik zo dom over kom maar wat is SSL?

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

:X

Secure Sockets Layer (SSL) en Transport Layer Security (TLS) (zijn opvolger), zijn encryptie-protocollen die communicatie op het Internet beveiligen.
Oftewel, encryptie voor het verzenden/ontvangen van data. zodat het niet (of moeilijker) af te luisteren is.

edit: lees dit even door en je bent weer helemaal op de hoogte. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Hoite op 13-09-2010 11:54 ]

Lekker kort.

• King_Pin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 11:10
UPC knijpt sinds aug. 2009 niet meer op nieuwsservers. Echter is het zo dat de nieuwsservers de snelheden die UPC aanbiedt ( 120 Mbps bijvoorbeeld ) niet trekken met hun servers. Veel nieuwsservers hebben hier last van.

UPC zelf raad XSnews aan. Zij komen als beste uit de test met UPC accounts.
Daarbij inderdaad het advies om gebruik te maken van de SSL verbinding.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Heb je al gekeken op de website van Eweka zelf? Na 5 seconde vond ik al dit, namelijk:

http://eweka.nl/nl/status_meldingen/

Dat biedt je wel wat meer informatie, gok ik zo. ;)
Pagina: 1