Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey hallo allemaal

Ik geil al een tijd op een 4 screen setup (3 naast elkaar en een erboven) en ben hier al een tijdje naar aan het kijken maar de prijs van de Eyefinity kaarten zijn best hoog. (ben timmerman en heb een kickass bureau gemaakt met ingebouwde 7.1 boxen en een glazen bureau plaat met blauw neon licht dus de screens erbij en wow, daar gaat me relatie :p)

Nu kwam ik de Club3D HD5770 Eyefinity Edition tegen, wat reviews gelezen en dat klonk goed.

Maar (je voelt hem al aankomen!)
-Wat voor monitors kan ik heb beste aanschaffen? heb geen duizenden euro's en ben niet zo uber gamer dat het Superperfect goed moet zijn
dus ik zoek een redelijke monitor.

-En is de Club3D HD5770 Eyefinity de goede keuze? las dat de normal HD5770 versie ook in crossfire werkte, maar las daarintegen ook weer dat het niet makkelijk liep met de multy display setup waar ik het iegelijk voor doe.

-is het wel slim? Ik heb namelijk bij het kopen van me PC een Club 3D Radeon HD 4870 X2 gekocht en speel daar lekker mee!
Wil zeker geen gehapper hebben tijdens het spelen want dan blijf ik wel bij me 2 monitor setup en spaar ik door voor meer.

Heb me echt wel suf gezocht op het internet, maar zelfs met de hulp van de forum topics hier zitten er nog steeds heel veel dingen tussen waar ik gewoon niet veel van snap.
Er is zo veel info en iedereen heeft een mening over of iets wel of niet werkt, en dan gaan mensen met cijfers en termen gooien waar ik dan echt de draad van kwijt raak en door de bomen het bos niet meer zie.
Schijt gewoon in me broek dat ik straks heel veel geld uitgeef en dan een miskoop doe en het niet werkt!

Thx and see the advice graag komen
Lesley

info:
Setup
- Geheugen
OCZ Reaper 4 GB (2 x 2 GB )
DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400
- Moederbord
ASUS P5Q PRO ATX - iP45 - LGA775 Socket
- Grafische adapter
Club 3D Radeon HD 4870 X2
- Processor
1 x Intel Core 2 Duo E8400 / 3 GHz ( 1333
MHz )
- Voeding
Corsair TX650W ATX12V 2.01/EPS12V 2.2
- Midtowermodel
Antec Performance One P182
-Heb nu een main screen van LG L226WTQ en een oude 14i flat als second screen

(gamer dus speel: WOW, COD MW2, Battelfield badcompany)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:44
Wat is je budget? Voor eyefinity moet je 4x dezelfde monitor hebben, en ook met displayport (tenzij je displayport>dvi adapters bijkoopt).

Zelf zou ik voor iets als de dell u2211h gaan.

En ik denk dat je beter voor een zwaardere eyefinity kaart gaat als je met 4 monitors werkt. Dan zou ik eerlijkgezegd voor de 5870 2GB eyefinity editie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14
5770 eyefinety en dan badcompany 2 lijkt mij zeer pijnlijk

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Wat ik zou doen als ik jou was: Gaan voor een 3-schermen EyeFinity setup, het geld van de 4e monitor steken in een sterkere / betere kaart dan de HD5770. Sowieso ga je er op performance achteruit als je besluid van een HD4870X2 -> HD5770 te gaan. Neem bijvoorbeeld 3 DELL's, leuke Samsungs en een HD5850 en je zit gebakken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:30

epic_gram

undercover moderator

4 monitoren is ook niet zoveel gebruikt, omdat je dan tegen die rand van je monitor zit te kijken. Meestal zijn het er inderdaad 3, en dan kan je evt breedbeeldschermen 90 graden draaien waardoor je toch een soort normaal beeldformaat krijgt. Kan je geen tweede 4870X2 in crossfire draaien en daar een 3e monitor op aansluiten? (weet niet zeker of dat kan) 2e hands kosten die maar 80 euro ofzo en je hebt behoorlijke performance.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk das mooi!
manzonderdas schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:36:
Wat is je budget? Voor eyefinity moet je 4x dezelfde monitor hebben, en ook met displayport (tenzij je displayport>dvi adapters bijkoopt).
Ongeveer 1000 euro (dit weet me vriendin nog niet :p) en Wat bedoel je met een Displaypoort! heb er veel overgelezen maar begrijp niet helemaal wat mensen daar mee bedoelen. (bedoel je de adapter van firewire naar dvi?)

De Club3D HD5870 2gb Eyefinity6 kost 400 euro en 3 Dell Ultrasharp U2211H ongeveer 290 ps (samen 1300 euro wel wat boven me buget, zou het op de monitors wat minder kunnen denk je?)

Miss de Samsung Syncmaster 2433LW? (200 euro)
http://tweakers.net/price...ng-syncmaster-2433lw.html

of de Samsung Syncmaster 2233SN?
http://tweakers.net/price...ster-2233sn.html#tab:info

(hoewel je dan wel met de randen zit! Weet iemand een optie met minder rand?
epic_fail schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:54:
4 monitoren is ook niet zoveel gebruikt, omdat je dan tegen die rand van je monitor zit te kijken. Meestal zijn het er inderdaad 3, en dan kan je evt breedbeeldschermen 90 graden draaien waardoor je toch een soort normaal beeldformaat krijgt.
Ik hoor net dat ik voor de 3 monitor optie ga. (wat eigenlijk de bedoeling dat ik een monitor onder de 3 andere zou plaatsen. met als bedoeling dat op het 3 monitor gedeelte het spel speel en op de 3de een filmpje kan kijken (doe ik veel met grinden op MMORPG) vandaar!
epic_fail schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:54:
Kan je geen tweede 4870X2 in crossfire draaien en daar een 3e monitor op aansluiten? (weet niet zeker of dat kan) 2e hands kosten die maar 80 euro ofzo en je hebt behoorlijke performance.
Ja, geen idee of dat zou kunnen, maar bedoelde eigenlijk 2 HD5770 (in de niet Eyefinity variant) in crossfire
zoals hier:http://www.overclock3d.ne...hd5770_crossfire_review/6
Maar:
-Weegt dit op tegen mijn huidige 4870X2
-Werk het denk je?
-Past het in me PQ5pro motherboard?

(som: 400 voor de Club3D HD5870 Eyefinity6 Edition en 2 Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E maar 300 euro en betere prestaties volgens de site!)

Links Club3D HD5770 Eyefinity Edition:
http://www.youtube.com/wa...pBJq5nHs4&feature=related
http://www.youtube.com/wa...gfoeWfxOc&feature=related

Stukje uit de review:
Technical Specifications
Graphics cards are fairly simple beasts and so we thankfully have only a small table today listing the specifications. Taken, as always, from the manufacturer website. The main thing of note is that the HD5770 supports Eyefinity and so has the requisite multiple display outputs.

duss.....Thx weer!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Ati Eyefinity voor 3 monitoren betekend dat je 2 monitoren op op HDMI/DVI aan kunt sluiten (er even van uitgaan dat je digitale aansluitingen wil gebruiken) en dat je 3e monitor altijd een displayport uitgang nodig heeft (displayport is een aansluiting vergelijkbaar met/ alternatief voor HDMI of DVI) Veel monitoren hebben geen displayport ingang waardoor het aanschaffen van een 3 dezelfde schermen (waar dus een displayport ingang inzit) een dure grap kan worden. Een alternatief is een verloopstekker van displayport (DP) naar single link DVI. Inmiddels zijn er een aantal betaalbare adapters op de markt verschenen die tot een resolutie van 1920x1080 uit kunnen sturen. Voor een hogere resolutie heb je een duurdere converter nodig. Nu kun je 3 goedkopere schermen uitzoeken en 1 converter + ati kaart van de 5000 serie.

Nu is alleen de vraag welke videokaart genoeg power heeft om 3 beeldschermen met genoeg fps weer te geven

Converter: http://nl.hardware.info/p...o-single-link-dvi-adapter
http://nl.hardware.info/n...port-adapter-van-sapphire

[ Voor 8% gewijzigd door jaapsander op 13-09-2010 13:17 . Reden: link naar converter toegevoegd ]

Pagina: 1