Bureaublad dupliceren TV en monitor met andere resoluties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmpy35
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09-2024
Beste mensen,

Ik heb een technisch probleempje.

Ik heb nog een 19" CRT monitor achter mijn computer zitten.
Nu heb ik mijn HDTV vandaag via HDMI achter mijn PC gehangen.

Ik heb het bureaublad uitgebreid wat op zich prima werkt, maar nu het probleem;
Mijn TV staat in de woonkamer, en mijn PC in een kamer ernaast!!!
Ik kan dus niet zien wat er allemaal op mijn HDTV gebeurd, zo kan ik dus nauwelijks werken met die HDTV vanachter mijn PC.

Ik wil dus of; een software gadget die mijn HDTV beeld laat zien op mijn primaire CRT monitor.
Of ik wil; mijn bureaublad DUPLICEREN wat ook een feature is in Windows 7, maar nu met twee verschillende resoluties. Want dit is volgens mij niet mogelijk?

Ik hoop dat hier iemand een goede oplossing kan bedenken.

Where the bad roads ends, the good life begins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:54

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Als je op het bureaublad rechts klikt en voor Schermresolutie kiest, kun je 'm prima dupliceren, het wordt dan wel wat uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Als je iets wilt dupliceren, kan dat uiteraard niet met verschillende resoluties. Het is dan immers geen duplicaat :)

Je zult op beide schermen dezelfde resolutie moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmpy35
Dezelfde resoluties gebruiken is geen optie!
Een vierkante CRT monitor met een 1152x864 op mijn 32" HDTV? Dan kan ik beter een film op mijn PC-scherm kijken!

Ik wil; mijn bureaublad dupliceren met twee verschillende resoluties.

OF: een gadget zodat ik zie wat ik met mijn muis in de kamer op die HDTV aan het doen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harmpy35 schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:24:
[...]

Ik wil; mijn bureaublad dupliceren met twee verschillende resoluties.
Dat is gewoon onmogelijk. Dupliceren = EXACTE kopie, met dus exact evenveel pixels.

Nog los van semantiek, je OS rendert je desktop op een bepaalde reso. Je zou alles volledig opnieuw moeten doen voor een andere reso. Daarom dat je wel prima twee verschillende desktops kunt draaien op verschillende reso, maar je niet kunt klonen.

Enige optie zou zijn om gewoon de boel volledig opnieuw te sampelen, maar dat kan je TV ook net zo goed, gewoon de CRT reso in je TV pompen. Enig probleem is (zoals je vast al gemerkt hebt) dat dat er totaal niet uitziet :o

Edit:
Trouwens niet om het een of het ander, maar 1152x864 is een vrij lage reso voor 19". Bij een CRT zit je niet vast aan één resolutie zoals bij TFT, je zou gewoon de CRT op 1440x1080 kunnen instellen, wat (met pillarboxing) prima op een 1920x1080 full HD scherm zou passen.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 13-09-2010 11:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik neem aan dat je niet al te vaak achter de pc zit terwijl hij ook in de woonkamer beeld moet leveren?
En je hebt in de woonkamer ook nog een toetsenbord/muis liggen?

Ik heb hetzelfde probleem: monitor aan mijn pc is 1920x1080 en de tv is 1366x768. In Windows 7 kun je met Windowstoets+P snel schakelen en dat werkt bij mij redelijk goed. Als ik geen beeld heb op tv omdat hij op 'computer only' staat, druk ik op Windows+P, pijltje naar rechts, enter. Dan is de resolutie bij de pc natuurlijk wel veel te laag, maar daar zit ik op dat moment toch niet.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Laatst online: 26-08 08:43
Zelf los ik dit probleem ook altijd op met windowstoets+P (in windows 7) Zelf had ik een 1280x1024 pixels 17' monitor en een full hd TV. Op het moment dat ik achter de pc monitor werk staat geeft hij alleen beeld op de monitor in de juiste resolutie. Vervolgens wil ik beeld op tv (om film te kijken bv) schakel ik het beeld over dmv windowstoets+P op alleen de HDTV, heb ik alleen daarop beeld in de juiste resolutie (1080(P))

Zoals eerde aangehaald is het niet mogelijk om te dupliceren met verschillende resoluties, maar dat hoeft geen probleem te zijn mits je maar op 1 plek tegelijk beeld wil hebben

[ Voor 17% gewijzigd door jaapsander op 13-09-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmpy35
Bedankt voor de reacties!

Jammer dat het niet kan, en dat er bij jullie geen progjes of zo bekend zijn die dit kunnen bewerkstelligen.

Het probleem is dat ik juist geen draadloze TB en muis heb, dan had ik geen probleem gehad.
Maar omdat ik achter mijn PC moet blijven zitten om mijn TV te bedienen in de kamer ben ik op zoek naar een oplossing.

Volgens mij moet ik maar snel eens gaan kijken naar een draadloze TB en muis met een bereik van dik 10 meter.

Windows-P was ik inderdaad al achter. Als je deze combi trouwens vaker indrukt kan je schakelen tussen de modussen, net als bij Alt-tab.

En Dion, wat is "met pillarboxing"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Laatst online: 26-08 08:43
Draadloze TB en muis met een bereik van 10 is lastig, maar omheen te werken door een usb verlengkabel. Gebruik zelf voor HTPC een logitech mediaboard die via bluetooth verbonden is (zit een mousepad in geïntegreerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Harmpy35 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:22:

Jammer dat het niet kan, en dat er bij jullie geen progjes of zo bekend zijn die dit kunnen bewerkstelligen.
Dat is omdat het gewoon onmogelijk is. 1 pixel blijft 1 pixel, daar kun je niet zomaar wat anders van maken. Het enige dat je kunt doen is scaling (waarbij je TV de lagere resolutie opschaalt).
En Dion, wat is "met pillarboxing"?
pillarboxing is in principe hetzelfde als letterboxing, alleen dan worden niet horizontaal balken afgekapt maar verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik mis nou eigenlijk of je een Full-HD TV hebt of niet.

Als je bijvoorbeeld een TV hebt met een resolutie van 1336x786 (iets in die richting) dan zou je prima kunnen klonen, aangezien een 19'' CRT die resolutie ook prima aankan. Heeft je TV een resolutie van 1920x1080, dan moet je even kijken, maar ik heb zelf CRT's gehad die ook 1920x1200 doen.

Kortom, wat zijn de maximum resoluties van je TV en CRT, ik geloof namelijk niet dat die eerdergenoemde 1152x864 de maximum resolutie van je CRT is. Iets wat Dion_b ook zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmpy35
Mijn pc geeft aan dat hij mijn Full HD TV (dat is hij ;-)) op 1920x1080 kan zetten.

Mijn CRT zal vast wel een hogere resolutie aankunnen, ik ga even proberen wat voor een resoluties hij aankan.

En ik ga eens even kijken naar dat media TB en muis combinatie bord!
Klinkt wel als een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Harmpy35 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:22:

Het probleem is dat ik juist geen draadloze TB en muis heb, dan had ik geen probleem gehad.
Maar omdat ik achter mijn PC moet blijven zitten om mijn TV te bedienen in de kamer ben ik op zoek naar een oplossing.
Dus je 'werkt' nooit op je TV, en wilt daar slechts de films op weergeven?
Waarom heb je het dan over dupliceren? Je hebt je desktop toch niet nodig op de TV?

Je kunt eens kijken naar een zogenoemde Cinema-modus. Op het 2de scherm (je TV) wordt dan altijd fulslcreen de overlay van je videoplayer weergegeven, terwijl je op je eerste scherm het normale venster hebt.
Zo kun je op je PC aanzetten wat je wilt, en op je TV zie je alleen wat er afgespeeld wordt, beide op hun eigen resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmpy35
Mijn PC monitor CRT kan alle reso's wel aan die in mijn lijstje staan. Ik heb hem net op 1600*1024 en 1600*900 gehad, dat werkt!

MAAR, mijn full HD tv van 32" gaan aan uit, aan uit, aan uit.
Dat wil zeggen dat ik op de seconde zo'n beetje geen beeld heb?!

Ik heb nu mijn bureaublad gedupliceerd met een 1280*768 resolutie die op mijn CRT en TV allebei wel werken.
Hoewel mijn testfilmpje nu wel onder en boven op de tv een zwart balkje heeft.

Ik snap er niets meer van :-)

En 1336 resoluties staan niet in mijn lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmpy35
frickY schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:34:
[...]

Dus je 'werkt' nooit op je TV, en wilt daar slechts de films op weergeven?
Waarom heb je het dan over dupliceren? Je hebt je desktop toch niet nodig op de TV?

Je kunt eens kijken naar een zogenoemde Cinema-modus. Op het 2de scherm (je TV) wordt dan altijd fulslcreen de overlay van je videoplayer weergegeven, terwijl je op je eerste scherm het normale venster hebt.
Zo kun je op je PC aanzetten wat je wilt, en op je TV zie je alleen wat er afgespeeld wordt, beide op hun eigen resolutie.
Daar heb je gelijk in. Eerst wil ik er nog niet op werken. Misschien later!

Dus ik ga vanavond meteen eens kijken naar die Cinema-modus! Bedankt voor de tip, klinkt goed!

P.s. na even zoeken,,,
Over welke cinema-modus heb je het?

[ Voor 3% gewijzigd door Harmpy35 op 14-09-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat is een instelling in de drivers. Ik meen dat hij bij nVidia Cinemamodus en bij Ati Theatermodus heet.

In de Ati-drivers vind je hem in de configuratie onder het kopje 'Video'
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/articles/CCC/a11.JPG

Enige relevante is dus wel dat de software die je gebruikt voor het afspelen dat in Overlay-modus kan. Flash filmpjes op bijv Youtube vallen daar niet onder.
Maar dan kun je altijd nog je browser-venster verslepen naar je TV.

Met Hydravision voor Ati of nView voor nVidia kun je volgens mij sneltoetsen koppelen aan het verplaatsen van een venster tussen je schermen.

• Harmpy35
Gisteren heb ik mijn hele Nvidea CONTROL PANNEL doorgespit. Maar ik kon niets vinden zoiets als een Cinema Mode.

Ik heb een Nvidea GeForce 7800GT.

Iemand nog tips? Voor het gebruiken van zo'n Cinema Mode met deze kaart?

• frickY
Voor nVidia kaarten had je hier in het verleden altijd nView voor nodig.
Als je op XP draait zou die al met de drivers mee geinstalleerd moeten zijn, maar als ik een beetje Google lijkt dit niet meer (goed) te kunnen met geforce kaarten...

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 16-09-2010 19:04 ]

Pagina: 1