Ik heb het 'probleem' dat als Windows 7 (64bit) opstart, het bootscreen niet op mijn primaire beeldscherm zichtbaar is (VGA monitor), maar op mijn TV, die middels DVI--HDMI aangesloten is. Dit gebeurd ook als de TV uit staat. Het is wel goed als de DVI stekker eruit getrokken is (ook wel logisch). Zodra Windows opgestart is, is het login screen wel zichtbaar op mijn goede primaire scherm, dus een heel groot probleem is het niet. Maar toch wil ik weten of het mogelijk is om dat goed te krijgen. In de BIOS zie ik zo 1,2,3 geen instelmogelijkheden. Via Google krijg ik alleen info over 'hoe het bootlogo te veranderen'... heb ik niet zoveel aan. Ik heb een nvidia 8400 GS videokaart in deze bak zitten, nieuwste drivers.
Heb je 2 DVI of 1 DVI en 1 VGA? In het eerste geval moet je gewoon je kabel omwisselen. In the tweede geval is er in de BIOS normaal wél een optie om te kiezen welke van de twee primair is.
Als je tv uit staat krijg je daar alsnog je bootscreen op te zien?Jack Flushell schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:08:
Ik heb het 'probleem' dat als Windows 7 (64bit) opstart, het bootscreen niet op mijn primaire beeldscherm zichtbaar is (VGA monitor), maar op mijn TV, die middels DVI--HDMI aangesloten is. Dit gebeurd ook als de TV uit staat. (...)

Ik heb de zelfde opstelling: DVI -> HDMI TV en DVI - > VGA monitor. Ik heb alleen mijn TV als primair en monitor secundair.
Wat bedoel je precies met je bootscreen? Is dat je Windows logo, of alles wat je BIOS inlaad? Volgens mij zie ik bij mij namelijk alles van de BIOS op beide monitoren, en mijn Windows login scherm maar op 1 monitor. Ik denk dat de keus wordt gemaakt adhv je videokaart.
Zoals YellowOnline al zei: als het 2 DVI aansluitingen zijn moet je ze even omdraaien. Kijk daarbij welke poort als 1 en welke als 2 staat aangegeven. Heb je een DVI en een VGA aansluiting, dan zal VGA de 2e poort zijn en is het niet aan te passen.
Dit is ook niet in je BIOS aan te passen hoor, want je BIOS gaat niet over je videokaart, voor zo ver ik weet.
Edit: ik zie alles op mijn TV en monitor, behalve het inlog (wachtwoord) scherm van Windows.
[ Voor 3% gewijzigd door WingsOfFury op 16-09-2010 03:04 ]