Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister een nieuw abbonement aangevraagd wat voor mij kwa prijs perfect is om als data abbonement te dienen voor de iPhone, aangezien ik via Voip bel en sms via bitesms.

Abonnement wat ik aangevraagd hebt kost 7,50€ per maand en bevat 60 bel min, 15 smsjes en web and walk onbeperkt internet, en je krijgt er ook nog een Android 2.1 toestel bij genaamd T-Mobile Pulse Mini die 140€ waard schijnt te zijn in Nederland.

Dus de vraag is eigenlijk hoelang zal iPhone 3G nog mee gaan? Hij is nu 22 maanden oud dus bijna 2 jaar en daar heeft ie dus de KPN contract periode in feite mee gehaald, maar de vraag is zal hij nog eens 2 jaar mee gaan? Want is immers geen slecht toestel.

Of moet ik maar overwegen om mijn iPhone 3G te verkopen nu die nog leeft? Want hij levert toch nog zeker 200€ op.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:55:
Hallo,

Ik heb gister een nieuw abbonement aangevraagd wat voor mij kwa prijs perfect is om als data abbonement te dienen voor de iPhone, aangezien ik via Voip bel en sms via bitesms.

Abonnement wat ik aangevraagd hebt kost 7,50€ per maand en bevat 60 bel min, 15 smsjes en web and walk onbeperkt internet, en je krijgt er ook nog een Android 2.1 toestel bij genaamd T-Mobile Pulse Mini die 140€ waard schijnt te zijn in Nederland.

Dus de vraag is eigenlijk hoelang zal iPhone 3G nog mee gaan? Hij is nu 22 maanden oud dus bijna 2 jaar en daar heeft ie dus de KPN contract periode in feite mee gehaald, maar de vraag is zal hij nog eens 2 jaar mee gaan? Want is immers geen slecht toestel.

Of moet ik maar overwegen om mijn iPhone 3G te verkopen nu die nog leeft? Want hij levert toch nog zeker 200€ op.
Nouja het is grotendeels aan jezelf en de staat van je iPhone3G. Ikzelf zou geen 200 euro overhebben meer voor een 3G, wel voor een 3GS.

Ik heb nu een 3GS zelf en helaas in 16GB want kon niet meer wachten dus die maar gekocht... (had liever gewacht achteraf op de 32GB). Moet nog 1 jaar met het abbo uithouden (T-Mobile DE) maar de telefoon doet het nog perfect :)

De hamvraag is natuurlijk: doet de iPhone nog voor jou wat hij moet doen?
Mocht het nee zijn en je wilt nieuwe glimmende speeltjes dan kan je natuurlijk kijken of er iemand kan vinden die je iPhone (unlocked) wilt overkopen voor een X bedrag en dan zelf weer kijken of je een 3GS of 4 kan scoren ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de iPhone doet nog steeds wat hij moet doen, zelfs ios 4.1 draait nu goed en ik hoef dus in feite ook geen 3GS of 4, want alles wat mijn iPhone moet kunnen doen doet ie gewoon.

Het grappige is dat men alleen spreekt dat batterij na 2 jaar nogal dood is en hij verder gewoon langer mee gaat dan die 2 jaar, dus zal er maar gewoon vanuit gaan dat hij nog lang mee gaat en zal er gewoon een prepaid kaartje in stoppen.

iPhone verkopen vindt ik echt zonde, zoals je zelf zegt je zou er geen 200€ voor geven ( Tweakers mentaliteit ), maar dat is hij toch echt nog waard minimaal hoor.

Ik heb trouwens besloten omdat abbonement van 7,50€ te annuleren ik zie niet in waarom ik mobiel internet moet hebben wanneer ik 80% van internetten op iPhone via wifi doe, die laatste 20% zou zonde van geld zijn om daar zoveel voor te betalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Er zijn natuurlijk meerdere vormen van "levensduur". Bedrijven hanteren meestal de economische interpretatie (ivm afschrijving), maar die lijkt me voor jou niet erg belangrijk :P Een iPhone 3G heeft ook een technische levensduur: afhankelijk van hoe je hem behandelt zal 'ie vroeg of laat toch echt een keer stuk gaan. Hij is nog niet lang genoeg op de markt om daar uitsluitsel over te geven, maar ik ga vrij ruw om met die van mij en die houdt het denk ik geen twee jaar meer uit.

Wat volgens mij de belangrijkste factor is in deze ben jij. Hoe lang ben je tevreden met wat je nu hebt? Als er straks een nieuw glimmend speeltje komt, wil je dat dan hebben of vind je het wel prima zo? De eerste IOS features die alleen voor 3GS en hoger beschikbaar zijn hebben de kop al opgestoken, dus ik zou niet verwachten dat de 3G nog veel langer meeprofiteert van "the latest and greatest".

Lang verhaal kort: het ligt vooral aan jezelf. Als je erg voorzichtig bent moet een iPhone 3G echt wel vier jaar mee kunnen gaan, maar dan is het wel écht een oud beestje :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iPhone 3G is vrij stevig, hij is wel paar keer gevallen maar verder behandel ik hem goed, ik heb hem zelfs een nieuwe batterij gegeven, dus hij kan weer vooruit echter vreten al die nieuwe features meer power.

Die features van 3GS en iPhone 4 sta ik niet zo verstelt van, dus ik zal niet gauw verleid worden om een iPhone 4 te kopen, sowieso dat hele verhaal over signaal verlies vindt ik maar niks.

Goed ook al zou jou iPhone 3G geen 2 jaar meer uit houden, als ie tot de iPhone 5 vol houdt dan is op zijn minst waard en kan je wellicht een iPhone 4 nemen omdat die dan natuurlijk in prijs zakken, want die iPhone 3G was toch ongeveer 600€ 2 jaar geleden ( Zo'n bedrag heb ik dan ongeveer aan abbonement kosten betaald en iPhone was gratis )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Vind het wel apart want aan de ene kant vraag je dus aan ons of je hem weg wilt doen maar aan de andere kant dat die perfect is voor wat je wilt. Wat is dan je vraag? Want een levensduur van een apparaat is afhankelijk van waanzinnig veel factoren ;)
Ik zou zeggen, neem een abbo voor je data als je het veel gebruikt voor een jaar maximaal want tegen die tijd is de iPhone 5 wel uit en kan je dus of kiezen voor de nieuwste glimmerd (zou ik dan zelf doen, ik zit nog vast aan een abbo) of inderdaad de iPhone 4 :)

Levensduur is lastig om te bepalen... en voor €90 ofzo zetten ze er een nieuwe batterij er voor je in dus wat maakt de batterij dan uit als die wat sneller leeg raakt? ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik juist bijna niks aan mobiele data, zelfs op school kan ik hem connecten aan wifi dus een abbo is niet nodig, en met ios 4.x kun je mobiele data volledig uitschakelen.

Ja ik was overwegen hem weg te doen, maar hij toch goed genoeg voor mij eigenlijk en ik probeerde beetje een idee te krijgen hoelang zo toestel mee gaat wanneer ie dus dood is.

Batterij vervangen van iPhone kan ik zelf, dus dat zou nooit meer dan 20€ kosten, en eigenlijk kan dat nog goedkopere dan 5€ zijn.

Ja mijn vraag was echt wat de gemiddeld levensduur van iPhone is.
Pagina: 1