VAIO wil niet booten van CD of DVD

Pagina: 1
Acties:

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-12 11:34
Ik heb een probleem met een Sony VAIO laptop. (PCG-7R1M) Ik wil de XP installatie her-installeren, maar het systeem wil niet vanaf CD / DVD starten. :s

Ik heb meerdere boot CD/DVD's geprobeerd. (Hiren, orginele XP cd's, etc) maar niets. Hij blijft van HD booten. In de bios staat dat ie eerst van CD moet booten. Zelfs als ik de HDD er uit haal, start hij niet op van CD (Operating system not found)

De originele recovery DVD heb ik niet meer. Ik kwam via Google iets tegen dat Sony iets raars doet met DRM ofzo (oplossing stond er helaas niet bij)

Dit topic lijkt op mijn probleem. (helaas geen oplossing) De herstel utility kan ik starten. Maar dan kan ik alleen de hele C partitie herstellen. Kan ik dus geen backup meer maken.

Lang verhaal kort: Ik kan dus niet booten vanaf CD of DVD op mijn Sony VAIO laptop. Heeft iemand dit weleens gezien? En is er een workaround voor?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is de drive niet gewoon stuk?
Zet er eens een andere speler in en kijk of het daarmee wel werkt.

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 15:26
Al eens gekeken of in je BIOS de CD/DVD-drive als bootable-optie staat?

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-12 11:34
De boot settings en prioriteit staan goed en de drive is niet kapot. Ik heb het volgende gedaan. (erg omslachtig, maar je moet wat)

Ik heb de drive uit de laptop geschroefd, deze in een ander (Lenovo) laptop gehangen, geboot vanaf CD om de data te kopieren. Daarna de schijf weer teruggezet, en de recovery mode gebruikt.

WinXP opnieuw geinstalleerd, en het werkt allemaal weer. De CD's waarvan hij niet wilde booten ziet ie gewoon prima onder Windows.

Erg vreemd allemaal.