Printen (alleen zwarte inkt gebruiken)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296267

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al jaren een dx4800 Epson printer. Ik ben daar dik tevreden mee, behalve met het inkt verbruik.

Ik heb nu ongeveer 3 zwarte inktpatronen leggen die ik in de afgelopen jaren heb opgespaard omdat je bij een set altijd 4 patronen krijgt waaronder een zwarte, waar ik altijd langer mee doe.

Mijn overige patronen zijn weer op en zwart is op half. In de opties lukt het mij niet om met zwart te printen (ik print voornamelijk txt) Ik krijg iedere keer een waarschuwing dat ik de patronen moet vernieuwen. Hij gaat daarna ook niet verder.

Is er een trucje dat je bv geen patronen erin heb zitten behalve zwart en dat je daarmee dan print?

bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53
Ik weet niet hoe het bij de epson zit, maar bij een HP werkt dat alleen als je de lege cartridge van kleur laat zitten. Als je dan in de printvoorkeuren alles op greyscale zet, dan werkt het redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het kan best dat Epson dit expres onmogelijk heeft gemaakt. Ze zullen schermen met smoesjes als: 'de printer werkt niet goed/kan stuk gaan als er geprint wordt erwijl niet alle tankjes vol zijn', maar het is waarschijnlijk het management van EPSON dat tegen de driver-programmeurs heeft gezegd: 'zorg dat de printer niet print als er ook maar één alle tankje leeg is, dan blijven mensen tenminste inkt kopen die ze eigenlijk niet nodig hebben'.
Je zou eventueel kunnen kijken of je een andere driver vindt (een universele) die je wel op zwart-wit kunt forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Je verhaal klopt niet. Als je voornamelijk tekst print, raken je andere kleuren niet snel op. Het is dus onlogisch dat je nog zwarte cartridges hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:43

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

En dan koop je nu toch alleen kleurencartridges? Houdt je geen zwarte over.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

Ik heb de andere variant, de dx4200.

Gebruikt dezelfde cartridges, de T06XX serie..de teddybeer verpakking.

In de eigenschappen van de printer kan je hem op zwart-only zetten.. hetgeen wel iets op de kleur bespaard maar toch flink slurpt. Ik koop altijd losse kleuren

Cartridges zijn steeds moeilijker te krijgen..
Eerst in elke boekhandel.... nu haast nergens meer...

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexe_Gozer

Flexe_Gozer

Allez Flex??

true true..

de verzendkosten weerhouden me van het aanschaffen daar..5 euro is nie weinig op een cartridge
van 9 euro...

blijf een nederlander he :)

als de garantie verlopen is...ga ik eens een huismerk (b-merk) cartridge proberen...

[ Voor 6% gewijzigd door Flexe_Gozer op 12-09-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Als die cartridges zo snel gaan, koop je toch niet alleen eentje van diegene die net leeg is, maar koop je er toch direct van ieder 3 stuks ofzo?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexe_Gozer

Flexe_Gozer

Allez Flex??

jawel... inkt is vaak op, op momenten dat je financieel niet zo ruim zit.. dan is een enkele cartridge een snelle keuze (hier iig..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
Anoniem: 26306 schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:45:
Je verhaal klopt niet. Als je voornamelijk tekst print, raken je andere kleuren niet snel op. Het is dus onlogisch dat je nog zwarte cartridges hebt liggen.
Hoezo klopt het niet? Veel printers gebruiken ook een beetje kleur ook al wordt er alleen tekst geprint, HP printers staan daar bijvoorbeeld wel redelijk bekend om. Voor A3 tekeningen heb ik op het werk een HP printer staan, deze print in principe alleen maar lijntekeningen in zwart/wit. Maar toch moet er na ongeveer iedere 3e zwarte cartridge ook weer nieuwe kleuren in. Google er maar eens naar, genoeg klachten over te vinden.

De handel zit dan ook niet in de printer zelf, maar in de cartridges. Het zou mij dus niets verbazen dat die Epson echt alleen maar wil printen als er gevulde cartridges in de printer zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 12-09-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

MicGlou schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:13:

Hoezo klopt het niet? Veel printers gebruiken ook een beetje kleur ook al wordt er alleen tekst geprint, HP printers staan daar bijvoorbeeld wel redelijk bekend om. Voor A3 tekeningen heb ik op het werk een HP printer staan, deze print in principe alleen maar lijntekeningen in zwart/wit. Maar toch moet er na ongeveer iedere 3e zwarte cartridge ook weer nieuwe kleuren in. Google er maar eens naar, genoeg klachten over te vinden.
Dat de TS zwarte cartridges over houdt vind je dan niet een beetje vreemd? Dan zou hij bij het "alleen printen van tekst" meer kleur gebruiken dan zwart... Ik geloof niet in sprookjes.
Pagina: 1