Toon posts:

Probleem beeld asus eah4770

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net nieuw hier.. hoop dat ik bij het goede forum zit..
als het niet zo is excuses

probleem is ik heb al een tijdje de asus eah4770 speelde altijd op volle resolutie call of duty 4
nu heb ik gtaiv gekocht alleen schokt het beeld heel erg
ik heb geen idee hoe het komt ookal doe ik hem op de laagste resolutie toch blijft hij schokken
hoogste resolutie is 1680 x 1050 laagste resolutie is 800 x 600
op internet heb ik gezocht naar "shocking image gta iv eah 4770"
maar ik vond werkelijk waar geen resultaat

mijn vraag is waar kan dit aan liggen is mijn videokaart niet goed genoeg voor het spel ?
of wat?

bij voorbaat dank

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Welkom.. :)

Maar op tweakers verwachten wij wel wat meer inzet, wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Alle FAQ's al doorgenomen... ( opnieuw installeren van het spel, andere drivers,enz )

Daarnaast geef je erg weinig specs van je pc en driver versies waardoor een oplossing zo niet te geven is.. ;)
GTA4 is namelijk een zwaar spel en met een ahtlon x2 met 1 GB red je het niet.. ;)

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
Humma Kavula schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:12:
Welkom.. :)

Maar op tweakers verwachten wij wel wat meer inzet, wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Alle FAQ's al doorgenomen... ( opnieuw installeren van het spel, andere drivers,enz )

Daarnaast geef je erg weinig specs van je pc en driver versies waardoor een oplossing zo niet te geven is.. ;)
GTA4 is namelijk een zwaar spel en met een ahtlon x2 met 1 GB red je het niet.. ;)
Oke excuses
ik heb zelf al geprobeerd spel 2 x geïnstalleerd
en de videokaart driver herinstalleerd

mijn computer specificaties zijn

core 2 duo 3.06 ghz
4 gb werk geheugen
asus eah4770
as rock p43twins1600 moederboard

lijkt me sterk dat videokaart het niet aan kan want dat is toch een best duur ding geweest..
mvg yoyo

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Welke versies van catalyst heb je al geprobeerd, en heb je ook al geprobeerd met driver sweeper je drivers te verwijderen en er opnieuw op te zetten?

Voor de rest lijkt het me raar dat GTAIV hier niet op wil draaien, op superhoge settings misschien niet maar op normale settings wel.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dat hoeft niet.. ;)
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:43:
[...]
en de videokaart driver herinstalleerd
Welke versie? Nieuwste? Probeer eens een oudere versie (10.1/10.2...)
Ik weet het niet precies maar GTA4 is erg core afhankelijk, allicht dat 2 cores te weinig zijn? ( correct me if i'm wrong!) Denk het niet overigens, ze draaien op 3 GHz
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:43:
[...]
lijkt me sterk dat videokaart het niet aan kan want dat is toch een best duur ding geweest..
mvg yoyo
Dat een videokaart duur was wil niet zeggen dat het de beste is ;) Maar in principe zou die wel gewoon GTA4 moeten kunnen draaien....
Heb je alle settings op low staan? anders probeer dat eens. Geen andere programma's draaien op de achtergrond?

Wear Sunscreen!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 09:26
GTA4 vindt cpu cores lekker, hoe meer cores hoe beter het spel loopt.
Vond er een cpu test van GTA4 en kwamen toto deze conclusie.

http://www.pcgameshardwar...rocessors/Reviews/?page=2

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Heb zelf GTA 4 gespeeld op een C2D E8400 (op 3GHz), samen met een Asus 9600GT TOP. Met die opstelling ondervond ik niet veel problemen. Jou videokaart is nog iets sneller en je processor (welke intel serie?) wijkt ook niet erg veel af. Misschien moet je het niet zoeken in het verhogen/verlagen van de resolutie, maar probeer andere instellingen naar beneden te doen (bijvoorbeeld viewing distance en texture quality).

Verwijderd

Topicstarter
Mijn processor is een e7600
geen programma's op de achtergrond het gekke is ook als ik met een auto rechtdoor rijd is er niks aan de hand tot dat ik de bocht om ga dan schokt hij..

andere catalyst heeft ook niks geholpen
lagere settings helpt niks nog steeds schokt hij

mvg

Verwijderd

Topicstarter
ligt het misschien aan mij geheugen?

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 09:26
Het blijkt vaker voor te komen zoals ik zag na een google search op GTAIV lag frame rate drops.
Op een forum werd het goed besproken en de oplossing gevonden.
hier is de link en hoop dat het ook werkt voor jouw.
http://forums.steampowere...read.php?t=1282318&page=3
succes.
Pagina: 1