Externe geluidskaart / Headphone Amp+DAC

Pagina: 1
Acties:

• Fietsventje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-01 13:41
Hello,

Sinds een jaar of anderhalf heb ik een setje Ultimate Ears Super.Fi 5 Pro in-ear headphones. Omdat die dingen écht niet gemaakt zijn om te gebruiken met de inwendige soundcard van m'n Dell laptop, gebruikte ik ze samen met een SB Audigy 2 ZS PCMCIA geluidskaart. 'k Was erg tevreden van die combinatie.

Wanneer ik begin dit jaar overstapte op een vaste PC op't werk (meer rekenkracht nodig), heb ik me een goedkopere Creative X-Fi Go! gekocht. Best wel veel ruis, eigenlijk, maar de soundkwaliteit van dat ding is nog redelijk. Enkel: de drivers zijn een kreng, en ik heb al menig uur niet-opgeslagen geconcentreerd CAD-werk opnieuw mogen doen door de wekelijkse BSOD's die de drivers veroorzaken. Reden genoeg dus voor iets nieuws.

M'n budget draait om en bij de € 100, misschien € 150. Voor dat geld kan ik één van deze dingen kopen:Maar 'k ben er zeker van dat er nog een hele reeks andere producten is.

Mijn vraag is dus heel concreet: welke USB DAC+Headphone Amp / externe geluidskaart zouden jullie aanraden voor een gemakkelijk aan te sturen set redelijk goede in-ear headphones?

'k Moet wel opmerken dat de in-ears een erg lage impedantie hebben: 21 Ohm. Dat is lager dan wat de meeste headphone amps specifiëren. Wat zou de impact zijn daarvan?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsventje op 12-09-2010 00:29 . Reden: Bijkomende info ]

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Fietsventje schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:58:
'k Moet wel opmerken dat de in-ears een erg lage impedantie hebben: 21 Ohm. Dat is lager dan wat de meeste headphone amps specifiëren. Wat zou de impact zijn daarvan?
Hoger volume op een lagere stand.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
http://www.bax-shop.nl/us...face/product-details.html

Kijk hier eens naar :) Ik heb deze nu al bijna een jaar. Ik ben er uiterst tevreden mee en de geluidskwaliteit is top (Tascam komt uit de professionele audio :))

Valt binnen je budget !

Een alternatief is bijvoorbeeld een Creative E-MU

• Fietsventje
centr1no schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:37:
[...]
Hoger volume op een lagere stand.
'k Kreeg ook antwoord van de mensen van Firestone Audio omtrent dit aspect, waarin naast uw opmerking ook staat dat je kan verwachten dat het ruisniveau significant stijgt.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Fietsventje schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:36:
[...]

'k Kreeg ook antwoord van de mensen van Firestone Audio omtrent dit aspect, waarin naast uw opmerking ook staat dat je kan verwachten dat het ruisniveau significant stijgt.
Ja. Als het volume hoger is dan dus ook van de grondruis.
21 Ohm is inderdaad erg weinig.
Mijn Sennheiser zit op 16 en dat is af en toe al irritant.

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-02 15:46

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Waarom wil je perse een versterker er tussen hebben?? Met zo'n lage impedantie kan deze toch gewoon rechtstreeks in de DAC/geluidskaart?? Lijkt mij wat overbodig...

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

http://www.cakewalk.com/p...default.aspx?Prod=UA-25EX

Roland/Cakewalk UA-25 EX

Door meerder zaken aangeraden en heb ze nu gekocht en heb er twee Adam A5X monitor speakers op aangesloten.

Ik houd me veel bezig met goede stereo sound (high-end) en kan je zeggen dat deze geluidskaart een erg goed high-end karakter heeft

Inclusief DAC+ Headphone AMP

Afbeeldingslocatie: http://a1.images6.thomann.de/pics/bdb/235896/3205873_800.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door M. Mulder op 13-09-2010 21:04 ]

• Fietsventje
Barres B. schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:25:
Waarom wil je perse een versterker er tussen hebben?? Met zo'n lage impedantie kan deze toch gewoon rechtstreeks in de DAC/geluidskaart?? Lijkt mij wat overbodig...
Klopt, maar de Creative USB-toestanden hebben alvast afgedaan! En een PCI of PCI-Express-kaart mag ik niet in m'n workstation steken op't werk ...

Is het haalbaar om een load zoals die headphones met een overgangstukje op de line-out tulpen van zo'n DAC aan te sluiten? Opent heel nieuwe perspectieven ...

[ Voor 0% gewijzigd door Fietsventje op 13-09-2010 22:20 . Reden: typo ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik ken hier geen bier van brouwen... Waar heb je het over in de laatste zin?

Ey!! Macarena \o/

• Fietsventje
RaZ schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:17:
Ik ken hier geen bier van brouwen... Waar heb je het over in de laatste zin?
De meeste van die DAC's hebben een RCA-uitgang. Daar kan ik m'n headphones met een jack-aansluiting niet inproppen. Dus vroeg ik me af of dat met een overgangsstukje wel mogelijk is.

Heb het intussen zelf opgezocht, en in principe is een line-out niet gemaakt om vermogen te leveren, en 'ziet' liefst een heel hoge impedantie.

W.Zijlstra. bracht me wel op het spoor van een mooie webshop. Deze producten stralen best wel iets betrouwbaars uit:Iemand ervaring met gelijkaardige dingen?

EDIT: En net nadat ik het bovenstaande postte kwam ik hierop uit: ESI Dr. DAC Nano, waar in deze review van gelijkaardige producten lovend over gesproken wordt.
Afbeeldingslocatie: http://static4.headfonia.com/wp-content/uploads/2010/04/esi_drdac_nano_2.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsventje op 13-09-2010 23:21 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een Audio 2 DJ, welke ook vergelijkbaar is met de gene die jij aankaart. Het zijn High-End geluidskaarten voor de (semi-) professionele markt.

Dat ding wat ik heb, merkt uit zich zelf op of ie moet AMP'en voor headphones of niet. Bij de paar die jij post, kan niet elke uitgang dat.

Maar opzich voldoet elke soundcard wel die je post voor jouw doeleinde hoor.. Maar je kan het zo gek maken als je zelf wil. De Audio 8 DJ is ook wel een vet ding, maarja, ik heb er geen 400 euro voor over :P

Edit:
Die Dr.DAC Nano is prima genoeg om enkel headphones aan te sturen.

Edit2:
citruspers schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:26:
Kijk ook maar eens naar de Fiio e7, die komt er ook vrij goed uit in de reviews. Verder geloof ik niet zo in headphone amps, dus heb ik het nooit geprobeerd met mijn sr80i's.
Het gaat niet zo zeer om een headphone amp, maar meer een geluidskaart met een versterkte uitgang. Zonder dat, dan hoor je niks zonder een losse versterker. Je zal die in het consumenten sigment waarschijnlijk niet snel tegenkomen die de uitgangen niet versterkt.

[ Voor 33% gewijzigd door RaZ op 13-09-2010 23:31 ]

Ey!! Macarena \o/

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-02 17:58
Kijk ook maar eens naar de Fiio e7, die komt er ook vrij goed uit in de reviews. Verder geloof ik niet zo in headphone amps, dus heb ik het nooit geprobeerd met mijn sr80i's.

I'm a photographer, not a terrorist

Pagina: 1