Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Caiway DHCP settings D-LINK DIR655

Pagina: 1
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ik heb begrepen dat Caiway overstapt van PPOE naar alleen DHCP. Dit leek mij niet zo een moeilijke stap, gewoon een setting in de router wijzigen van PPOE naar DHCP.

Echter na deze wijziging valt de internetverbinding elke 20 minuten weg. Na het herstarten van de verbinding (release in de router) werkt het weer voor 20 minuten en moet ik weer een release doen.

Hebben meer Caiway klanten dit fenomeen ook na de verandering, en zo ja, hebben jullie dit kunnen oplossen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

En de router eens resetten naar de defaultwaardes?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Heb uiteindelijk een firmware upgrade gedaan en de router is nu in ieder geval met DHCP intussen meer dan 30 minuten online.

Oude versie:
Firmware Version: 1.21 Hardware Version: A3 Product Page: DIR-655

Nieuw versie:
Firmware Version: 1.31EU Hardware Version: A3 Product Page: DIR-655

Morgen post ik wel een update of het definitief geholpen heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Gé Brander op 11-09-2010 23:35 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

1.21 Is de standaardfirmware in Nederland. Zou out-of-the-box moeten werken.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Inderdaad, en dat deed het ook totdat Caiway in zijn wijsheid besloot de connectie methode te veranderen. Voorheen vrijwel nooit dis-connects gehad.

Vanochtend lag het er weer uit :(

Ga vandaag maar eens naar de Mediamarkt om een andere te kopen, hier wordt ik erg pissed van, moet volgende week weg naar het buitenland, en mijn vrouw en kinderen worden niet blij als ze geen internet hebben natuurlijk.

Edit:
Ik zag net dat de tijd verkeerd stond. Het was 2004 volgens het apparaat, waarschijnlijk door de firmware upgrade, heb het nu ingesteld dat het een timeserver gebruikt voor de juiste tijd. Kan het zijn dat een verbinding verbroken wordt als de tijd op een router niet grovweg overeenkomt met de juiste tijd?

Edit 2:
Verbinding weer verbroken geweest.... Heb nu deze maar besteld. pricewatch: Netgear WNDR3700

[ Voor 38% gewijzigd door Gé Brander op 12-09-2010 11:15 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
c70070540 schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:03:
Inderdaad, en dat deed het ook totdat Caiway in zijn wijsheid besloot de connectie methode te veranderen. Voorheen vrijwel nooit dis-connects gehad.

Vanochtend lag het er weer uit :(

Ga vandaag maar eens naar de Mediamarkt om een andere te kopen, hier wordt ik erg pissed van, moet volgende week weg naar het buitenland, en mijn vrouw en kinderen worden niet blij als ze geen internet hebben natuurlijk.

Edit 2:
Verbinding weer verbroken geweest.... Heb nu deze maar besteld. pricewatch: Netgear WNDR3700
Dan zet je m toch op PPPoE? Bij mijn weten is PPPoE nog niet afgesloten, alleen gaan ze ernaartoe over. Ik heb nog nergens data gehoord per wanneer PPPoE werkelijk uitgeschakeld wordt. Dus vermoedelijk kun je ook gewoon als je terug bent verder klooien ;)

Voordeel is wel van DHCP dat je iets hogere snelheid krijgt, PPPoE heeft iets van 14% overhead, en dat kun je bij DHCP gebruiken ipv verliezen ;)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
DJSmiley schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:12:
[...]

Dan zet je m toch op PPPoE? Bij mijn weten is PPPoE nog niet afgesloten, alleen gaan ze ernaartoe over. Ik heb nog nergens data gehoord per wanneer PPPoE werkelijk uitgeschakeld wordt. Dus vermoedelijk kun je ook gewoon als je terug bent verder klooien ;)

Voordeel is wel van DHCP dat je iets hogere snelheid krijgt, PPPoE heeft iets van 14% overhead, en dat kun je bij DHCP gebruiken ipv verliezen ;)
Nee, helaas, dat werkt ook al niet meer. En als dat in die week net omgezet wordt, dan moet ik mijn vrouw over de telefoon gaan uitleggen hoe ze dat moet doen. Dat werkt niet.

Pagina: 1