Hallo allemaal, sinds een aantal weken heb ik een raid 1/0 opstelling met 4 Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ HDD's. In de afgelopen zijn er 3 hdd's gecrashed. Deze heb ik steeds vervangen. De eerste crashde na twee weken. Die heb ik vervangen met een nieuwe die al na 4 dagen crashde. De tweede heb ik ook weer vervangen en die doet het nog steeds echter is er nu weer een hdd gecrashed de derde. Dit alles in ongeveer 6 weken tijd.
Ik maak gebruik van de onboard raid controller: Intel ICH10R : Serial ATA-300 - connector(s): 1 x 40pin IDC - 2.0 device(s) - RAID 0 / RAID 1 / RAID 10 / RAID 5. Hiervoor gebruik ik de laatste driver: 8.9.0.1023
Mijn vraag is, is dit gewoon pech of is mijn raid controller de boosdoener? Google heeft ook geen duidelijk antwoord. Zijn er meer mensen met deze problemen? Is er een oplossing voor, zo ja welke?
Alvast bedankt.
Ik maak gebruik van de onboard raid controller: Intel ICH10R : Serial ATA-300 - connector(s): 1 x 40pin IDC - 2.0 device(s) - RAID 0 / RAID 1 / RAID 10 / RAID 5. Hiervoor gebruik ik de laatste driver: 8.9.0.1023
Mijn vraag is, is dit gewoon pech of is mijn raid controller de boosdoener? Google heeft ook geen duidelijk antwoord. Zijn er meer mensen met deze problemen? Is er een oplossing voor, zo ja welke?
Alvast bedankt.