• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-01 12:52
Ik heb sinds kort een GTX460 van gigabyte, waar ik mijn Samsung TFT op 1680x1050 op heb aangesloten.

Nu wil ik ook mijn Samsung LCD op de HDMI zetten en dat heb ik vandaag gedaan met een 15meter HDMI kabel... maar het geheel werkt niet echt.

Probleem: ik krijg mijn LCD TV maar niet aan de praat op 1080p (32bit en 60Hz)... 1080i (32bit en 30Hz) is zo'n beetje de maximum. Mijn tv kan echter gewoon prima 1080p aan.

Ik heb zelf al geprobeerd om mijn LCD als hoofd monitor en tevens als enige monitor op 1080p aan de praat te krijgen, maar ook hier zonder succes.

Waar kan het aan liggen? HDMI kabel? Driver? iets anders?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-01 12:52
Ik heb zoveel met de instellingen lopen rommelen, dat mijn monitor nu op zwart gaat en ik ook niets meer zie op mijn lcd als ik mijn hdmi in mijn lcd plug. Kortom, ik wil ff alle instellingen herstellen. Ik heb al geprobeerd de nvidia driver opnieuw te installeren, maar dat hielp niet. Iemand nog een idee?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Ik zou testen met een kabel van 5 meter. 15 meter kabel (helemaal goedkope) kan zelfs bij digitale signalen wel eens resulteren in het wegvallen van het signaal. Bij digitale kabels heb je of wel of helemaal geen signaal, betekend dit dat als de resolutie op 1080p zet dat het hele signaal wegvalt? Door je pc te verplaatsen en met een kabel van 5 meter te testen kun je deze oorzaak al uitsluiten

edit: probeer eens de Nvidia driver helemaal te verwijderen (niet alleen opnieuw opstarten) en dan weer opnieuw te installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door jaapsander op 13-09-2010 13:28 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:02

D4NG3R

kiwi

:)

15m HDMI kabel gaat gewoon goed, of het nou goedkoop of duur spul is.

Welke TV gaat het over? Dit vermeld je nergens.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

HDMI is vaak tot 10m nog OK, daarna kunnen de bitjes gaan wegvallen (= geen beeld).

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
D4NG3R NL schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:29:
15m HDMI kabel gaat gewoon goed, of het nou goedkoop of duur spul is.
Hier ga je toch iets te kort door de bocht. Ook digitale kabels zoals bijv HDMI geven elektrische signalen door. Door een te lange kabel kan het signaal zwakker worden, in analoge kabels resulteert dit in een verslechterd signaal, in digitale kabels hoeft dit geen impact te hebben, want een digitaal signaal is een eentje of een nulletje. Pas als het signaal zo verzwakt is dat er niet meer in alle gevallen goed onderscheid gemaakt kan worden tussen een 1 of een 0 kunnen er inderdaad bits wegvallen waardoor het signaal niet goed doorkomt.

Hoe langer de kabel, hoe groter die kans. Soms kan een iets beter afgeschermde kabel een oplossing zijn. Overigens hoeft dit niet de oplossing voor het probleem te zijn, maar dit is wel het snelst te testen door een kortere kabel (tot 5 meter) tussen je pc en tv te stoppen en kijken of daar het probleem mee opgelost is.

[ Voor 18% gewijzigd door jaapsander op 13-09-2010 15:03 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Weet ik, maar over het algemeen werkt 15m HDMI kabel gewoon goed.

Het is IDD wel even het proberen waard, een kabeltje tot 5m MOET volgens de HDMI 1.3a specificaties werken op 1080p @ 60Hz.

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan de kabels licht. Ik heb zelf 2, 50" beeldschermen die beide op 15 meter HDMI kabel werken. Voorderest zijn dit de goedkoopste HDMI kabels van 15 meter die ik kon vinden. Dus dat het aan je kabels licht lijkt me niet mogelijk. Verder weet ik niet hoe oud de kabels zijn? mischien een breuk door je vele gerotzooi?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:16:
Ik denk niet dat het aan de kabels licht. Ik heb zelf 2, 50" beeldschermen die beide op 15 meter HDMI kabel werken. Voorderest zijn dit de goedkoopste HDMI kabels van 15 meter die ik kon vinden. Dus dat het aan je kabels licht lijkt me niet mogelijk. Verder weet ik niet hoe oud de kabels zijn? mischien een breuk door je vele gerotzooi?
Jouw kabel is niet Zijn kabel...

Pagina: 1