Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Mailserver] met gesloten poort 25 via andere host

Pagina: 1
Acties:

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:22
Omdat mijn server hier op een ziggo verbindinkje draait zit mijn poort 25 potdicht. Gelukkig beschik ik over een VPS waarbij poort 25 uiteraard wel open staat. Het nadeel is dat op mijn VPS (debian) linux staat en ik hiervoor specifiek Exchange nodig heb. Ik wil nu dus dat de e-mails binnenkomen op de VPS (MX koppelen aan het IP adres van de VPS) vanaf de VPS wordt het e-mailtje over een andere poort (bijvoorbeeld 2525) naar het thuis IP gestuurt en komen daar aan op de mailserver.

Ik heb zitten kijken naar een BSMTP maar dit lijkt mij overbodig omdat BSMTP meer gebruikt wordt als de SMTP server niet altijd beschikbaar is en dat de e-mails dan even op de BSMTP kunnen blijven staan. Wat eigenlijk alleen maar nodig is, is dat de VPS alles dat binnenkomt op poort 25 op poort 2525 doorstuurd naar een ander IP adres. Is dit mogelijk en zo ja, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Op Google werd ik veel wijzer over BSMTP maar to be honest zou ik niet weten hoe ik dit zou kunnen omschrijven op Google...

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
Kijk eens naar Postfix icm Transport-tables. Elke MTA op Linux kan dit overigens...

Edit:

voorbeeld op http://www.postfix.org/transport.5.html. Je kan bijvoorbeeld een transport aanmaken met:

example.com smtp:bar.example:2025

Hiermee wordt alle mail voor domein example.com doorgestuurd naar de host bar.example.com, poort 2025...

[ Voor 61% gewijzigd door DiedX op 11-09-2010 20:51 ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards