Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn pc viel uit en daarna deed hij niets meer. Na wat met de voeding te hebben onderzocht blijkt dat als ik de voedingsconnector van de cpu er uit laat dat de voeding wel aanslaat en als hij erin zit niet. Ik denk dat mijn cpu dood is. Of kan het het moederbord nog zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Het probleem kan overal liggen, de enige manier om het vast te stellen is door dingen uit te sluiten.
Zonder verdere info of specs is er lastig om er wat over te zeggen.

• Wesley.K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12-2025
Zoals je het probleem hier beschrijft bevindt zich er ergens een kortsluiting in je moederbord. Maar zonder verdere details is het moeilijk met zekerheid te zeggen. CPU's begeven het zelden. Alles kan stuk uiteraard |:( Misschien is het handig om iets meer details te geven? merk moederbord, type voeding, cpu etc etc.

Wat je ook kunt proberen is het moederbord proberen op te starten zonder cpu. Je zal geen beeld krijgen etc. Maar je voeding moet aanslaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Wesley.K op 11-09-2010 20:51 ]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Gezien jou verhaal idd mobo of processor.
Maar door kortsluiting in het voedingsgedeelte voor je cpu op mobo kan het die ook zijn.
Of als je pech hebt beide.
Dan zul je de proc echt moeten testen in een andere pc.
Lijkt me veiliger als een andere pc in een eventueel verrot mobo te steken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik had nog niet gedacht om de cpu eruit te halen. Dus de cpu eruit gehaalt, voeding start nog niet op.
Nu dacht ik, ik haal het mobo helemaal los en test het nog een keer. dit keer starte de voeding wel op, maar er kwamen ook vonken uit het moederbord, dus nu is het zeker het voedings gedeelte van het moederbord.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/16ae9du.jpg

• Wesley.K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12-2025
Oei. Great Balls of Fail!! :F
Nu maar hopen dat je cpu niet beschadigt is. Ziet er uit als een doorgebrande VRM. Hoop voor je dat moederbord nog op RMA kan.

suc6 _/-\o_
Pagina: 1