Ik heb een heel vaag probleem. Ik heb 2 identieke Asus EN8600GTS videokaarten die ik in SLI wil laten draaien. Mijn eigen kaart zit in PCIe slot waar mijn monitor op aangesloten zit. De 2e kaart heb ik in 2e PCI slot zitten. Beide kaarten met SLI bridge op elkaar aangesloten en beide kaarten op 6-pins voedingstekker aangesloten.
So far so good. Echter, 2e kaart wordt in Windows niet gezien. Als ik mijn eigen kaart er uittrek (PCIe poort 1), en de tweede kaart uit poort 2 trek en in poort 1 stop, krijg ik 1 lange pieptoon en 3 korte. Dit zou betekenen dat de videokaart defect is. (Bron).
Echter, ik heb deze "defecte" kaart in 3 ander PC's getest en daarin werkt hij zonder problemen.
Het lijkt mij ook geen mobo probleem omdat mijn eigen videokaart zonder problemen werkt. Let wel, het gaat om 2 identieke kaarten.
Ook heb ik de geheugenreepjes een voor een geprobeerd in combinatie met de videokaart die niet werkt op deze PC. Dit om een en ander uit te sluiten. Heeft ook niets uitgehaald. De videokaart blijft het weigeren.
Ook is er met deze kaart in het verleden niet geknoeid. Denk hierbij aan firmwarewijzigingen of overklokken. Hij is helemaal origineel.
Ik zou niet meer weten wat dit kan zijn. Heeft iemand nog suggesties?
PC specs:
Asus P5N72-T moederbord
2x Asus EN8600GTS videokaarten
Antec 1000W voeding
Intel Q6600 processor op stockspeed (2.4 ghz)
4GB Kingston DDR2 800Mhz CL5 geheugen (4x 1 GB)
1.5TB Samsung HD
Dualboot WinXP Pro & Win7 ultimate, beide 32-bit
Bij voorbaat dank.
Wizard1962
So far so good. Echter, 2e kaart wordt in Windows niet gezien. Als ik mijn eigen kaart er uittrek (PCIe poort 1), en de tweede kaart uit poort 2 trek en in poort 1 stop, krijg ik 1 lange pieptoon en 3 korte. Dit zou betekenen dat de videokaart defect is. (Bron).
Echter, ik heb deze "defecte" kaart in 3 ander PC's getest en daarin werkt hij zonder problemen.
Het lijkt mij ook geen mobo probleem omdat mijn eigen videokaart zonder problemen werkt. Let wel, het gaat om 2 identieke kaarten.
Ook heb ik de geheugenreepjes een voor een geprobeerd in combinatie met de videokaart die niet werkt op deze PC. Dit om een en ander uit te sluiten. Heeft ook niets uitgehaald. De videokaart blijft het weigeren.
Ook is er met deze kaart in het verleden niet geknoeid. Denk hierbij aan firmwarewijzigingen of overklokken. Hij is helemaal origineel.
Ik zou niet meer weten wat dit kan zijn. Heeft iemand nog suggesties?
PC specs:
Asus P5N72-T moederbord
2x Asus EN8600GTS videokaarten
Antec 1000W voeding
Intel Q6600 processor op stockspeed (2.4 ghz)
4GB Kingston DDR2 800Mhz CL5 geheugen (4x 1 GB)
1.5TB Samsung HD
Dualboot WinXP Pro & Win7 ultimate, beide 32-bit
Bij voorbaat dank.
Wizard1962