• Wizard1962
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb een heel vaag probleem. Ik heb 2 identieke Asus EN8600GTS videokaarten die ik in SLI wil laten draaien. Mijn eigen kaart zit in PCIe slot waar mijn monitor op aangesloten zit. De 2e kaart heb ik in 2e PCI slot zitten. Beide kaarten met SLI bridge op elkaar aangesloten en beide kaarten op 6-pins voedingstekker aangesloten.

So far so good. Echter, 2e kaart wordt in Windows niet gezien. Als ik mijn eigen kaart er uittrek (PCIe poort 1), en de tweede kaart uit poort 2 trek en in poort 1 stop, krijg ik 1 lange pieptoon en 3 korte. Dit zou betekenen dat de videokaart defect is. (Bron).

Echter, ik heb deze "defecte" kaart in 3 ander PC's getest en daarin werkt hij zonder problemen.

Het lijkt mij ook geen mobo probleem omdat mijn eigen videokaart zonder problemen werkt. Let wel, het gaat om 2 identieke kaarten.

Ook heb ik de geheugenreepjes een voor een geprobeerd in combinatie met de videokaart die niet werkt op deze PC. Dit om een en ander uit te sluiten. Heeft ook niets uitgehaald. De videokaart blijft het weigeren.

Ook is er met deze kaart in het verleden niet geknoeid. Denk hierbij aan firmwarewijzigingen of overklokken. Hij is helemaal origineel.

Ik zou niet meer weten wat dit kan zijn. Heeft iemand nog suggesties?

PC specs:

Asus P5N72-T moederbord
2x Asus EN8600GTS videokaarten
Antec 1000W voeding
Intel Q6600 processor op stockspeed (2.4 ghz)
4GB Kingston DDR2 800Mhz CL5 geheugen (4x 1 GB)
1.5TB Samsung HD
Dualboot WinXP Pro & Win7 ultimate, beide 32-bit

Bij voorbaat dank.

Wizard1962

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Als je je kaart erin propt moet je hem even heen en weer wiebelen. (niet te gek natuurlijk)
Kan zijn dat het gewoon een slecht contactje is. Dat heb ik zelf wel eens meegemaakt.
Ff voorzichtig met een schuursponsje erover verhelpt dat probleem vaak.
Kan zijn dat de aanslag van je 2e kaart + (eventuele) aanslag op je pennetjes van je mobo net teveel is.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Wizard1962
Heb jou suggesties zojuist opgevolgd maar helaas, zonder resultaat.....

Vergeet niet. De kaart werkt niet in beide PCIe poorten. In poort 1 geeft hij deze pieptonen en in de 2e wordt hij niet gezien. Mijn eigen kaart werkt gewoon. Ook zijn PCIe poorten schoon en op beide videokaarten is geen aanslag te zien....

[ Voor 63% gewijzigd door Wizard1962 op 11-09-2010 20:52 ]

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Als de videokaart wel in andere systemen werkt is de kans erg groot dat het een probleem binnen je systeem zit, denk bijvoorbeeld aan een BIOS update.

[ Voor 4% gewijzigd door densoN op 11-09-2010 20:53 ]

• Wizard1962
Lijkt me stug. Als dit het probleem zou zijn, zou mijn eigen kaart toch ook niet werken daar het om een identieke kaart gaat.....

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Wizard1962 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:54:
Lijkt me stug. Als dit het probleem zou zijn, zou mijn eigen kaart toch ook niet werken daar het om een identieke kaart gaat.....
Hoeft niet, als bv. de revisies anders zijn kan dat best betekenen dat de ene wel werkt en de andere niet. Dus controleer de HW revisie, firmware van de gfx kaarten en of je de nieuwste BIOS hebt voor je moederbord.

LinkedIn
BlackIntel

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Niet geschoten is altijd mis. Ook geprobeerd alle niet essentiele hardware los te koppelen wanneer je de 'probleemkaart aansluit'?

• Wizard1962
Ik ga jullie suggesties nalopen en uitvoeren. Ik zal m'n BIOS flashen en de revisies en firmware van beide kaarten nalopen.

@ densoN: Dit heb ik allemaal geprobeerd om een en ander uit te sluiten. Op de een of ander manier draait die probleemkaart niet op deze PC maar wel op andere PC's. Ik ga eerst EvilWhiteDragon zij suggesties opvolen en laat daarna mijn bevindingen hier even weten....

In ieder geval bedankt alvast voor het meedenken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Nog een vraag: Waarom draai je windows 32 bit? Je hebt 4 Gb intern geheugen en wil 2 videokaarten die per stuk 512 (??) mb aan geheugen bevatten? Hou je nog minder dan 3 Gb over wat Windows kan adresseren... Maar ik denk niet dat dit je videokaart probleem op gaat lossen....

• Wizard1962
De probleemkaart is inmiddels overleden. Geeft alleen maar meer strepen en blokjes op het scherm. Waarschijnlijk liep hij al tegen defect raken aan.... Heb inmiddels een poos geleden een 570 GTX aangeschaft.

In ieder geval bedankt iedereen voor het met meedenken en de suggesties....

Topic kan gesloten.
Pagina: 1