Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BSOD .wim bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een pc klaargemaakt met allerhande software. Daarvan heb ik een .wim bestand gemaakt.(met imagex)
Dit bestand terugzetten op een andere pc met dezelfde hardware geeft geen problemen.
Ik heb echter ook een paar laptops waar ik eigenlijk hetzelfde wil hebben.
Ik zet die wim file daarop en ik krijg een blue screen en de pc herstart.........
Opstarten in veilige modus helpt niet en via opstartherstel ook niet.
Is er iemand die dit kent of kan oplossen of eventueel tips kan geven?

thx

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58
Je SATA drivers nakijken?

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel om zo snel te reageren.

Maar hoe kan ik dat bekijken als die laptop in blue screen gaat vooralleer ik iets kan doen (hij gaat in bsod bij windows starten wanneer de 4 kleuren afkomen (win7) zelfde in veilige modus )

Ik zou als het ware die hardware uit die .wim file moeten kunnen halen maar weet niet hoe :'(

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Is toch hele andere hardware die laptops. Het beste en snelste is gewoon om een nieuwe image te maken voor je laptop(s).

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het maar de uitdaging is groter dan de herinstallatiie :P

(en daarbij staat er wel een gans pak verschillende programma's op en het is niet zo dat het gedaan is in een uurtje hoor! )

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
FastPinguin schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:56:
Is toch hele andere hardware die laptops. Het beste en snelste is gewoon om een nieuwe image te maken voor je laptop(s).
Waarschijnlijk wel inderdaad. Als je veel mazzel hebt en de chipsets zijn redelijk het zelfde wil het misschien werken als je de SATA mode het zelfde zet op de verschillende platformen. Controlleer dus of in de BIOS sata mode op IDE of AHCI/RAID staat en zet deze het zelfde als het platform waar je de image op gemaakt hebt.

Let er wel op dat je hoe dan ook geen optimaal resultaat zal krijgen, daarom kan je beter naar andere oplossingen kijken, bv. een install met office e.d. ingebouwt zodat deze na installatie automatisch geinstalleerd worden.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Kijk eens naar Microsoft Deployment Toolkit. Daarmee kun je redelijk out-of-the box een Windows 7 installatie maken en er een WIMetje van bakken. Zolang jij maar zorgt dat je de juiste drivers opneemt, dus voor alle hardware waarmee je gaat uitrollen kom je een heel eind.

Linkjes:
MDT 2010
WAIK for Windows 7
Building a standard Windows 7 image
The Deployment Guys - Veel waardevolle informatie

Je moet je er even in verdiepen, maar het werpt zijn vruchten af. Ik heb er bij diverse bedrijven met succes Windows XP (hardware independent met HAL detectie), WIndows Server 2008 en Windows 7 images mee gemaakt.

Veel succes

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 21:18 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 10:03

Gé Brander

MS SQL Server

Probeer anders even in veilige modus op te starten voor de eerste keer, met behulp van F8, en dan de juiste drivers selecteren/installeren. Misschien dat dat wel lukt...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Het eerste wat je doet voordat je een wim image maakt is toch de boel syspreppen juist om dit te voorkomen? Of ben ik dan zo gek? :S

Verwijderd

Weiman schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:23:
Het eerste wat je doet voordat je een wim image maakt is toch de boel syspreppen juist om dit te voorkomen? Of ben ik dan zo gek? :S
Nee, je bent niet gek, sysprep is dé methode. Met sysprep zorg je ervoor dat Windows weer van voor af aan begint met drivers detecteren. Als je Windows maar wel verteld waar ze staan. En natuurlijk zorgt sysprep ervoor dat je Windows kunt clonen zonder last te krijgen van duplicate SID's en andere machine specifieke zaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
veilige modus werkt niet! Vliegt in BSOD vooralleer ik iets kan doen.
Dat van MOS6581 zie ik wel zitten om eens te proberen. Zonder studiewerk, had ik al door, zal het niet gaan denk ik. Maar als ict'er hebben we tijd hé ;)

Maar sysprep in audit mode zie ik ook wel zitten.

Ik heb nu momenteel niet de pc ter beschikking maar van zodra ik die heb (maandag) zal ik zo'n sysprep en dan imagex uitvoeren.

Ik wil niet te snel beginnen aan dat syspreppen want na drie keer begin je problemen te krijgen. (voor zover ik ervaren heb :? )

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 21:40 ]

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Tsja, je hoeft toch ook in principe niet meer dan 1 keer te syspreppen? Als je de image in een Virtual Machine voorbereid is het nog makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Ja in principe is dat zo maar na een tijd komt nieuwe software en moet je de pc aanpassen en dus opnieuw syspreppen...enz....en dan heb je ervan.
Momenteel hou ik altijd een ongesysprepte versie.

In de virtuele machine is dit ook juist maar sommige programma's (grafische) willen niet installeren indien de grafische kaart niet aan bepaalde eisen voldoet.

Maar voor het gewone werk is dit inderdaad een goed idee

Ondertussen gedaan.
De machine gesyspreped en dan op een volledige andere hardware geplaatst. BSOD was inderdaad weg.
Dan natuurlijk wat problemen gehad met drivers maar na een tijd was alles ok.
Dan een kopie genomen (voor de zekerheid)
Dan terug gesyspreped en verdeeld (indien newsid nog werkte op win7 ging ik die sysprep niet gedaan hebben)
Alles ziet er goed uit

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 22:43 ]

Pagina: 1