Toon posts:

WiFi op kabel router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik een netbook gekocht en deze heeft WiFi erop zitten.
Echter mijn router heeft geen antennes voor WiFi, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch met mijn netbook wireless kan internetten via dezelfde router? Moet ik dan gewoon een WiFi antenne erop schroeven? Of moet ik toch iets anders doen? Mijn router vervangen wil ik graag voorkomen.

Ik heb een LinkSys ADSL2 Gateway, 4 ports.

Alvast bedankt! :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56
Je hebt nu een ADSL modem/router, je kunt hierop een wireless router aansluiten, echter zit je dan met twee routers achter elkaar wat niet altijd aan te bevelen is. Stel daarom de 2e router op de volgende manier in: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

mphilipp

Romanes eunt domus

Voordat een moderator je om het leven brengt voor het niet lezen van de richtlijnen enzo...koop een WiFi Access Point. Die sluit je op je KaMo aan en voilà! Ik weet niet hoeveel aansluitingen er op je KaMo zitten, maar als er maar één op zit, heb je dus niets meer over voor PC's die met een draad verbonden zijn. Dan moet je een AP nemen waar nog wat extra aansluitingen op zitten.

Je kunt dergelijke vragen ook gewoon in de winkel stellen. Ze smeren je dan vanzelf wel wat aan.
Leg wel precies uit wat je wilt. Neem desnoods je modem mee naar de winkel en vertel ze hoeveel apparaten erop aangesloten moeten worden en hoe (hoeveel met draad en hoeveel via wifi).

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Uiteraard is bovenstaande prima, maar ben je er zeker van dat je huidige Linksys router ook geen WiFi ondersteund? Het is maar, soms gebeurd het dat mensen extra apparatuur gaan kopen omdat ze hun huidige apparatuur helemaal niet goed kennen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Linksys ADSL2 Gateway G214, geen idee of die WiFi ondersteunt. Ik kan de specs niet vinden.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:02:
Ik heb Linksys ADSL2 Gateway G214, geen idee of die WiFi ondersteunt. Ik kan de specs niet vinden.
Kon je google niet vinden?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:02:
Dat model bestaat niet volgens Google en de Linksys-website. Kijk nog eens goed. Post desnoods een foto, zo moeilijk kan het niet zijn.

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-01 23:21
Ben je zeker van het modelnummer?
Is het geen AG241??
Controleer het even voor je verder iets post.

• Petervanakelyen
Dat is inderdaad een optie, en die heeft inderdaad geen WiFi. Gewoon een Access Point of een router als AP (of de huidige Linksys in bridge zetten) en het is opgelost :)

Pagina: 1