Draadloos verbinden met 100Mbit

Pagina: 1
Acties:

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:13
Huidige situatie:

Alice box (de witte) met hierop 3 aansluitingen op apparaten, waaronder de PC.
IP range is hierbij als volgt:

PC is 192.168.1.50
Alice box is: 192.168.1.1
Verder hangt er nog een Wii aan, welke (bedraad) films kan streamen vanaf PC

Sinds kort een netbook gekocht die ik met een sitecom heb verbonden via Wifi. Ik wil films hier vandaan streamen via de Wii op de TV. Of films vanaf de PC kopieeren naar netbook en omgekeerd.
De aansluiting vanaf de Alicebox is vanuit poort3 (LAN) naar de WAN van de sitecom wifi router. Internet op netbook werkt. IP range:

Sitecom router: 192.168.0.1
Netbook: 192.168.0.100

Ik heb enkele mappen gedeeld staan op zowel de PC als Netbook, maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om ze zichtbaar te krijgen voor elkaar. Ook in de Wii is de netbook niet zichtbaar. Alles draait op W7, (PC is X64, Ultimate en Netbook Home Premium), alle PC's een eigen naam gegeven onder windows en ze zitten allemaal in MSHOME. ik heb het in deze tekening geprobeerd te tekenen, hoe de huidige situatie is.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen om te kopieeren van en naar het netbook vanaf de PC en Wii?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je netbook zit in een andere IP-range dan je PC en je Wii. Stel je Sitecom router niet in als router, maar als Access Point, en alles is in orde :)

Kijk hier voor een howto: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• groxgrox
het heeft een hele tijd gewerkt, echter dit weekend de stroom eraf gehad en alles opnieuw ingesteld omdat draadloos netwerk niet meer werkte mbv deze tut.

DHCP uitgezet op de wireless router, IP adres in range van alice Box, ik kan via dit adres ook verbinding krijgen via de Alice box op de wireless alleen op geen enkele manier wil de wireless router verbinden met internet, deze blijft leeg. Hoe kan dit?? Ook alicebox en wireless al meerdere keren gereset maar verbinding tot internet komt niet tot stand.

Hieronder 2 screenshots. Deze is van de instelling dat DHCP uit is en de range in de alice box valt. Deze is voor de internetstatus. Voor de zekerheid ook nog een screen van het logbestand. Iemand een idee om internet weer werkend te krijgen op deze sitecom? Of toch andere router halen? mss handig om te weten het is een wl-312, waar firmware 1.3 opstaat (is er trouwens al een nieuwere firmware)?

[ Voor 37% gewijzigd door groxgrox op 20-10-2010 23:20 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat je router via zijn LAN poort aangesloten is op de LAN poort van je Alice doos?
Overigens hoeft je router geen IP adres in jouw netwerk segment te krijgen, is alleen nodig als je in de GUI van de router wil komen.

Post eens een IPCONFIG /ALL als je een draadloze verbinding hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door lier op 21-10-2010 09:46 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• groxgrox
heel aparte router..... complete reset gedaan, alles opnieuw ingesteld (alleen de router stond op 192.168.1.2 en staat nu op 192.168.1.3) en nu doet ie het. Het lijkt of de alicebox dit adres geregistreerd heeft voor dit modem. Ik zal de stroom er niet meer afhalen....