Zwarte balken rond scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Gosuuu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:24
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en ben geen echte pc kenner dus ik dacht dat jullie mij misschien konden helpen met mijn probleem :).

Eergister kreeg ik opeens een of ander virus op mijn computer wat ik er maar niet af kreeg. Ik besloot Vista opnieuw te installeren. Dit is allemaal prima gelukt, behalve dat er nu zwarte balken rond mijn beeldscherm zitten. Ik heb een 23" Samsung P2350. Ik heb nog nooit eerder hier last van gehad. De resolutie aanpassen heeft niet geholpen en de drivers via de bijgeleverde cd installeren ook niet.

Het is geen duidelijke foto, maar de balken zitten dus onder, boven, links en rechts.

Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/4963/imag0076g.jpg

Heeft iemand de oplossing voor mijn probleem?

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
kun je die niet wegkrijgen met de monitor tools (de hoogte en breedte aanpassen)
op de monitor zelf zitten verschillende knoppen om instellingen aan te passen . daar zul je het misschien vinden

edit:

elegante touch buttons
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2009/04/27/ls23lrzkuven/5.jpg
De elegante LED touch buttons bieden directe interactie met de monitor, waardoor u beter toegang heeft tot de geavanceerde features.

3-5 Het schermaanpassingsmenu gebruiken (OSD: On Screen Display)
Het schermaanpassingsmenu (OSD: On Screen Display)Structuur

SIZE & POSITION
H-Position V-Position Size Menu H-Position Menu V-Position

H-Position Hiermee verplaatst u de positie van het beeld horizontaal over het scherm.
Deze functie is alleen beschikbaar in de modus analog.
V-Position Hiermee verplaatst u de positie van het beeld verticaal over het scherm.
Deze functie is alleen beschikbaar in de modus analog.
Image Size Computersignaal
• <Auto> - Het beeld wordt weergegeven met de beeldverhouding van het invoersignaal.
• < Wide> - Het beeld wordt weergegeven op volledig scherm, ongeacht de beeldverhouding van
het invoersignaal.
• Signaal dat niet in de standaardmodustabel voorkomt, wordt niet ondersteund.
• Als de resolutie is ingesteld op de optimale resolutie, wijzigt de beeldverhouding niet
wanneer <Image Size> is ingesteld op <Auto> of <Wide>.
Audio-/videosignalen
• <4 : 3> - Geeft beeld weer in beeldverhouding 4 : 3.
• <16 : 9> - Geeft beeld weer in beeldverhouding 16 : 9.
• <Screen Fit> - Als een 720p-, 1080i- of 1080p-signaal wordt ingevoerd in DVI-invoermodus, dan
wordt het beeld ongewijzigd weergegeven zonder dat delen worden afgesneden.
• Dit kan alleen worden ingesteld als de externe invoer is aangesloten via DVI en <PC/AV
Mode> (audio/videomodus) is ingesteld op <AV>.
Menu H-Position U kunt de horizontale positie van de OSD aanpassen.
Menu V-Position U kunt de verticale positie van de OSD aanpassen.

[ Voor 108% gewijzigd door DJrDJ666 op 11-09-2010 18:09 ]

• Gosuuu
Dat heb ik vanmiddag ook al geprobeerd en dan heb ik geprobeerd de H en V position aan te passen. Maar dit heeft niet geholpen. Alleen het menu van het beeldscherm reageert op deze aanpassingen en kan op de zwarte balk staan..

• Thesulac
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Probeer de overscan functie in de driversoftware van je grafische kaart. Dit wil nog wel eens helpen

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Als je een ATI kaart bezit overscan op 0% zetten ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:43

Minkie

Groazers Unite.

Staat de refreshrate niet te laag van je scherm? Weet niet of dat kan hoor met een lcd-scherm.
Maar met een crt kreeg je ook zwarte balken die je niet weg kreeg met aanpassen van de lengte-hoogte.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• Gosuuu
Thx voor de hulp allemaal, maar kan iemand me uitleggen waar ik dat overscan kan aanpassen?
Via de driver cd kan ik het niet vinden.

Nog nooit van overscan gehoord ook trouwens :p

• Thesulac
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Begin eens met het vermelden welke grafische kaart er in de pc zit? Het is ook niet op de cd dat je moet zoeken, maar in de driver software (welke dus al op je pc staat). Voor Ati kaarten is dit bijvoorbeeld Catalyst Control Center.
Pagina: 1