Toon posts:

Linux algemeen command line vraag

Pagina: 1
Acties:

• zanco1964
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-08-2017
Hallo,

Als ik via SSH anaf een willekeurige PC een verbinding maak met mijn NAS en dan via Midnight Commander een groot aantal bestanden copieer kan ik dan gewoon de SSH verbinding sluiten ?

Ik wil namelijk een mediaspeler NZB's laten binnenhalen en op de NAS laten opslaan, alleen moet ik ze dan nog naar de gewenste map (video, muziek e.d) copieren.

Via Windows op de NAS bestanden verplaatsen gaat nog behoorlijk traag, vandaar mijn vraag.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:30
Nee, dan stopt het commando. Wat je hiervoor kunt gebruiken is 'screen', daarmee kun je een shell in de achtergrond draaien.

'screen' om een nieuw scherm te starten.

Ctrl+A+D om er van te detachen. Commando 'screen -r' re-attached je dan weer.

Zie ook 'man screen' (http://www.slac.stanford..../iocConsole/screen.1.html)

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Of eenvoudiger:

code:
1
nohup commando &

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gewoon proberen was sneller geweest dan vragen. :)

Normaal gesproken is het antwoord nee: als je een telnet(/ssh) sessie sluit zijn alle programma's id je start in die sessie ook meteen afgesloten. (tenzij met nohup opgestart of tenzij je met vnc een desktop overneemt)

Maar sabnzb heeft een optie om na het processen een script uit te voeren. Een juist shell commando "cp" kan vast de files brengen waar jij ze wilt.
H!GHGuY schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:48:
Of eenvoudiger:

code:
1
nohup commando &
mc is een norton commander clone en heeft input nodig. Dat werkt dus niet.

[Voor 22% gewijzigd door leuk_he op 11-09-2010 17:49]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zo'n lopend proces kan op een gegeven moment worden afgebroken als de ssh-verbinding een timeout meldt.

Je kunt beter een onafhankelijk draaiende sessie gebruiken. Vanuit de command line kun je dat doen met 'screen'. Met 'screen -a' open je een nieuw sessie-scherm, door ctrl-a en dan d te tikken verlaat je die sessie en keer je terug naar je gewone terminalsessie. Die kun je dan met 'exit' beëindigen. Later kun je met ssh weer inloggen, en met 'screen -r' kun je dan de screen-sessie weer openen om te kijken waar ie gebleven is.

• zanco1964
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-08-2017
benoni schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:51:
Zo'n lopend proces kan op een gegeven moment worden afgebroken als de ssh-verbinding een timeout meldt.

Je kunt beter een onafhankelijk draaiende sessie gebruiken. Vanuit de command line kun je dat doen met 'screen'. Met 'screen -a' open je een nieuw sessie-scherm, door ctrl-a en dan d te tikken verlaat je die sessie en keer je terug naar je gewone terminalsessie. Die kun je dan met 'exit' beëindigen. Later kun je met ssh weer inloggen, en met 'screen -r' kun je dan de screen-sessie weer openen om te kijken waar ie gebleven is.
Super, dat werkt als een speer !

Allen bedankt !

Grtz,
Ben
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee