Toon posts:

Geen geluid maar wel een DTS versterker !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een WD TV HD Media Player generation 1 (model:WDAVN00) en een Denon 2106 versterker.
(zie link) http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=234

Mijn probleem is dat ik geen mkv met dts geluid kan afpelen, volgens mij zou dat wel moeten kunnen.
Ik heb het met optical cables aangesloten. Weet iemand of het echt niet kan of mss doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt voor de reacties.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

"While the original WD TV HD Media Player (WDAVx00) does allow for DTS passthrough to an audio receiver, this feature is unsupported by WD and technical support cannot assist if you are unable to get this function to work." (bron)

Denk dat je ergens DTS passthrough aan moet zetten, even googlen lijkt me..
Geen optie aanwezig die lijkt op "audio passthru to SPDIF"?

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-09-2010 18:02 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Ik heb de WDTV aangesloten met optical kabel aan een Z-5500 setje en krijg gewoon DTS en Dolby digital signaal.

Lijkt me sterk dat het niet zou werken. Je moet wel DTS decoder in de versterker hebben want het signaal word alleen van de WDTV door gegeven en niet gedecodeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed bgrijp werkt het dus wel met een Gen2 wd player, maar niet met de Gen1 player die ik heb.
Ik heb alle menu's van de WD player doorgelopen maar kan nergens iets veranderen waardoor het werkt.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:11:
Als ik het goed bgrijp werkt het dus wel met een Gen2 wd player, maar niet met de Gen1 player die ik heb.
Ik heb alle menu's van de WD player doorgelopen maar kan nergens iets veranderen waardoor het werkt.
Op de support pagina staat dus dat het wel degelijk werkt, maar dat ze geen support geven om het voor elkaar te krijgen..

Als je op het WD forum rondneust kom je er ook achter dat niet alle encodings binnen de MKV worden ondersteund, mogelijk dat je een andere mkv kan proberen?
http://community.wdc.com/...868/highlight/true#M10107

Audio output op digital staan?

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-09-2010 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan zit het mss in een instelling op mn versterker, want het enige dat ik kan instellen op de WD zelf is de keuze van geluid digitaal of analoog.

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb (ergens op het forum hier?) wel eens langs zien komen dat soms niet alle optische ingangen van een wat oudere versterker DTS aankunnen. Heb je meerdere ingangen geprobeerd?

Denon AVR-X3600H

Pagina: 1