Losse microfoon voor pc

Pagina: 1
Acties:

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Yo allemaal,

Ik ben opzoek naar een losse microfon voor mijn pc aangezien mijn haeadset geen mic heeft. De microfoon zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor het inspreken van YouTube filmpjes en wat skypen.

Nu zag ik de volgende microfoon van trust:

Trust mic op bol.com

EDIT:

kom nu ook nog een logitech mic tegen: link Iemand ervaring hiermee?

Zal de kwalitiet van deze microfoon genoeg zijn om youtube filmpjes fatsoenlijk in te spreken of moet ik kijken narar een hoger segment?

[ Voor 16% gewijzigd door Mastasidaz op 11-09-2010 17:21 ]

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42
Beide microfoons zijn denk ik voldoende om verstaanbaar te zijn. Door de lage prijs lijkt het me sowieso een mooie mic om mee te starten. Als je beter wilt kun je eens kijken bij de goedkope SM-58 klonen die al vanaf 10 euro te krijgen zijn. Als je de mic direct op je geluidskaart wilt aansluiten, dan heb je wel een verloop naar mini-jack nodig

http://www.musicstore.de/...vigation=&ReSort=priceasc

Verwijderd

Ik gebruik al tijden blue microfoons en ben heel tevreden.

Blue heeft ook een wat goedkopere usb microfoon in het assortiment en die schijnt heel goed te zijn:
http://www.bax-shop.nl/co...foon/product-details.html

Het lijkt alsof het enkel een bol is, maar je krijgt er ook een chrome standaard bij.

• Mastasidaz
blissard schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:14:
Beide microfoons zijn denk ik voldoende om verstaanbaar te zijn. Door de lage prijs lijkt het me sowieso een mooie mic om mee te starten. Als je beter wilt kun je eens kijken bij de goedkope SM-58 klonen die al vanaf 10 euro te krijgen zijn. Als je de mic direct op je geluidskaart wilt aansluiten, dan heb je wel een verloop naar mini-jack nodig

http://www.musicstore.de/...vigation=&ReSort=priceasc
Op de site van musicstore staat bijvoorbeeld deze microfoon: link Is deze een stuk beter dan bijvoorbeeld de logitech microfoon?

Als ik het goed zie zit daar ook een 6.3 jack bij? Dat is opzich mooi dan kan ie zonder opzet stukjes in me xfi front bay

[ Voor 5% gewijzigd door Mastasidaz op 11-09-2010 21:22 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38
Heb zelf de logitech en die is zeker goed genoeg om verstaanbaar te zijn. Ding pakt geluid op gespreksniveau op op ongeveer 5m en dan is het nog goed verstaanbaar.
Iig zeker goed genoeg voor youtube filmpjes maar dat zullen de meeste wel zijn ja.

*edit*
net niet gezien, maar heb zelf ook de usb variant en niet de analoge.. (onderstaande dus)

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 11-09-2010 21:37 ]

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Misschien is de Logitech USB Desktop Microphone wel wat voor je. Een vriend van me gebruikt hem voor Ventrilo en hij komt duidelijk en zonder ruis over en dit ook als hij vanaf 5 meter praat.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Mastasidaz
Bedankt voor alle reacties, waar ik nu tussen twijfel is de Logitech dekstop microphone of een echte microfoon zoals bijvoorbeeld de fame zoals hierboven aangeven bij de musicstore.

Is er iets zinnigs te zeggen of bijvoorbeeld echte mics beter zijn dan specifieke computer mics of maakt het geen drol uit?

[ Voor 4% gewijzigd door Mastasidaz op 11-09-2010 23:47 ]

Verwijderd

Dat is een verschil tussen dag en nacht.. Alle microfoons klinken anders, er is wel een groot verschil, je hebt dynamische microfoons, Ribbon microfoons en condensator microfoons.
Dynamische microfoons en Ribbon microfoons kunnen veel hogere geluidsdruk aan denk aan electrische gitaar en drums. Ook live kan dat een voordeel zijn. Voor al het overige zou ik een condensator microfoon aanraden omdat de sound veel mooier is naar mijn idee.

Elke microfoon is ook voor iets anders beter geschikt (specs), denk aan mannen <> vrouwen stem, electrische gitaar <> akoustische gitaar, ga zo maar door.

Maar jij wilt iets gaan inspreken.
Ik zou zelf voor condensator micofoon gaan. Ik heb ze zelf altijd gebruikt, en ben super tevreden, deze zijn gevoelliger, hebben vaak een groter ferquentie bereik. En daarbij hoort een vrij apparte maar natuurlijke sound.

Dynamische microfoons zijn goedkoper, en iets steviger omdat hij van binnen anders in elkaar steekt..
Eigenlijk gaat het technisch nog veel verder maar om het overzichtelijk te houden laat ik dat even achterwegen.

Condensator microfoons zijn beter voor zang en accoustische muziek naar mijn idee. Hoe groter het membraan hoe meer laag, hoe kleiner het membraan hoe meer hooge tonen, wel blijft het geluid altijd warm en aangenaam klinken.

De microfoon die ik in mijn eerdere post heb staan is van Blue, wat enkel condensator microfoons maakt. En het schijnt voor het geld een hele goede te zijn. Werkt via usb dus maakt van je geluidskaart geen gebruik (meestal een voordeel)

Wil je een echte microfoon aansluiten op een computer heb je wel een versterker nodig. Bij de blue usb microfoon zit de versterker in gebouwd.

Dit is een dynamische:
http://www.bax-shop.nl/ov...foon/product-details.html

Dit is de Blue:
http://www.bax-shop.nl/co...foon/product-details.html

Blue mic:
YouTube: Blue Snowball usb mic and a cheap acoustic guitar
YouTube: Blue Snowball Recording Demo - Emily Cover

Ik zou echt inversteren in betere microfoon.. Je hebt er veel plezier van.

• Mastasidaz
Bedankt voor de duidelijke informatie, de keus is uiteindelijk gevallen op de Behringer xm8500. Deze is goed te vergelijken met de Shure SM58 die een stuk duurder is. Ook heb ik samples van de microfoon gehoord en dat vind ik voldoende voor waar ik wil gebruiken.

Nu is er alleen nog één vraag :P Ik kan namelijk niet goed zien op de plaatjes of de mic een male of female aansluiting heeft. Google image search geeft ook geen duidelijk beeld van onder, hebben jullie misschien een idee welke van de twee het is?

Verwijderd

female xlr aansluiting.
Heb je al bedacht hoe je hem op je pc gaat aansluiten, hij versterkt namelijk zelf niet.

Dit is een makkelijke oplossing:
http://www.bax-shop.nl/mi...rker/product-details.html

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 11:19 ]

• Mastasidaz
Dan heb ik misschien wat over het hoofd gezien :P Is het niet mogelijk om de microfoon met een XLR naar 6.3mm aan te sluiten op mijn Creative XFI front bay?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hodaar. Mics hebben altijd een male XLR aansluiting.
Heb je al bedacht hoe je hem op je pc gaat aansluiten, hij versterkt namelijk zelf niet.

Dit is een makkelijke oplossing:
http://www.bax-shop.nl/mi...rker/product-details.html
De meeste geluidskaarten hebben microfoonversterkers ingebouwd zitten.

Als je een XLR-Jack kabel koopt, let erop dat die balanced is. Dat herken je aan dat de Jack-kant een stereo jack heeft.

Zo dus: http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_fxp2009.htm

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 18-09-2010 14:27 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mastasidaz
thnx voor het advies :) Met deze kabel zit ik dus goed?

Link naar conrad kabel

I denk dat ik er ook wel vanuit mag gaan dat een XFI fatality de microfoon kan versterken? Deze heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://images.techtree.com/ttimages/story/72385_x_fi_fatal1ty_pdt_hi.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door Mastasidaz op 18-09-2010 14:45 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, daar zit een mic input in en die kun je laten versterken.

Die kabel is prima.

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb hier zelf de Shure PG-48. Ik had deze eerst direct aangesloten aan mijn geluidskaart (Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi) wat had moeten werken, maar de opnames waren erg zacht. Ik heb er dus een Behringer Xenyx 802 gekocht waar ik ook meteen mijn gitaar op aan kan sluiten.
De Behringer Xenyx 502 is ook een optie met minder aansluitingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Loki.Nya op 18-09-2010 14:56 ]

• Mastasidaz
Maar blijft het altijd een beetje een gok of het werkt? De enige manier waarbij de microfoon altijd 100% functioneert is met een mengpaneel? Maakt dan ook de kwaliteit van het mengpaneel nog uit?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, het enige wat je nodig hebt is een microfoonversterker en die zit in je geluidskaart ingebouwd. Een mengpaneel heeft ook gewoon een rits microfoonversterkers.

Verwijderd

Ik heb dat niet in mijn Macbook en op mijn windows pc (waarschijnlijk) wel. Maar ik mis het niet, want ik gebruik een usb poort daarvoor.

Ik noemde die optie omdat vele mensen een geluidskaart van 3 x niets hebben. Ook belast je je pc nu meer.. Als je het extern versterkt heb je daar geen last van.
Maar Mastasidaz als je over een geluidskaart met mic aansluiting beschikt. Gaat dat ook werken, de kabel die je had gezocht is ook geschikt daarvoor.

• Mastasidaz
Ik heb de mic en kabel inmiddels besteld :) Zodra die binnen is zal ik ff laten horen hoe die het doet

[ Voor 13% gewijzigd door Mastasidaz op 18-09-2010 17:29 ]

Pagina: 1