Op een pagina die ik gemaakt heb, gebruik ik een stukje ajax.
Met name het volgende:
Nu is het vreemde: enkel in internet explorer 8 (oudere versies heb ik niet hier) werkt dit.
M'n main browser is opera, en hierin voert hij dit niet uit (ik krijg echter ook geen javascript error).
Ik zie geen fouten in m'n stukje code, ik heb zelfs even een code van het internet overgenomen, aangepast aan mijn waarden en dit deed het ook niet.
Andere mensen die firefox of chrome gebruiken hebben dit probleem ook hiermee, waardoor het toch wel aan m'n code lijkt te liggen, maar ik zie het niet.
Iemand een idee?
Met name het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| var element; function createXMLHttpRequest() { if (window.ActiveXObject) { xmlHttp = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } else if(window.XMLHttpRequest) { xmlHttp = new XMLHttpRequest(); } return xmlHttp; } function checkport(port, elem) { element = elem; xmlHttp = createXMLHttpRequest(); xmlHttp.onreadystatechange=returnport; xmlHttp.open("GET","checkport.php?port="+port,true); xmlHttp.send(null); } function returnport() { if (xmlHttp.readyState==4) { document.getElementById(element).innerHTML = xmlHttp.responseText; } } |
Nu is het vreemde: enkel in internet explorer 8 (oudere versies heb ik niet hier) werkt dit.
M'n main browser is opera, en hierin voert hij dit niet uit (ik krijg echter ook geen javascript error).
Ik zie geen fouten in m'n stukje code, ik heb zelfs even een code van het internet overgenomen, aangepast aan mijn waarden en dit deed het ook niet.
Andere mensen die firefox of chrome gebruiken hebben dit probleem ook hiermee, waardoor het toch wel aan m'n code lijkt te liggen, maar ik zie het niet.
Iemand een idee?