IBM Thinkpad T61 of HP NC6320?

Pagina: 1
Acties:

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:33
Hallo,

Mijn vrouw gebruikt haar Dell D600 laptop alleen in huis voor remote desktop en internet, maar na voor de derde keer een defect scharnier en een accu die niet meer oplaadt heb ik het een beetje gehad met Dell. Ik zoek dus eigenlijk een stevige laptop die nog even mee kan voor rond de 300 a 350 euro. Ik heb 2 laptops gezien waar ik tussen twijfel :

HP NC6320, 2 GB, T5500, 80GB, XP voor 300 euro

IBM Thinkpad T61, 2 GB, T7200 100 GB, Vista voor 350 euro

Ik heb eigenlijk liever XP, maar dat kan ik zelf dan wel op die IBM zetten. Het gaat mij om stevigheid en betrouwbaarheid.

Welke zouden jullie kopen voor de bovengenoemde toepassingen?

[ Voor 0% gewijzigd door eatme op 11-09-2010 16:48 . Reden: typo's ]

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:12
IPM Thinpad is kwa bouw erg stevig. Daar zijn ze ook beroemd om. Kwa specs verschillen de twee modellen elkaar ook niet echt.

Ik zou de Thinkpad kiezen. Al kunnen vrouwen het een niet erg mooi model vinden.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:54
Qua bouw zijn de Thinkpad's beter, maar de NC6320 is over het algemeen erg prettig ervaren in de zakelijke markt.

Voor de toepassingen zoals beschreven zijn ze allebei prima geschikt, dus zou ik meer letten op ouderdom, algehele staat, en wel/niet garantie.

Overigens wel vreemd dat je zo veel problemen hebt gehad met de scharnier van de Dell D serie, wij hebben beide ( HP NC6xxx serie en Dell D6xx serie ) hier op het werk gehad.

Accuproblemen lijken meer bij de Dell voor te komen, waar de HP's meer uitval van HD's had.
De accuproblemen zijn makkelijk te voorkomen, door de batterij los te koppelen als die aan de netadapter zit.
In de praktijk doet bijna niemand dit, en ook al werk je (bijna) nooit op de batterij, toch verkort de levensduur.
Dit geldt overigens voor alle batterijen van laptops voor zover ik weet, en wat ik uit eigen ervaring heb gezien over de laatste 10 jaar in vnl zakelijk gebruik.

[ Voor 56% gewijzigd door Yippie op 11-09-2010 16:55 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:44
Bij een ThinkPad zul je geen kapotte scharnieren krijgen.

En de ThinkPad heeft ook betere specs

* ThinkPad typt dit vanaf een T61 en heeft niks te klagen :)

• eatme
Ik neig ook naar de IBM en het uiterlijk is niet belangrijk. De NC6320 ziet er ook saai uit en dat heeft ze liever dan iets roze :).

Ik heb alleen niets met Vista. Maar misschien went het, of ze merkt er weinig van bij gebruik van RDP en IE.

Als er nog meer meningen zijn hoor ik ze graag.

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• GENETX
  • Laatst online: 08:37
Vista is niet slecht, Vista is niet slecht, Vista is niet slecht.

Zo, dat is er even uit. Iedereen is wel vol lof over Windows 7 opeens, maar Windows Vista is altijd klote... Waarom? De stap van Vista naar Windows 7 leverde eigenlijk maar weinig winst op. Vista had 2 nadelen ten opzichte van Windows 7: Het was eerder uit en nee, het was geen OS voor oude laptops, net zoals 7 dat ook niet is. En ja, bugs moesten gefixed worden. Door de tijd is Vista een stuk beter geworden en met goede hardware is het een heel goed OS.

Die horrorverhalen die nog altijd rondzwerven komen van de eerste maanden, tegenwoordig is Vista echt een stuk beter.

• eatme
Ik wil geen welles/nietes voor Vista, W7 of Xp opstarten, ik vind Xp altijd sneller en prettiger werken, maar misschien word ik oud.

• GENETX
  • Laatst online: 08:37
Beide zijn compleet anders en hebben hun voor en nadelen. Windows XP voelt sneller aan, zeker de schermen (aero is idd niet altijd optimaal), maar als Superfetch is ingeleerd, dan starten dingen als Photoshop CS5 gewoon 4x zo snel op onder Vista. Daarbij is een cold boot bij Vista wel traag, maar de hibernate is daarentegen een veel betere manier.

Maar Vista kost wat gewenningstijd. Na een paar weken wilde ik echter niet meer terug. Indexed search en Prefetch zijn echt grote verbeteringen die ik altijd mis in XP.

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 11-09-2010 20:10 ]

• eatme
Ik heb een Thinkpad T61 besteld en er XP bij besteld. De Vista licentie zit er ook bij dus misschien zet ik dat er ook wel eens op om te kijken hoe dat bevalt.

Bedankt voor de tips. Ik laat nog wel weten hoe hij bevalt.

• eatme
Ik heb hem zojuist opgehaald en hij is erg leuk. De verkoper was wat verbaasd dat mijn vrouw hem ging gebruiken op de bank, maar ze is er erg blij mee. Gewoon een kwalitatief goede laptop, stevig en ruim snel genoeg.

Pagina: 1