Hallo allemaal,
ik heb enkele weken geleden het volgende systeem aangeschaft:
Verdere info: OS is Windows 7 professional 64bit
Problemen:
Ik heb het probleem dat ik af en toe uit het niets een blauw scherm krijg. Deze staat er maar dusdanig kort dat ik niet weet wat er op staat (links onder telt hij en dan gaat het scherm weg).
Wanneer dit probleem zich voordoet kan ik niet precies zeggen. Soms doet de computer het de hele dag goed, en soms heb ik het probleem 3 keer op een dag. Maar het vreemste vind ik het dat het zich voordoet als ik bijvoorbeeld explorer afsluit of gewoon niks doe.
Iets anders wat zich ook sporadisch voordoet is dat bij het aanzetten van de computer er een lange achtereenvolging van meerdere piepjes te horen is.
Wat heb ik al gedaan:
Ik heb gekeken of het werkgeheugen wordt ondersteund door het moederbord, wat zo blijkt te zijn.
Ik heb gekeken wat de piepjes zouden betekenen. Er zou iets zijn met het werkgeheugen (Award Bios).
Alle geheugenbankjes uit de computer gehaald en aan gezet. Resultaat was dezelfde piepjes als die ik voorheen wel eens hoorde.
Hieruit concludeer ik dat het probleem daadwerkelijk werkgeheugen gerelateerd is.
Vervolgens heb ik MemTest86+ gedownload en op een cd gezet.
Wanneer ik een werkbankje in slot 4 zet krijg ik direct dezelfde piepjes.
wanneer ik een werkbankje in slot 1 zet doet de computer het normaal.
Alle bankjes een voor een getest in slot 1 met MemTest.
Resultaat:
alle bankjes passen alle tests 3x achter elkaar.
Een werkbankje geeft na 3x alles te hebben geslaagd opeens wel 12 fouten. Maar wanneer ik deze opnieuw laat testen slaagt hij wel weer 4x
Ik ben nu alle bankjes aan het testen wanneer er 2 in de computer zitten op slot 1 en 3.
maar aangezien dit toch flink wat tijd kost toch de vraag aan jullie:
hebben jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn, en hoe ik dit kan oplossen?
en/of wat voor tests moet ik nog meer uitvoeren?
Alvast bedankt!
ik heb enkele weken geleden het volgende systeem aangeschaft:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 18,56 | € 18,56 |
| 1 | Cooler Master Sileo 500 | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 23,76 | € 23,76 |
| 1 | Logitech Corded Mouse M500 | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Intel Core i7 860 | € 245,- | € 245,- |
| 1 | be quiet! L7 530W | € 54,90 | € 54,90 |
| 2 | OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK | € 69,90 | € 139,80 |
| 1 | Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black | € 8,- | € 8,- |
| 1 | Gigabyte GA-P55A-UD3 | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Club3D HD5770 (CGAX-57724I) | € 135,91 | € 135,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 887,38 | |
Verdere info: OS is Windows 7 professional 64bit
Problemen:
Ik heb het probleem dat ik af en toe uit het niets een blauw scherm krijg. Deze staat er maar dusdanig kort dat ik niet weet wat er op staat (links onder telt hij en dan gaat het scherm weg).
Wanneer dit probleem zich voordoet kan ik niet precies zeggen. Soms doet de computer het de hele dag goed, en soms heb ik het probleem 3 keer op een dag. Maar het vreemste vind ik het dat het zich voordoet als ik bijvoorbeeld explorer afsluit of gewoon niks doe.
Iets anders wat zich ook sporadisch voordoet is dat bij het aanzetten van de computer er een lange achtereenvolging van meerdere piepjes te horen is.
Wat heb ik al gedaan:
Ik heb gekeken of het werkgeheugen wordt ondersteund door het moederbord, wat zo blijkt te zijn.
Ik heb gekeken wat de piepjes zouden betekenen. Er zou iets zijn met het werkgeheugen (Award Bios).
Alle geheugenbankjes uit de computer gehaald en aan gezet. Resultaat was dezelfde piepjes als die ik voorheen wel eens hoorde.
Hieruit concludeer ik dat het probleem daadwerkelijk werkgeheugen gerelateerd is.
Vervolgens heb ik MemTest86+ gedownload en op een cd gezet.
Wanneer ik een werkbankje in slot 4 zet krijg ik direct dezelfde piepjes.
wanneer ik een werkbankje in slot 1 zet doet de computer het normaal.
Alle bankjes een voor een getest in slot 1 met MemTest.
Resultaat:
alle bankjes passen alle tests 3x achter elkaar.
Een werkbankje geeft na 3x alles te hebben geslaagd opeens wel 12 fouten. Maar wanneer ik deze opnieuw laat testen slaagt hij wel weer 4x
Ik ben nu alle bankjes aan het testen wanneer er 2 in de computer zitten op slot 1 en 3.
maar aangezien dit toch flink wat tijd kost toch de vraag aan jullie:
hebben jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn, en hoe ik dit kan oplossen?
en/of wat voor tests moet ik nog meer uitvoeren?
Alvast bedankt!