• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 12:28
Ik heb in Microsoft Virtual PC 2007 Windows XP geinstalleerd. Dit alles verliep vlotjes, maar nu aangekomen in XP merk ik dat ik volgens XP een S3 Trio32/64 grafische kaart van 4 mb heb. Dit klopt al niet omdat ik een HD5670 van 512 MB heb en is ook nog heel vervelend omdat deze grafische kaart zelfs al faalt de muis soepel te laten bewegen. Is er een manier om ofwel de Virtual Pc duidelijk te maken dat ik een HD5670 heb ofwel de grafische kaart van mijn volle 512 MB gebruik te laten maken? De CPU wordt namelijk wel keurig weergegeven als de mijne.

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:49
Je hebt maar 4mb van je kaart beschikbaar gesteld aan je vitrual pc. Kijk even bij de settings oid. Daar kan je het aanpassen.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
Virtual PC gebruikt een standaard kaartje waarvan de driver altijd in windows zit, van die 4Mb ben ik niet zeker (kun je dat niet in de BIOS van de virtuele machine aanpassen?)
daarnaast heeft het soepel bewegen van de muis niet veel te maken met de videokaart IMHO.
Dat is meer hoeveel werkgeheugen de machine gekregen heeft, dat bepaalt namelijk of de machine gaat staan swappen naar de (virtuele) harddisk. Daar wordt ie alleen maar traag van.

I'm not weird, I'm a limited edition

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Microsoft's Virtual PC is niet in staat meer te doen dan een non-accelerated emulated environment neer te zetten.

Als je iets serieus wil doen met een virtuele installatie kan je beter naar VirtualBox of VMware kijken.