Nieuwe PC gekocht en start helemaal niet op (BBG Basis Syste

Pagina: 1
Acties:

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Hallo,

Ik heb een vriend van mij aangeraden om een BBG systeem te kopen en heeft dit gedaan via Azerty. Het betreft de BBG Basis System Juli/Augustus. Ik zou voor hem Windows en de nodige programma installeren, maar dat ging helaas niet.

We hebben samen de pc uit de dozen gehaald en volledig aangesloten echter het probleem is dat de PC na enkele seconden volledig uitvalt. Je hoort in die paar seconden allerlei processen opstarten maar vervolgens verliest hij de stroom (verwacht ik) en valt de pc helemaal uit. Als ik de knop achter op de pc omzet kan ik hem weer aanzetten maar dan valt de PC weer uit na een paar seconden.

Ik krijg ook geen beeld op me scherm. Dit is de eerste keer dat hij iets via internet koopt en we weten niet goed wat er mee te doen.

Ik verwacht zelf dat de voeding niet goed is, maar heb er zelf te weinig verstand van om hem open te maken en het probleem op te lossen.

De enige oplossing is denk ik terugsturen naar Azerty? Hoe lang gaat zo'n reparatie duren?

Alvast bedankt

Wouter

ps ik wist niet zeker waar ik deze topic moest plaatsen

• Nef
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Als het een BBG systeem is zou de voeding genoeg moeten zijn voor de componenten, tenzij je andere 'zware' randapparatuur aangesloten hebt. Heb je een zwaardere voeding beschikbaar? Probeer die eens.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoeft zeker niet de voeding te zijn, kapot mobo of bijv. kortsluiting kan ook.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Heb je de pc bij Azerty laten assembleren? Dan krijg je namelijk ook 1 jaar garantie op de inbouw, en kan je sowieso de pc terugsturen als je zo 1.2.3. het probleem niet ziet. Als dit niet zo is, zul je de componenten los moeten testen, en het kapotte onderdeel moetne terugsturen, of na opnieuw assembleren wel een startend systeem hebben.

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik neem maar even aan dat dit een door Azerty geassembleerd systeem is .. ? In dat geval gewoon even contact opnemen met ze en onder de garantie terugsturen ter reparatie cq. een oplossing zodat het systeem gewoon naar behoren functioneert.

-=Mijn PC Specs=-

• woutertje6
Nef schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:35:
Als het een BBG systeem is zou de voeding genoeg moeten zijn voor de componenten, tenzij je andere 'zware' randapparatuur aangesloten hebt. Heb je een zwaardere voeding beschikbaar? Probeer die eens.
Nee heb verder geen andere randapparatuur aangesloten, heb nu alleen de kast met voeding aan de stroom gehangen en verder niks.

Ik heb nog wel een andere pc thuis staan maar ik heb er zelf te weinig verstand van om voedingen te gaan wisselen. En als het aan de voeding ligt moet de pc toch terug.
-The_Mask- schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:36:
Hoeft zeker niet de voeding te zijn, kapot mobo of bijv. kortsluiting kan ook.
Wat is een mobo? En aan kortsluiting kan ik zelf ook niks aan doen, dus ik zal hem waarschijnlijk terug moeten sturen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Allebei bedankt voor jullie snelle reactie, ik voel me toch een beetje schuldig ;)
Smarty_6000 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:38:
Ik neem maar even aan dat dit een door Azerty geassembleerd systeem is .. ? In dat geval gewoon even contact opnemen met ze en onder de garantie terugsturen ter reparatie cq. een oplossing zodat het systeem gewoon naar behoren functioneert.
Ja deze is gewoon door Azerty geassembleerd. Ik wilde vandaag al telefonisch contact opnemen maar de helpdesk is vandaag niet te bereiken (zaterdag ;) ) Ik zal hem waarschijnlijk terug moeten sturen.

[ Voor 21% gewijzigd door woutertje6 op 11-09-2010 15:41 ]

• Meilu
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 15:35
Je zou zeggen dat ze zoiets zelf nog even testen na het assembleren, slechte zaak.
Zelf zou je mischien stuk voor stuk componenten (geheugen, videokaart) eruit kunnen halen en de computer weer op starten om te kijken waar misschien het probleem kan liggen maar je kan het beste gewoon wachten op azerty inderdaad. Je hoeft je niet schuldig te voelen in ieder geval, je vriend zal hoogstens een week ofzo langer moeten wachten op zijn pc :P

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik zou inderdaad op een actie van Azerty wachten, gewoon even contact met ze opnemen a.s. maandag dan. Dikke kans dat in de algemene voorwaarden staat dat wanneer je zelf aan een door Azerty geassembleerd systeem gaat zitten je garantie komt te vervallen, ik zou het risico niet nemen, zeker wanneer je nog niet zo thuis bent in de materie ...

-=Mijn PC Specs=-

• woutertje6
Ik zat net nog even op de kabels te kijken en op elke kabel stond 250 Watt terwijl de voeding 350W is. Kan dit het probleem zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:27
woutertje6 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:20:
Ik zat net nog even op de kabels te kijken en op elke kabel stond 250 Watt terwijl de voeding 350W is. Kan dit het probleem zijn ?
Welke kabel? De Aopen ES kastjes worden geleverd met verschillende voedingen maar voor zover ik weet worden ze in Nederland geleverd met een 350W voeding. Althans, ik heb er al heel wat gebouwd en die hadden allemaal een 350W voeding maar dit zou het probleem niet moeten zijn, een 250W voeding moet dit systeem in principe ook doen opstarten.
Pagina: 1