Auto in de prak, nog te repareren?

Pagina: 1
Acties:

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:15
Even een vraagje voor de kenners.
Kunnen jullie aan de hand van onderstaande foto's zien of mijn auto nog te repareren valt?
Mijn vriendin heeft hem net in de trekhaak van een voorliggers geparkeerd omdat ze niet doorhad dat het stoplicht op rood stond.

Nu moet ik dat ding af laten slepen, en ik vraag me af of dat richting garage moet, of richting sloop :/

Mij lijkt het mee te vallen. Auto ziet er van de zijkant niet verwrongen uit. Er naar wat ik ervan gehoord heb, zag het er niet uit alsof de motor schade had.

Auto kaput

Auto kaput 2

Auto kaput 3

Auto kaput 4

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:31
om dat met zekerheid te zeggen moet je het derafnemen en kijken of de "stangen" verbogenz ijn
er lopen er 2 langs de motor af en eentje dwars vanvoor dus. als deze niet verwrongen zijn dan is het gewoon "blik" schade...

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Anoniem: 151099

dat is eigenlijk niet tezeggen, als het frame of de as beschadigd is kan het een totall loss zijn, als het alleen wat kapschade is, en sommig delen recht gezet kunnen worden dan zal de scahde wel hoog zijn maar totall loss niet snel.

laat er gewoon een expert naar kijken, op foto's is echt niet veel zinngis te zeggen

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
Waarom naar de sloop, kan altijd nog toch? Auto ziet er vrij recent uit, en schade lijkt mee te vallen, dus waarom zo negatief? Gewoon prijsopgave van de garage en taxatie van de schade-expert afwachten.

• FireAge
Ja hij gaat naar een garage. Sloop was misschien wat overtrokken.
Maar stel dat dit alleen blikschade is, waar moet ik dan aan denken qua kosten?

Heb hem namelijk in april naar beperkt casco overgezet omdat hij 8 jaar is is en minder dan 5k waarde heeft.

Grappig detail:
Ik heb hem vorige week woensdag nog naar een autschadebedrijf gebracht wegens een kleine beschadiging aan de rechterachter wielkast. Daar hebben ze hem even bijgelakt en gepoetst. Kosten: 0 euro.

"Als je een keer echt wat hebt, kom dan maar weer langs, is wel goed zo."

Nou dat was dus een goeie investering :)

@Maniac, ik hoop het :)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Hoezo af laten slepen? Ik zie een gescheurde bumper en een kapotte grill. Motorkap lijkt niet beschadigt. Als er verder van binnen (en dat kun je zo zien) niks kapot is kun je er gewoon nog mee rijden.
Effe nieuwe (2dehands) bumper erop en gaan met die banaan.

Jasses je denkt wel heel negatief (sloop, blikschade, kosten etc. 8)7 ) Volgens mij is alleen de bumper kapot. Als de motorkap verder goed sluit en misschien wat verbogen is lekker laten zitten. Scheelt je een hoop knaken en gezanik bij de verzekering.

[ Voor 32% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-09-2010 15:09 ]

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
ManiacsHouse schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:07:
Hoezo af laten slepen? Ik zie een gescheurde bumper en een kapotte grill. Motorkap lijkt niet beschadigt. Als er verder van binnen (en dat kun je zo zien) niks kapot is kun je er gewoon nog mee rijden.
Effe nieuwe (2dehands) bumper erop en gaan met die banaan.

Jasses je denkt wel heel negatief (sloop, blikschade, kosten etc. 8)7 ) Volgens mij is alleen de bumper kapot. Als de motorkap verder goed sluit en misschien wat verbogen is lekker laten zitten. Scheelt je een hoop knaken en gezanik bij de verzekering.
wat niet 1-2-3 te zien is is of de radiateur bijv. niet beschadigd is, als die stuk is (lek) dan wil je niet lang rijden met die auto (geen water -> geen koeling -> blok oververhit -> kapot -> auto TL). Daar komt nog bij dat als de sluiting van de motorkap beschadigd is MAG je er niet meer mee rijden ook al sluit de kap nog goed. je wil niet hebben dat deze bij ~120 ineens open klapt.

gewoon naar de garage en ff de boel laten fixen ('t wordt wel een andere bumper als ik 't zo zie, maar die kan ook van de sloop gehaald worden) Motorkap recht laten maken, niks meer aan 't handje!

I'm not weird, I'm a limited edition

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat ligt er aan wat de auto waard is en wat hij jou waard is en hoe goed je hem gerepareerd wilt hebben. Met een nieuwe (of nieuwe gebruikte bumper) en het rechtduwen van de motorkap lijkt het wel weer redelijk te zijn maar ik weet niet wat er achter die bumper zit wat kapot kan.

Een beetje verbogen motorkap mag je wel mee rijden zolang hij nog goed sluit en anders maak je hem zo dat hij weer goed sluit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ziet er nog goed herstelbaar uit hoor, het lijkt misschien heel erg kapot allemaal, maar valt vast reuze mee ;)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 16:47
Schade aan de voorkant van een auto lijkt altijd behoorlijk ernstig, maar is over het algemeen relatief eenvoudig te repareren. De voorkant van een auto bestaat namelijk uit allemaal losse onderdelen. Een op het oog veel minder heftige schade aan de achterzijde is vaak een stuk ernstiger.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• FireAge
Ok, we gaan het zien.
Garage gaf op basis foto's schatting van 2500 euro kosten.

Maandag laat ik hem erheen slepen en dan zien we even verder.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

FireAge schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:56:
Ok, we gaan het zien.
Garage gaf op basis foto's schatting van 2500 euro kosten.

Maandag laat ik hem erheen slepen en dan zien we even verder.
Schades in Nederland zijn sowieso altijd megaduur op 1 of andere manier. In Polen maar ook Italie/Spanje maken ze hem voor een fractie van dat bedrag weer als nieuw

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:24

Speedmaster

Make my day...

PWM schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:33:
[...]

Schades in Nederland zijn sowieso altijd megaduur op 1 of andere manier. In Polen maar ook Italie/Spanje maken ze hem voor een fractie van dat bedrag weer als nieuw
Garage is voorzichtig, mijn inschating is als ik dit zo zie dat dit wel eens op kan lopen naar de 3500 euro.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

PWM schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:33:
[...]

So true!

M'n vader heeft een 3 serie uit 2004 en is van achter geraakt door een busje. De schade was aan de bumper en de kofferbak was een beetje ingedeukt. Expert erbij geweest en schade was 3300 euro.

In kroatie bij een audi/vw handelaar laten maken omdat hij toch in kroatie was voor vakantie. Alles uitgedeukt rechtgetrokken en perfect gespoten. Heel de auto gepolijst en nieuwe waxlaag erop. Voor 300 euro. 8)7

Signature

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Tuut-Tuut schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:50:
[...]

Garage is voorzichtig, mijn inschating is als ik dit zo zie dat dit wel eens op kan lopen naar de 3500 euro.
Euhm een bumper/grill en het eventueel er op zetten? Okay radiator kan kapot zijn. Maar dan nog... 3500 euro???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:12
Bumper er af trekken, kijken of de frontbalk nog recht is -> zo ja, niks aan de hand prima te repareren.
Is de frontbalk krom kijken of de langsbalken krom zijn, zijn die nog recht dan is het ook nog goed te doen.
Met kromme langsbalken (de balken tussen front en schutbord) wordt het lastiger, dan moet je kijken of er verder niet iets krom is.

[ Voor 7% gewijzigd door melcon op 11-09-2010 21:28 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

heh, nou, zo heb ik mijn auto dus ook naar de klote geholpen (mensen gingen op de rem staan voor groen) maar bij mij waren de langsbalken (zie post boven me) krom, en blijkbaar gelast onderdeel in mijn auto, kostte echt way veel geld om recht te maken toen (dus total loss) maar achteraf had ik het op zich wel zelf willen proberen (heb gereedschap en skill, manuren kosten mij niets), is mn auto voor niets tot pakketje geperst

maargoed, wat ik wil zeggen: dit ziet er minder ernstig uit dan mijn auto (kap stond behoorlijk omhoog, radiator gekraakt, en dus 3 kromme balken) dus dit is wel reparabel :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit ziet er idd prima reparabel uit.

Ga eens om de tafel met de schadehersteller: shop wat onderdelen bij elkaar op de sloop bij een autodemontagebedrijf, leg uit dat het geen verzekeringskwestie is maar dat je het uit eigen zak betaald en laat op die manier de boel herstellen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Van wat ik zo kan zien:

Voorbumper + grille en klein grut (300 in aanschaf, 500 spuiten)
Wellicht koplamp (ophanging stuk) (100-200 euro)
Wellicht bumperbalk (afhankelijk van bevestiging 100-500 euro)
Wellicht radiator (150 euro)

En dan nog uren en winstmarge voor de garage, en dat maakt het duur.

Gezien de impact puur de trekhaak is zal de schade aan blikwerk meevallen. Ik kan me niet voorstellen dat de chassisdelen waar je motorophanging en wielophanging zit ook maar iets gevoelt hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Gisae op 12-09-2010 01:08 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 18:27

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

T'is maar geld. Hoe is het met jouw vriendin?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 18:35

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Gisae schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:04:
Van wat ik zo kan zien:

Voorbumper + grille en klein grut (300 in aanschaf, 500 spuiten)
Wellicht koplamp (ophanging stuk) (100-200 euro)
Wellicht bumperbalk (afhankelijk van bevestiging 100-500 euro)
Wellicht radiator (150 euro)

En dan nog uren en winstmarge voor de garage, en dat maakt het duur.

Gezien de impact puur de trekhaak is zal de schade aan blikwerk meevallen. Ik kan me niet voorstellen dat de chassisdelen waar je motorophanging en wielophanging zit ook maar iets gevoelt hebben.
We hebben het over een Honda hé...
Ik weet dat 1 koplamp van mijn Prelude origineel een kleine 400€ kost...

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
DeBolle schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:56:
T'is maar geld. Hoe is het met jouw vriendin?
Die is alleen wat overstuur omdat ze de auto kapot gemaakt heeft.
De andere partij had verder ook alleen schade aan de auto gelukkig.

Auto kaput 5
Jellabie schreef op zondag 12 september 2010 @ 04:23:
[...]

We hebben het over een Honda hé...
Ik weet dat 1 koplamp van mijn Prelude origineel een kleine 400€ kost...
Koplamp kost volgens partsbase E123.40, dus dat valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Zo, die Skoda zit ook goed in elkaar.... Die is ook nog niet klaar met alleen een achterbumper en kofferklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:36
^^

Dit is niet zachtjes geweest.

[ Voor 41% gewijzigd door tlpeter op 12-09-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
die skoda heeft een dikke kans dat de bodemplaat een stuk gevouwen is aangezien de trekhaak helemaal naar binnen zit, die zou wel eens total loss kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Anoniem: 94768 schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:55:
Zo, die Skoda zit ook goed in elkaar.... Die is ook nog niet klaar met alleen een achterbumper en kofferklep.
De trekhaak raakt volgens mij de bumper, dat houdt in dat het onderstel een behoorlijke klap te verwerken heeft gehad. Het zal mij niets verbazen als de Skoda meer schade heeft dan jouw auto.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

BMW_M3 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:59:
[...]

So true!

M'n vader heeft een 3 serie uit 2004 en is van achter geraakt door een busje. De schade was aan de bumper en de kofferbak was een beetje ingedeukt. Expert erbij geweest en schade was 3300 euro.

In kroatie bij een audi/vw handelaar laten maken omdat hij toch in kroatie was voor vakantie. Alles uitgedeukt rechtgetrokken en perfect gespoten. Heel de auto gepolijst en nieuwe waxlaag erop. Voor 300 euro. 8)7
Ik denk dat een garage hier opzettelijk ook wijkt naar nieuwe fabrieksonderdelen. Een garage gaat niet zelf even op de sloop onderdelen halen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

flitspaal.nl schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:05:
[...]

De trekhaak raakt volgens mij de bumper, dat houdt in dat het onderstel een behoorlijke klap te verwerken heeft gehad. Het zal mij niets verbazen als de Skoda meer schade heeft dan jouw auto.
^^ Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 58485 schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:09:
[...]

Ik denk dat een garage hier opzettelijk ook wijkt naar nieuwe fabrieksonderdelen. Een garage gaat niet zelf even op de sloop onderdelen halen lijkt mij.
Maar mooi dat de verzekeringmaatschappij wel een handeltje heeft in 2dehands spul (in geval van dekking door verzekering) en dat er op laat zetten. Vaak moeten schadeherstelbedrijven ook via de verzekering de onderdelen kopen (natuurlijk tegen de zo laag mogelijke prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
waar baseer je dat op? ze maken prijsafspraken met schadeherstellers.
maar een hersteller doet echt wel z'n eigen inkoop.
Blueone schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:03:
die skoda heeft een dikke kans dat de bodemplaat een stuk gevouwen is aangezien de trekhaak helemaal naar binnen zit, die zou wel eens total loss kunnen zijn.
mwah, dat is peanuts, die trekken ze op een trekbank wel weer recht.
vervelend wordt het pas als de C stijl geknikt is, op de foto is dat slecht te zien maar als dat zo is gaan de deuren klem zitten omdat de kooi in elkaar gedrukt is.

[ Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 12-09-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
offtopic:
Ik zie dat je uit Groningen komt. Gebeurde dit ongeluk toevallig op het Emmaviaduct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
shameete schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:58:
waar baseer je dat op? ze maken prijsafspraken met schadeherstellers.
maar een hersteller doet echt wel z'n eigen inkoop.

[...]

mwah, dat is peanuts, die trekken ze op een trekbank wel weer recht.
vervelend wordt het pas als de C stijl geknikt is, op de foto is dat slecht te zien maar als dat zo is gaan de deuren klem zitten omdat de kooi in elkaar gedrukt is.
Ik heb toch ook ooit 2 auto's gezien die vanaf de buitenkant gezien nauwelijks schade hadden totdat je de mat achterin de kofferbak weghaalde, de bodemplaat was helemaal "gekreukeld"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master__R
  • Laatst online: 09-05 10:48
Waarschijnlijk prima te repareren, ik heb wel meer auto's gekocht met schade die erger waren als dit.

Het goedkoopst is het te maken als he gewoon naar een bumper / zijscherm zoekt in dezelfde kleur.
Op schadeautos.nl kun je ook zoeken naar demontage autos. Zoek er dan gewoon 1 die van achter in elkaar zit en schroef daar het front vanaf.

Haal wel eerst zelf het oude front eraf en schrijf goed op wat er allemaal stuk is. Als je alles in dezelfde kleur kan vinden scheelt dat je aardig wat spuitkosten. Voor 150 euro kun je daarna je auto laten poetsen en is alles weer als nieuw.

Verder zie je pas echt wat er allemaal stuk is achter je bumper (waarschijnlijk binnenbumper en misschien radiateur. Verder de ophanging van je bumper / koplamp /radiateur (plastic, dus scheurt/breekt snel).

Het lijkt allemaal heel wat, maar met een doppenset kom je een heel eind. Belangrijk is wel goed te kijken of je chassis balken nog recht zijn.

Oh, en koop geen imitatie delen! Dat is het altijd net niet, en dus krijg je alle naden niet meer goed. Hier heb je dus weer het voordeel van een demontage auto.

Demontageauto: http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=422724

[ Voor 9% gewijzigd door Master__R op 12-09-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Palomar schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:05:
offtopic:
Ik zie dat je uit Groningen komt. Gebeurde dit ongeluk toevallig op het Emmaviaduct
Nope, ongeluk was in de buurt van Nijverdal.
Master__R schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:13:
Waarschijnlijk prima te repareren, ik heb wel meer auto's gekocht met schade die erger waren als dit.

Het goedkoopst is het te maken als he gewoon naar een bumper / zijscherm zoekt in dezelfde kleur.
Op schadeautos.nl kun je ook zoeken naar demontage autos. Zoek er dan gewoon 1 die van achter in elkaar zit en schroef daar het front vanaf.

Haal wel eerst zelf het oude front eraf en schrijf goed op wat er allemaal stuk is. Als je alles in dezelfde kleur kan vinden scheelt dat je aardig wat spuitkosten. Voor 150 euro kun je daarna je auto laten poetsen en is alles weer als nieuw.

Verder zie je pas echt wat er allemaal stuk is achter je bumper (waarschijnlijk binnenbumper en misschien radiateur. Verder de ophanging van je bumper / koplamp /radiateur (plastic, dus scheurt/breekt snel).

Het lijkt allemaal heel wat, maar met een doppenset kom je een heel eind. Belangrijk is wel goed te kijken of je chassis balken nog recht zijn.

Oh, en koop geen imitatie delen! Dat is het altijd net niet, en dus krijg je alle naden niet meer goed. Hier heb je dus weer het voordeel van een demontage auto.

Demontageauto: http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=422724
toon volledige bericht
Goeie tips, bedankt.
Ik denk dat ik iets 50/50 met de garage probeer. Als ze de bumper eraf hebben even samen inventariseren wat er kapot is. Dan kan ik daarna dat spul wel opscharrelen.

Wil toch liever dat er een prof kijkt naar de status. Ik kan er wel vanalles op gaan schroeven, maar als blijkt dat er schade is aan het een of ander, dan wil ik dat graag weten.

Mooie link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 18:11

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ManiacsHouse schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:29:
[...]

Euhm een bumper/grill en het eventueel er op zetten? Okay radiator kan kapot zijn. Maar dan nog... 3500 euro???
Drie maanden geleden ben ik van achteren aangereden bij een verkeerslicht met een snelheidsverschil van wellicht 20km/h. De schade leek in eerste instantie mee te vallen: eindstuk van de uitlaat kapot, bumper beschadigd en bakje waar de accu in zit ingedeukt. Ik kon er gewoon nog mee rijden. Later bleek ook de kofferklep ontzet, de einddemper zwaar beschadigd en een zijscherm ingedeukt. De schade is inmiddels getaxeerd op 14.500 euro. Dit was weliswaar een auto met een vrij hoge nieuwwaarde (+100K).

Bij een andere schade werd ik aangereden door een vrouwtje met snelheid 5km/h ofzo. Schaafplekken op de deur, velg en zijskirt, deuk in het achterscherm en mogelijke beschadiging aan de schokdemper. Er kon nog mee gereden worden. Dit heeft de verzekering uiteindelijk 8000 euro gekost.

Ik vind het volkomen belachelijke bedragen maar de schade-expert van de verzekeraar gaat er kennelijk mee akkoord dus het zal wel normaal zijn.

De eerste schade die ik zelf reed was in een Megane Scenic die ik bij het inparkeren tegen een verkeersbord had gereden (die ca. 30 graden scheef stond, verwacht je niet echt waardoor ik er tegenaan kon rijden terwijl het ding op de stoep stond). Gevolg een kras op de deur en de zijspiegel kapot. Meteen naar de Renault dealer gegaan die de schade op ongeveer 2500 euro taxeerde (in 2002). De deur is later voor ca. 400 euro door een beun netjes gemaakt.

Ik zou me er dus niet op verkijken. Het is mogelijk dat er meer beschadiging is dan in eerste instantie zichtbaar is. De motorkap kan bijv. verbogen zijn waardoor hij niet meer past. Achter de bumper zit misschien wel een stootbalk die nu vervormd is of de radiator is stuk. 3.500 euro is niet veel geld als er een serieuze schade aan meerdere onderdelen hersteld moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 13-09-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Nevermind, geen HK hier.
* ManiacsHouse }:O

[ Voor 98% gewijzigd door ManiacsHouse op 13-09-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
Tja, eerst die bumper eraf en kijken of het daarachter nog recht is. Als dat zo is dan is het simpel. Eventueel nog de radiateur maar dat zijn ook de kosten niet.

Die Skoda wordt misschien wel afgeschreven, die is er erger aan toe.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Laatst online: 09-05 10:48
Achterschade is meestal duurder om te maken, omdat de auto daarvoor op de richtbank moet, een achterscherm kun je er niet afschroeven. Wel lossnijden en er een nieuw stuk inlassen natuurlijk, maar dat kost ook een hoop geld.

Verder kun je een binnenbumper/stootbalk ook vaak gewoon losschroeven en vervangen.

De laatste Renault Megane die ik had gekocht met schade had een paal gapakt of iets dergelijks, waardoor die balk ook vervangen moest worden. Balkje kostte 85 euro bij de dealer.

• FireAge
Update:

Vandaag bij de autoschadeknakker geweest.
De motorkap is verbogen en licht beschadigd.
De bumper is kapot.
De radiateur is kapot.
De condensor van de airco is kapot.
De tussenbalk aan de voorkant is kapot.

Verder is het voorste frame verbogen, maar dat kregen ze wel weer recht.

Kostenschatting:
Spuiten voorkant compleet: E750
Frame rechtbuigen, utideuken, eventueel lassen: E350-500

Daarnaast moet ik dus op zoek naar de onderdelen.
Zal proberen morgen nog even een foto te nemen zonder bumper.

Anoniem: 151099

ok dat zijn dus de kosten excl nieuwe bumper, radiateur en condensor + arbeidsloon. tel hiervoor dus zo 3000 euro bij op.

• FireAge
Voorbumper: 100E
Grille: 25E
Motorkap 100E sloop
Tussenbalk 80E sloop
Radiateur 150E
Condensor: 150E

Ik zie daar nog geen 3000 euro aan onderdelen, maar misschien vergis ik me.

Ter verduidelijking, dit zijn prijzen die ik via partsbase zie, of prijzen waar de reparateur het over had.

[ Voor 25% gewijzigd door FireAge op 15-09-2010 20:09 ]

• Bertus
  • Niet online
FireAge schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:26:
Voorbumper: 100E
Grille: 25E
Motorkap 100E sloop
Tussenbalk 80E sloop
Radiateur 150E
Condensor: 150E

Ik zie daar nog geen 3000 euro aan onderdelen, maar misschien vergis ik me.
:D

Voor dat geld halen ze alles van de sloop volgens mij :P

Heeft ook een computer!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je condensor vervangen wordt moet ook je airco opnieuw afgevuld worden. Dat komt er, naast het kleinmateriaal, nog bij, maar dan is het alsnog behoorlijk goedkoop.

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 15-09-2010 18:46 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50
Wat is het wrak nog waard?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bertus schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:43:
[...]

:D

Voor dat geld halen ze alles van de sloop volgens mij :P
dat zegt ie toch ook. sloop staat erbij.
Hij sprokkelt de onderdelen zelf bij elkaar.

en niet alles is sloop. Condensor heb je nieuw voor 150 euro wel als je niet de originele neemt, maar een compatibele. Ik heb in mijn Mazda 323 ook een tijdje terug een lekke condensor laten vervangen door mijn schoonbroer. Hier was ik toen ook 150 euro voor kwijt.

[ Voor 32% gewijzigd door M a r c o op 15-09-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een Honda uit 2002 (eind 2002 aan het kenteken te zien)..zonde. Denk dat die auto nog rond de 5000 waard is, hooguit 6. Fikse schade.

Die Skoda kan flink tegenvallen zoals gezegd. Een trekhaak kan veel hebben, dus als het ding zo gebogen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Update:

Hier de schade van dichtbij in de garage.

auto_kaput_bumper

auto_kaput_motorkap

auto_kaput_ophanging

auto_kapot_radiateuren

Ik heb de onderdelen weten te vinden bij een sloper. Was moeilijk aan te komen, blijkbaar maar weinig Jazz op de sloop, en nog minder met een gave voorkant.

Motorkap, bumper compleet met grill, stootstrippen, onderspoiler, bumperbalk, radiateuren.
Totaal voor 600 euro, en 50 euro verzendkosten vanuit nabij Eindhoven.

Spul is vanmiddag binnengekomen en zag er prima uit. Geen deuken op de kap en slechts paar kleine krasjes op de bumper. Helaas alles wel lichtblauw dus het moet worden gespoten. (Of althans, daar kies ik voor.)

Prima prijsje vergeleken met de nieuwprijs :)

EDIT:
Gisteren de auto opgehaald. Totale kosten exclusief onderdelen en btw: 1520E.
Met onderdelen en btw: 2518.56E

[ Voor 5% gewijzigd door FireAge op 25-09-2010 12:07 ]

Pagina: 1