42" plasma aan muurbeugel - wekelijks plaatsen-verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:30
Ik ga binnenkort wellicht een setje plasma-TV's aanschaffen die voor het weergeven van informatie zijn. Deze moeten aan een muur worden gehangen, maar moeten ook elke week verwijderd worden en in opslag worden gezet.

Ik heb geen zin om 14 schroeven te ontdoen voor elke TV en zoek dus iets in de trend van een clicksysteem of een andere manier waarop ik zonder al te veel te schroeven een plasma-TV kan ophangen en weer verwijderen.

Het gaat om Plasma (of LCD) TV's die tot en met 20 kilo kunnen wegen (42"). Dus ik heb niets aan 24" monitor-stands.

Heeft er iemand een idee met betrekking tot dit probleem? Een product of een creatieve oplossing dus.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:46
De meeste muurbeugels zitten eigenlijk zo in elkaar dat je een gedeelte aan de muur moet schroeven en een gedeelte aan je TV en ze dan aan elkaar hangt. Normaal gesproken moet je dan nog enkele schroeven vastdraaien zodat hij niet zomaar los kan, maar je kan dat ook gewoon niet doen dan blijft hij ook prima hangen.

Als je er dan alleen voor zorgt dat je een systeem hebt waarbij je de TV moet optillen voordat hij eraf kan, anders schuift hij er misschien een keer horizontaal vanaf. Of eventueel kan je één of enkele schroeven wel vastzetten.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb hier een 40" aan een muurbeugel van Vogel's hangen die met twee bouten los te halen is. Maar het is toch altijd een geklooi. Daarbij zijn die dingen natuurlijk niet gemaakt om zo vaak verwisselt te worden.

Die beugel bestaat zeg maar uit twee delen, eentje die tegen de muur hangt en eentje die je op de TV schroeft.

Deze: http://www.vogels.com/web...CDPLASMA-WALLSUPPORTC.htm

Edit:
Wat OnTracK zegt is inderdaad wel handig. Het gewicht hangt bij deze beugel vooral op de bovendste bout, dus als je de onderste niet zo vast zet kan je door een bout los te maken de hele TV eruit tillen.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 11-09-2010 14:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
Bijna alle TV muurbeugels bestaan uit 2 gedeeltes: 1 gedeelte schroef je aan de muur, het andere achter op de TV. Je haakt dan de tv met beugel aan het gedeelte aan de muur. Meestal zit er dan nog een vergrendeling die je kunt ontgrendelen om hem weer van de muur af te halen.

heb zelf deze die ook dat systeem heeft:

http://www.vogels.com/web...05-WALL-MOUNT-FLAT-LC.htm

Verwijderd

Zelf heb ik deze. De twee delen klikken in en uit elkaar door middel van twee lippen. Geen schroevendraaier nodig dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 15:07 ]

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:05:
Zelf heb ik deze. De twee delen klikken in en uit elkaar door middel van twee lippen. Geen schroevendraaier nodig dus.
Zeer interessant! Kan je deze meerdere malen in en uit elkaar laten klikken zonder problemen? Dit is inderdaad misschien de oplossing die ik zoek.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Ja, heb ik zelf ook al meerdere malen gedaan, schilderen en zo... . Je trekt aan de twee lippen, de klemmen springen open en je kan de TV van de beugel tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielW
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:21
Zelf heb ik deze van Ikea. Met deze kun je de tv in en uit de beugel tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 20:36
Zoek eens een Vogels VFW140 op die hangt in een soort beugel maar is er wel heel makkelijk af te halen.

http://www.bestsellers.eu/product_info.php?products_id=4574

Hoop dat je hier wat aan hebt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door tomdabom op 12-09-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik heb zelf de simpele versie van bovenstaande vogel beugel. Die kan je niet kantelen. Simpelweg een rail voor aan de muur en daar haak je het deel aan wat aan je plasma zit. Je kan die er zonder dingen los / vast te hoeven maken zo afpakken / ophangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 20:36
Ray schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:02:
ik heb zelf de simpele versie van bovenstaande vogel beugel. Die kan je niet kantelen. Simpelweg een rail voor aan de muur en daar haak je het deel aan wat aan je plasma zit. Je kan die er zonder dingen los / vast te hoeven maken zo afpakken / ophangen
Precies die kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

AUD > LCD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
whoops, dank je!

Inderdaad ziet die Physix lijn er goed uit.

Als we dit gaan doen, wordt het waarschijnlijk zo'n variant beugel, we moeten nog wat beslissingen nemen omtrend hoe we dit regelen, maar dank voor de informatie.

Pagina: 1