Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tool voor het controleren van bestanden na een recovery

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:03
Vandaag heb ik een paar mappen gerecoverd van een hardeschijf met enorm veel badsectors. Ik heb dit gedaan met Recuva en File Scavenger. Nu wil ik de bestanden gaan controleren met een tool die kijkt of de bestanden volledig zijn of dat er toch beschadigingen in zitten.

Als ik Google kom ik op enorm veel sites uit die datarecovery aanbieden of tools die excel en word bestanden kunnen herstellen. Het gaat in dit geval om veel verschillende soorten data. Niet alleen word documenten.

• Binnetie
Niemand die een tool kent? Hoe controleren jullie de volledigheid van bestanden?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dat is toch principieel niet mogelijk, anders dan de data daadwerkelijk te controleren?
Als je een tekstbestand hebt, kan je pas zien of er iets ontbreekt als je het doorleest... Geen computer die dat voor je kan doen!
Bij JPEG's of enig ander formaat met interne "checksum" valt het eventueel wel te automatiseren.

• Asiom23
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
In Recuva wordt dit aangegeven met een gekleurd bolletje voor elke bestand nadat hij had gescand naar files.

• Binnetie
Klopt in Recuva kan je dit zien, helaas kon wilde deze niet goed herstellen. Misschien dat ik een losse map kan scannen...