Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sorry als dit al vaker gevraagd is, maar alles wat ik kan vinden op forums is een paar jaar oud.

Ik kan een Q6600 krijgen voor €70,- die ik dan OC naar 3 Ghz met een CM Hyper TX3(€15,-)
Of een E8400 voor €80,- die ik OC naar 3,8 met dezelfde koeler.

Ik gebruik ze vooral voor gamen en zag dat de E8400 daar (2,5 jaar geleden) beter voor was, deze is wel duurder en games worden steeds meer multiple cores supported. Ik speel geen stategy games, maar vooral spellen als CoD MW2, ik wil Black Ops wel kunnen maxen(zal wel niet zo moelijk zijn), BF BC2, SC Conviction, AC I en II, Mirrors Edge, enz. De resolutie is 1024x768 of 1600x1200(monitor werkt niet altijd).

Ik heb het systeem nog niet gebouwd, alleen de voeding en graka heb ik al.

Asus P5xx
2 of 4 GB DDR2-800 of 667(4gb=667)
Sapphire HD4850, krijgt een dedicated fan en OC ik naar +-725 core(min. 700 iig)
Coolermaster RS-460, moet voor allebei de CPUs genoeg zijn.

Alvast bedankt.

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 21:31

The.Force

*Bauer Addict

Kijk of die games multi-core ondersteunen en je hebt jouw eigen vraag beantwoord ;)

System Specs!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12-2025
heb een maatje met een 6850 @ 3.3ghz en hij heeft beduidend minder fps in de meeste moderne games dan ik met mijn phenom II @ 3.8 ghz. Het verschil is in sommige games dag en nacht, terwijl hij een 4870X2 heeft en ik maar 1 4870.

Ik zou voor een quadcore gaan.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor deze games is vooral de grafische kaart van belang, niet de processor, met de graka die je hebt maakt het niet uit welke van de 2 processors je neemt. Het is ook nergens voor nodig ze te overklokken, ik zou dan wel neigen naar de E8400.

Na even denken zou ik dan toch voor de quad core gaan, wellicht dat de komende tijd 4 cores toch wel nuttig blijken

[ Voor 19% gewijzigd door Reepje op 11-09-2010 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
The.Force schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:41:
Kijk of die games multi-core ondersteunen en je hebt jouw eigen vraag beantwoord ;)
het gaat mij vooral om de toekomst, die games zijn om het genre aan te duiden

Verwijderd

Topicstarter
Bert2000 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:41:
heb een maatje met een 6850 @ 3.3ghz en hij heeft beduidend minder fps in de meeste moderne games dan ik met mijn phenom II @ 3.8 ghz. Het verschil is in sommige games dag en nacht, terwijl hij een 4870X2 heeft en ik maar 1 4870.

Ik zou voor een quadcore gaan.
Bedankt, ik ga voor de quad

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:44:
Voor deze games is vooral de grafische kaart van belang, niet de processor, met de graka die je hebt maakt het niet uit welke van de 2 processors je neemt. Het is ook nergens voor nodig ze te overklokken, ik zou dan wel neigen naar de E8400.

Na even denken zou ik dan toch voor de quad core gaan, wellicht dat de komende tijd 4 cores toch wel nuttig blijken
Ik weet dat de graka vooral belangrijk is, maar ik ga voor de quad, in de toekomst kan het me vooral helpen. Bedankt allemaal

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bert2000 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:41:
Die vergelijking klopt natuurlijk niet helemaal want jij hebt zowel méér cores als snellere cores. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:58:
[...]

Die vergelijking klopt natuurlijk niet helemaal want jij hebt zowel méér cores als snellere cores. ;)
Miss offtopic, maar het is toch dual @ 3 is vergelijkbaar aan quad op 2,4 in singethread games?

• Kaas-Tosti
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 12:40
We hebben ook nog zoiets als cache en totaal verschillende architecturen hè, je kunt dus niet zomaar roepen 'een quad-core @ 2.4Ghz is vergelijkbaar als een dual-core @ 3Ghz'.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, het is inderdaad niet direct op basis van kloksnelheden te vergelijken vanwege verschillende architecturen (er zit al een verschil tussen de cores van de 65nm core 2's zoals de Q6600 en de 45nm's als de E8400). Ook hangt het geheel van het spel af. In de ideale situatie dat een een game optimaal alle cores kan benutten kan een quad-core gewoon dubbel zo veel werk verzetten (als het dezelfde cores zijn tenminste) maar in een game die geheel single-threaded is is het gewoon zo dat een quad-core op 2,4GHz vergelijkbaar is met eenzelfde dualcore op 2,4GHz want die extra cores voegen dan nul komma nul toe. Dus het verschilt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik zou trouwens alleen voor de quad gaan mits deze goed te overclocken is.
Pagina: 1