Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Globale toegang tot specifieke webpagina blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 17:36
Hallo,

Ik zou graag hebben dat geen enkel programma in windows 7 met een bepaalde webpagina verbinding kan maken. (In het algemeen, dus niet alleen browsers).

Bijvoorbeeld:
www.foo.com/1.html mag nog
www.foo.com/2.html mag niet meer

Via google heb ik gevonden:
->Voor een volledige website kan dit door de HOSTS file aan te passen, maar ik wil dat de toegang tot een bepaald domein open blijft, maar enkel een bepaalde pagina van die site geblokkeerd wordt.
->Hoe je in je browser een specifieke pagina blokkeert, maar dat is dus ook niet wat ik zoek.

Na lang zoeken heb ik dus geen oplossing voor dit probleem gevonden.

Alvast bedankt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe goed moet de beveiliging zijn?

Met 1 pc zou je iets als netnanny oid kunnen bekijken en dan zelf die url aanmelden, of je zou iets van een filtering proxy ertussen kunnen stoppen.
Er is afaik niet 1 simpel middel om 1 url te stoppen ( dat zit te diep voor een quick-fix ). Je moet dan redelijk draconische maatregelen gaan nemen ( netnanny / proxy ) die weer andere dingen kunnen stoppen. En dan heb je enkel maar de browsers te pakken.

Je zou echt iets van een servertje oid neer moeten zetten (via welke je al het inet verkeer routeert) om echt op al het verkeer deep packet inspections te gaan doen om die ene url ertussenuit te halen.
Technisch kan het, maar het vraagt een erg forse investering die erg veel performance vraagt voor 1 url....

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Een echte server is nu ook niet nodig, hoewel het zou gaan. Dit is normaal gezien om de router te regelen, althans als het een wat kwalitatiever model is.

Is dat geen optie, dan zijn er de gewone parental controls van Microsoft waarschijnlijk (nauwelijks ervaring mee).

Tenslotte kan je nog AdBlocker misbruiken hiervoor ook bedenk ik (8> Maar daar is geen mogelijkheid om een wachtwoord op de instellingen te zetten tot zover ik weet.

Tenslotte, als je er wat (:+) geld voor over hebt, kan je de BlueCoat WebFilter gebruiken.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Met proxomitron kan je filteren op regexp's.. is gratis en werkt erg makkelijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> BV - dat lijkt me nou bij uitstek de forumhoek waar je zo'n vraag normaliter stelt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device