Eerste SSD... een vraag

Pagina: 1
Acties:

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:27
Hallo allemaal :)

Ik zit er sinds kort over te denken om wellicht een SSD aan te schaffen. met als rede dat natuurlijk Windows er een stuk vlotter op wordt, maar ik wil datzelfde effect ook voor mijn games. dat komt bij mijn vraag. bij normale schijven wordt altijd aangeraden om het OS op een andere schijf te installeren dan de game, omdat random reads en writes de game performance onderuit kunnen halen.

Nu is het zo dat ik veel World of Warcraft speel, een spel wat enorm baat heeft bij de snelle acces times die een SSD heeft. windows ook. echter, ik heb maar geld genoeg om 1 ssd te kopen (en dat zou dan de OCZ Vertex 2 100gb worden), dus dan zou uiteindelijk zowel windows als World of Warcraft op diezelfde SSD draaien.

In de bovenstaande situatie met normale HD"s zou dit af te raden zijn. In hoever is dit waar bij een SSD? is dit iets waar ik me zorgen om moet maken, of ga ik er hoe dan ook enorm op vooruit?

Voor de compleetheid zal ik ook mijn specs even posten:

CPU : Core i5 750 @ 3.33 ghz
4 GB ddr3
Windows 7 Home Premium 64-bit

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als er meer op een schijf geschreven en gelezen wordt dan zul je daar altijd wel iets van gaan merken. Zo'n Vertex zal echter snel zat zijn om je OS en WoW op te draaien. Het zal in elk geval betere performance geven als dat je de game op een hdd hebt staan.