• Q-collective
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Een tijd geleden kreeg ik een tweedehands S85 camera. Probleem was alleen dat het ding niks deed en heb het destijds maar uit frustratie aan de kant gelegd.

Vandaag heb ik er nog eens naar gekeken en er twee verse Kodak penlite batterijen in gestopt en zowaar dat ding ook nog eens tot leven sprong. Maar die vreugde stierf alweer weg toen er bij de tweede poging om hem aan te zetten weer niets meer gebeurde.

Weet iemand wat hier loos is?

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Wat heb je zelf al geprobeerd? Gaf de camera nog errors oid toen je 'm aanzette?

• Q-collective
Jeoh schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:13:
Wat heb je zelf al geprobeerd? Gaf de camera nog errors oid toen je 'm aanzette?
Toen de camera aanging waren er geen errors. De camera reageerde daarna helemaal niet. Als de batterijen een tijdje (~een minuut ofzo) uit de camera zijn en er weer in gestopt worden gaat de camera wel weer aan, maar valt na enkele(~15 sec) seconden weer uit.

Verwijderd

Komen die 'verse' batterijen uit een verpakking die recent gekocht is?

• Q-collective
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:23:
Komen die 'verse' batterijen uit een verpakking die recent gekocht is?
Ja en ze zijn nog nooit eerder gebruikt ook. Dat versta ik onder "vers" anyway ;)
Toen ik een aantal maanden terug ermee bezig was, gebruikte ik weliswaar geen Kodak batterijen, maar waren dat ook nieuwe. De resultaten waren destijds vergelijkbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Q-collective op 10-09-2010 23:26 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat gebeurd er als je vers opgeladen NimH's gebruikt?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Q-collective
breinonline schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 07:14:
Wat gebeurd er als je vers opgeladen NimH's gebruikt?
Die heb ik helaas niet.

Verwijderd

die zou ik dan eens aanschaffen en testen of dit wel werkt....

• Q-collective
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:05:
die zou ik dan eens aanschaffen en testen of dit wel werkt....
Ik zie daar eerlijk gezegd het nut niet van in. Ik heb twee of drie sets nieuwe batterijen geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat. Dat sluit de batterijen als mogelijk probleem volgens mij wel voldoende uit, niet?
Pagina: 1