Wat voor boutjes in speakers?

Pagina: 1
Acties:

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 17:27
Hallo,

ik heb een klipsch cs-500 gekocht en wil graag de speakers op 2 standaards zetten. Nu dacht ik dat het 6 of 5 mm zeskantboutjes waren die ik nodig zou hebben, maar de 6 passen maar een heel klein stukje in de speakers en gaan dan niet verder, en de 5 vallen erin.
Bij de standaards (2de hands gekregen, geen boutjes bij ofzo) passen de 5 wel door het gaatje maar de 6 niet.
Weet iemand of er een ander soort boutje is wat ik moet hebben, of moet ik de standaard gaatjes maar iets uitboren en de speakers ophangen met dat kleine stukje wat de bout er wel in wil?

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-02 11:48
Er zijn verschillende soorten schroefdraad, waarschijnlijk heb je geen normaal draad ( metrisch ) maar Amerikaans draad (BSP) in de speaker zitten.
Het moet wel een 6 mm boutje zijn, aangezien deze wel iets er in wil.
Dit komt doordat het schroefdraad zich vast 'vreet' door de 2 verschillende soorten draad .

Zie Wiki

Dus ff op zoek naar een technische groothandel en daar vragen naar 6 mm boutjes met verschillende soorten schroefdraad om te kunnen proberen.

Succes !

• datadevil
zou goed kunnen die Amerikaanse schroefdraad, zijn Amerikaanse speakers...
Bedankt voor de hulp zover, zou ik niet gewoon een winkel kunnen bellen en vragen naar die Amerikaanse schroefdraad?

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-02 11:48
assortiment binnen een technische groothandel is over het algemeen veel uitgebreider.

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01 11:10
Je zou Fabory kunnen proberen, hoewel ik niet zeker weet of je daar als particulier spul kan halen. Maar ze hebben ongetwijfeld het boutje dat je nodig hebt.

• datadevil
heb nu de rest van de speaker standaardset gekregen die blijkbaar toch nog ergens lag, en daar zaten inderdaad van die bouten bij. Denk dat het toch redelijk standaard is om dat soort bouten in die speakers te gebruiken dan..
Bedankt voor de hulp nogmaals, in elk geval weer wat geleerd :*)

Verwijderd

datadevil schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:47:
heb nu de rest van de speaker standaardset gekregen die blijkbaar toch nog ergens lag, en daar zaten inderdaad van die bouten bij. Denk dat het toch redelijk standaard is om dat soort bouten in die speakers te gebruiken dan..
Bedankt voor de hulp nogmaals, in elk geval weer wat geleerd :*)
Nee, geen europeese standaard. Ik vermoed dat het om 1/4 BSW of BSF schroefdraad gaat. Deze schroefdraad wordt eigenlijk alleen nog maar in de USA gebruilkt. Zelfs in Engeland gaan ze al steeds meer over op Metrische schroefdraden, helemaal als het producten voor de europeese markt betreft.

Maar goed dat je boutjes hebt, deze zijn in Nederland lastig verkrijgbaar. Een andere oplossing had geweest om gewoon even een M6 tap er doorheen te draaien, dat wijkt iets af, maar zal nog voldoende houvast geven voor M6 boutjes.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:40
Gewoon een Fixet inlopen. Want door lopen over het algemeen wel mensen met kennis in tegenstelling tot de na schoolse medewerkers van een bouwmarkt. En natuurlijk heb je daar ook goede tussen maar het is wat beperkt ;)
Technisce Unie kun je ook proberen maar dan moet je wel werken bij een bedrijf die er vaker komt, maar ik merk dat ze de laatste tijd wel vaker iets doen met particulieren. Alleen zul je dan waarschijnlijk een compleet doosje moeten aanschaffen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1